שתף קטע נבחר

HOT: אתם לא בבית? שלמו קנס על ביקור טכנאי

חברת הכבלים מזהירה לקוחות שאם לא יהיו בבית בעת ביקור טכנאי, הם יקנסו ב-99 ש'. לטכנאי לעומת זאת, מותר להגיע ללקוחות בטווח של 4 שעות. HOT: "זה בהתאם לתנאי הרישיון". לקוחה: "למה לאיים? אם HOT רוצה לגבות על כסף על ביקור טכנאי שלא תשתמש בטריקים"

המחירים בשוק הטלוויזיה, האינטרנט והטלפוניה לא תמיד הוגנים, וקנסות היציאה בענפים האלה מנופחים, אבל בחברת HOT החליטו לאיים על לקוחות שייקנסו אם לא יהיו בבית כשהזמינו טכנאי.  

 

 

דן מת"א מספר: "שוחחתי עם נציגה בשירות הלקוחות של HOT לגבי הגעת טכנאי שיתקן את תשתית האינטרנט שבביתי. היא הבהירה לי שאם נקבע שהטכנאי יגיע בין חמש לשבע, ולא אהיה בבית בזמן הזה, אקנס ב-99 שקל.

 

"שאלתי אותה: 'אבל אתם אף פעם לא מגיעים בדיוק בזמן. אז אם הטכנאי יגיע לפני המועד, או אחריו, האם אקבל אני זיכוי של 99 שקל'? היא צחקה.

 

"זה לא מתקבל על הדעת שקובעים עם טכנאי בשעה מסוימת, אבל הוא יכול להגיע בטווח של 4 שעות, ואילו אני, הלקוח, צריך להיות כבול לבית, כדי שאם אצא לחמש דקות, הטכנאי לא יפספס אותי חלילה".

 

"זה נראה כמו שיטה לגבות בעקיפין כסף על טכנאי"

גם אלה, תושבת חיפה, זכתה לאיום דומה, כשהזמינה טכנאי משום שעברה דירה. "כשהתקשרתי למוקד שירות הלקוחות, קבעו איתי מועד והזהירו אותי - 'אם לא תהיי בבית, נגבה ממך 100 שקל על ביקור טכנאי'. זה נשמע כמו שיטת מצליח ואם הטכנאי הקדים ואני לא בבית? הוא לא יכול להרים טלפון ולחכות 5 דקות? זאת הפעם הראשונה שאני שומעת על איום כזה מחברת תקשורת כלשהי.

 

"יש לי קו טלפון של חברה אחרת שהיו בו כמה בעיות, ואף פעם לא איימו עלי בחברה ההיא שייגבו ממני כסף אם לא אהיה בבית. בעבר הייתי מנוייה של yes ושם אין איום דומה. לדעתי, גם ב-HOT מדובר באיום חדש שלא היה בעבר. נראה לי מוזר שחברת תקשורת גדולה קונסת ככה את הלקוחות שלה. או שלוקחים כסף על ביקור טכנאי, או שלא לוקחים בכלל, לא גובים בעקיפין. מה זה הקנס הזה?".  


לטכנאי יש טווח הגעה של 3 שעות + 2 שעות זכות איחור. ולצרכן?

 

אורן ממרכז הארץ, סיפר ל-ynet שקיבל איום דומה בהודעת טקסט. "חברת HOT שלחה לי הודעת SMS לפני ביקור טכנאי, בו היא מזהירה שאחוייב בעלות הביקור, אם לא אהיה בבית. למרבה האבסורד, HOT לא הגיעו ביום ובשעה שנקבעו, וגם לא בתאריך החלופי שקבענו, יומיים לאחר מכן. אז מי צריך לחייב את מי על שש שעות שבוזבזו במהלך ימי עבודה"?

 

מה עושים כשטכנאי yes מאחר ב-8-6 שעות? >>

 

אורן מספר שאחרי שהתלונן, בחברה התעשתו, ושילמו לו על איחור הטכנאי, לפי התיקון לחוק הגנת הצרכן שמכונה "חוק הטכנאים". אבל גם הוא תוהה: "איזה לקוח יזמין טכנאי ולא יהיה בבית? נדירים הלקוחות האלה. זה נראה כמו שיטה לגבות כסף על טכנאי. זו זכותם, אבל אז שיכריזו על זה, ולא ישתמשו בתירוצים".

  

אין ספק שביקור טכנאי עולה כסף, ועל הלקוח לקחת אחריות על מעשיו. יותר מכך, מדובר בפעולה חוקית לפי תנאי הרישיון של החברה, אולם החברה המתחרה yes לא מפעילה את זכותה לגבות קנס דומה, ולא בטוח שהגבייה הזאת מועילה לתדמית השירותית של HOT. "אם HOT רוצה לגבות כסף על טכנאי", אומרים הלקוחות, "שתגבה זאת באופן גלוי ולא בטריקים".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "על אף שמותר לנו לחייב על ביקור טכנאי, אנחנו מהחברות הבודדות בארץ, הנותנות את השירות חינם. יחד עם זאת, אם תואם ביקור טכנאי, והלקוח בחר שלא להיות בבית בהגיעו, ומבלי שהודיע לנו, הרי שיחוייב בגין כך".

 

מ-yes נמסר בתגובה כי למרות שמדובר בפעולה מותרת לפי תנאי הרישיון, החברה אינה גובה על ביקור טכנאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים