שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פורום חי: רפורמה בתחבורה ציבורית
    ynet הפגיש את הגולשים עם מומחי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, כדי לענות על כל השאלות בנוגע לרפורמה הקרבה במהירות בתחבורה הציבורית. ומה עושים עם כרטיסייה ישנה?

    משתמשי התחבורה הציבורית באזור גוש דן, טוענים כי השינויים בקווי האוטבוסים אינם ברורים לציבור הנוסעים. כדי לנסות ולעזור למבולבלים ולתוהים, הפגשנו את הגולשים עם נציגי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, במסגרת פורום חי ב-ynet. הגולשים שאלו, הנציגים ענו, לפניכם מקבץ שאלות ותשובות, העשויות להועיל לכם בעתיד הקרוב.

     

     

    איך ייראה השילוט החדש בתחנות ובאוטובוסים?

    האם בכל תחנה ובאוטובוסים תוצב מפה עם הסברים על הקווים המקומיים והראשיים שיוצאים מהתחנה ו-או מצטלבים עם האוטובוס? הבעיה עם החלפת קווים היא שבלי תכנון מראש באינטרנט, צריך לדעת איך ואיזה קו להחליף.

     

    ת. בכל תחנה יהיו מפות של הקווים הרלוונטיים. כמו-כן, גם על האוטובוסים יהיו מפות של מסלול הנסיעה. בימים אלה ובמהלך הימים הראשונים לאחר יישום הארגון מחדש, מוצבים כ-2,000 דיילים בתחנות שונות בגוש דן, ותפקידם לתת מענה ולסייע לנוסעים לתכנן את מסלול הנסיעה החדש. אתה מוזמן להיעזר בהם ובאמצעים השונים - אתר האינטרנט ומוקדי הטלפון של משרד התחבורה, אגד ודן.

     

    אני רוצה להבין מה פשר האזורים

    נכון שעכשיו יהיה ניתן לעבור בין אמצעי תחבורה שונים במשך 90 דקות. אבל לאחר התבוננות במפת האזורים החדשה, השאלה היא האם כדיירת מרכז תל אביב שזקוקה לשני אוטובוסים כדי להגיע להורי בבת-ים, אוכל לעשות את זה באמצעות כרטיס אחד יחד עם ההטבה החדשה (בתוך 90 הדקות). או לחילופין, האם בגלל שמדובר בשני אזורים שונים, אצטרך לשלם פעמיים 6.40 שקל.

     

    ת. על-פי מדיניות התעריפים החדשה, ניתן בעלות של נסיעה בודדת לעבור באופן חופשי בין קווים שונים של אותו אזור בין המפעילים דן, אגד, קווים ומטרופולין - במילים פשוטות, לא תיאלצי לשלם פעמיים (ynet).

     

    הערה: במקור נכתב כי יהיה צורך לשלם פעמיים, אך לא כך הדבר. מדובר כעת באזור אחד בלבד.

     

    הכרטיסייה

    האם גם בכרטיסייה (נוער) ניתן יהיה לעבור בין קו לקו במשך 90 דקות ללא תשלום נוסף?

     

    ת. במידה ויש ברשותך כרטיסיית נייר, תוכל להמשיך להשתמש בה, ולעבור בחינם למשך 90 דקות באמצעות ספח נייר שתקבל. החל מיום ו' ניתן יהיה לטעון על כרטיס הרב-קו כרטיסיה שתכובד על-ידי ארבעת המפעילים.

     

    מה לעשות עם כרטיסיות שהפכו לא רלוונטיות

    יש ברשותי כרטיסיות בקודים 82 ו-4, שהשתמשתי בהן כדי להגיע מחולון לתל אביב ולרמת אביב. אחרי שינוי התעריפים, אין לי מה לעשות איתן. אפשר לקבל החזר?

     

    ת. ניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בכרטיסיות עד ה-15 ביולי. לאחר מכן ניתן יהיה להזדכות על כרטיסיות אלה בעמדת המפעיל ממנו רכשת את הכרטיסיות.

     

    ביטול קווים מחולון לתל-אביב

    אילו קווים יחליפו את 74,74א' ו-89?

     

    ת. הקווים העיקריים שיתנו מענה הם קווי 71/171/271 ו-89/189/289. העיקרון של קווים אלה הוא שירות משולש בחלק המרכזי, תוך שמירה על כיסוי רחב בשכונות בקצוות הקו.

     

    פתח תקווה

    האם יש שינויים כלשהם בקווים פנימיים או חיצוניים בפתח תקווה?

     

    ת. הן הקווים הפנימיים והיוצאים מפתח תקווה, לא ישתנו במסגרת שלב היישום הנוכחי ב-1.7. 

     

    מגבעתיים לאוניברסיטה

    עכשיו כשביטלתם את קו 45, איך ניתן להגיע לאוניברסיטה?

     

    ת. הנסיעה מגבעתיים לאוניברסיטת תל אביב ברשת החדשה תהיה באמצעות מעבר באזור רכבת ארלוזורוב: יציאה מגבעתיים עם קווי 60/160 ברחוב כצנלסון, ומעבר לקווים 171/271, 274 אחר כך.

     

    לרמת אביב וממנה לתחנה המרכזית

    ש. קווי אוטובוס 27, 45, 74 לרמת אביב וממנה בוטלו. כיצד מגיעים לתחנה המרכזית לפי התכנית החדשה? מה עם חיילים שצריכים להגיע משם לרחבי הארץ? איך מגיעים לצריפין מרמת אביב? מה מחליף את הקווים שבוטלו?

     

    ת. לגבי ההגעה לצריפין - אין שום שינוי. לגבי אזור רמת אביב - ניתן לקחת את אחד הקווים 171/271 או 274 מרמת אביב עד דרך בגין. משם אפשר להחליף לאחד מהקווים הרבים שממשיכים לתחנה המרכזית החדשה.

     

    בת ים, קו 44

    ש. איך יגיעו תושבי עמידר-בת-ים (בעיקר המבוגרים שבהם) לתל אביב?

     

    ת. תושבי עמידר יוכלו לבחור באחת משתי אפשרויות על מנת להגיע לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ניתן לקחת את קו 6 של דן מרמת עמידר עד בית החולים וולפסון, ומשם לעבור לקו 41 של דן הנכנס לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. אפשרות שנייה היא לקחת את הקווים 42/142 לתחנת שדרות הר ציון 25 בתל אביב, תחנה הסמוכה לתחנה המרכזית החדשה.

     

    הרצליה-תל אביב, חופשי-חודשי

    ש. כמה צריך לעלות חופשי-חודשי מהרצליה לאזור תל אביב? ובכלל, אם אני צריך רק את צפון תל אביב, מדוע צריך לשלם 250 שקל לקניית חופשי-חודשי של כל האזור. האם קו 572 עדיין יהיה באותה תדירות?

     

    ת. חופשי-חודשי המכיל את האזורים הרצליה ותל אביב יעלה 248 שקל. שקלול מחירי כרטיסי החופשי-חודשי החדשים מבוסס על מחיר כרטיס נסיעה בודד.

    ומפני שאחת ממטרות הרפורמה היא לפשט את ריבוי התעריפים,ומפני שהרצליה נמצאת באזור אחר מתל אביב, מחיר הכרטיס הבודד אליה מתוך אזור אחר, יקר ממחיר הנסיעה בתוך אזור. לגבי קו 572 - אין שום שינוי בתדירות או במסלולו, אך כדאי לקחת קווים יותר ישירים של אגד, דן, קווים ומטרופולין השרון, שלגביהן כרטיסי חופשי-חודשי החדשים תקפים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הרפורמה בקווי האוטובוסים בגוש דן
    צילום: ירון ברנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים