שתף קטע נבחר

שטראוס: הקטינה את האריזה והקפיצה את המחיר

צרכנים חובבי צ'יקו, משקה הדגנים של עלית שמשמש תחליף לקפה, הבחינו כי שטראוס עשתה תרגיל: הקטינה את האריזה ב-70 גרם והעלתה את מחירו ב-13%-23%. שטראוס: "ערכנו התאמות מסוימות במחירי מוצרי החברה"

גם זו שיטה להעלות מחירים: שטראוס עלית הקטינה את אריזת המוצר צ'יקו משקה דגנים ללא קפאין, שמשמש כתחליף לקפה נמס, והסוותה כך עלייה במחיר של 13%-23%.

 

 

צרכנים אדוקים של המוצר, הבחינו כי החברה הפחיתה את תכולת אריזתו מ-200 גרם ל-130 גרם. זה אומר שהמחיר של המוצר היה אמור לרדת, בהתאם לירידה במשקל, ב-35%. המחיר לאריזה אמנם ירד, אך בפחות מ-35%. כלומר בפועל, המחיר ל-100 גרם עלה.

 

האריזה קטנה, המחיר ל-100 גרם עלה

צרכנית אחת טוענת כי בנקודות המכירה בהם היא רוכשת את המוצר, המחיר לאריזה ירד מ-25 ל-22 ש'. כך או כך, מדובר בירידה של 12% במחיר בהתאם לכמות, במקום ירידה של 35%. מה שאומר שלמעשה, המוצר התייקר לצרכן ב-23%. במקום לעלות כעת 16 שקל הוא עולה 22 שקל.  

 

גורם בשוק אמר ל-ynet כי המחיר המומלץ במחירונים של שטראוס עלית ירד מ-31 שקל ל-24 שקל, במקום ל-20.15 שקל. בשופרסל למשל, המוצר באריזת 200 גרם עלה 32.99 שקל וכיום, באריזת 130 גרם, הוא עולה 26.99 שקל, במקום 21.4 שקל.

 

"זו אחיזת עיניים מכעיסה במיוחד", אמרה ל-ynet מיכל פורת, צרכנית של המוצר. "לאחרונה הודבקה על אריזת קפה דגנים צ'יקו מדבקה בנוסח: 'בקרוב באריזה חדשה'. האריזה הקודמת היתה היתה במשקל 200 גר' ומחירה כ-25 שקל. תכולת האריזה החדשה, כך מסתבר, 130 גר', ומחירה כ-22 שקל. האריזה קטנה, המחיר ל-100 גרם עלה.

 

"זו הרעת תנאים. האריזה הקטנה הופכת את המוצר ללא כדאי, הוא מספיק להרבה פחות כוסות. זה מוצר טוב לילדים שלא שותים קפה, ואנחנו צורכים אותו בקביעות. אני מבקשת משטראוס עלית שיחזירו את האריזה הישנה, וישווקו אותה במקביל לחדשה".

 

"מה הם חושבים שהצרכנים ילדים"?

יעקב שפי מבני ברק מספר: "המוצר הקרוי 'צ'יקו', זו אבקה להכנת משקה ציקוריה, בעצם, תחליף קפה העשוי ממיצוי עולש, שאינו מכיל קופאין. המוצר נצרך בעיקר על-ידי מי שאינו יכול מטעמים שונים לצרוך קפה נמס רגיל. אני סוכרתי וסובל מלחץ דם גבוה, ומכור לתחליף קפה זה. דא עקא, בשבועות האחרונים 'נעלם' הצ'יקו מן המדפים. צלצלתי לעלית, ואלו הסבירו לי כי עוד מספר שבועות ייצא שוב לשוק באריזה חדשה. השבוע יצא המוצר לשוק בשעה טובה, אבל מחירו עלה.

 

פעילי הקוטג' מתכננים חרם על הרשתות בחגים >>

 

"צלצלתי לחברת עלית שם הסבירו לי שהאריזה המוקטנת נועדה לטובת הצרכן שהאבקה לא תיפגם עם פתיחתה. מה הם חושבים שהצרכנים ילדים? מישהו באמת מאמין לזה? 'יפה', עניתי, 'אבל למה להעלות מחיר בצורה כה חדה? למה לעשוק כך את הצרכנים? האם מחיר העולש זינק? האם מחירי קפה עלית זינקו כך לפתע פתאום'? בעלית נאלמו דום, לא היה בפיהם תשובה, לדעתי זה ניצול מחפיר של 'התחדשות הקופסה' וזכרונם הקצר של הצרכנים".

 

משטראוס נמסר בתגובה: "מחירי הקפה הגולמי המיובא מחו"ל עלו בכ- 125% במהלך השנה האחרונה עקב עליית חומרי גלם כללית בעולם. חברת שטראוס עושה כל שביכולתה למנוע העלאת מחירים, ולפיכך ספגה חלק ניכר מעליות חומרי הגלם, מחירי התשומות ועלויות רבות אחרות. יחד עם זאת, החברה נאלצה לבצע התאמה מסוימת במחירי המוצרים, ובכללם גם במוצר צ'יקו, שאריזתו שונתה לצורך שיפור איכותו וטריותו.

 

"משקה צ'יקו לא מכיל קפה, אבל הוא כן חלק ממוצרי חברת הקפה, ולכן כאשר התמודדנו מול העליות החדות וחסרות התקדים של התשומות, חומרי הגלם השונים ובכללם הקפה, באנו עם פיתרון כולל, במסגרתו ספגנו את רוב עליית המחיר וביצענו התאמות מסוימות במחירי מוצרי החברה. חשוב להדגיש כי חברת שטראוס מספקת את המחיר הקמעונאי ואינה אחראית על מחירי המדף הנקבעים על ידי הקמעונאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מתוך אתר השוואות המחירים "הסופר"
מומלצים