שתף קטע נבחר

לידיעת הצרכנים: מוצרי מזון חדשניים עולים יותר

בייגלה שטוחים עולה יותר מבייגלה, שניצל דק טבעול החדש עולה יותר משניצל טבעול הישן, חצי פסטרמה עולה יותר מאותה פסטרמה בגרסתה הוותיקה. החברות יטענו שמדובר במוצר "חדשני", אבל הצרכנים לא תמיד שמים לב להבדלי המחיר

חדשנות במזון עולה לנו ביוקר: חברות נוהגות להשיק מפעם לפעם מוצרים עם חידוש. למשל פסטרמה הודו על גחלים לחצי פיתה. ההבדל היחיד בינה לבין הגרסה הוותיקה של אותו מוצר הוא שהפסטרמה חצויה. אז למה היא יותר יקרה? אולי בגלל החיתוך הנוסף הזה. לגיטימי, אבל לא תמיד אנחנו מבחינים שהמוצר החדש מעט יקר יותר מקודמו שנותר על המדף.

 

 

גם בייגלה שטוחים למשל, עולה יותר מבייגלה טבעות רגיל. שניצל טבעול דק עולה יותר משניצל טבעול ותיק. לא ברור מדוע. לפעמים מדובר בתוספת רכיב: פסטרמה לטוסט עולה יותר מאותה פסטרמה שאינה לטוסט, אוליי בפסטרמה לטוסט הוכנס גם רכיב שומן נוסף. גם אם הסיבה מוצדקת, כדאי לשים לב שעל החדשנות הזאת, שאינה תמיד נדרשת, אנחנו משלמים יותר.

 

את אותם ממצאים אפשר למצוא גם בסלטי חומוס של החברות השונות שהוספת תארים ומיני רכיבים מאמירה את מחיריהם. ומה ההבדל בין סירופ לסירופ שקוף? השקוף עולה יותר: לפי אתר השוואות המחירים הסופר ויטמינצ'יק שקוף 750 מ"ל עולה 14-16 שקל, בעוד שהמוצר הוותיק יותר, ויטמינצ'יק סירופ 1 ליטר עסיס, עולה 9.65 שקלים בשופרסל ישיר, 13.99 שקל במגה באינטרנט, 9.65 שקלים ברמי לוי ו-14.99 שקל במיסטר זול.  

 
מחירי בייגלה שטוחים לעומת סוגי בייגלה אסם ותיקים יותר

מחירי בייגלה שטוחים לעומת סוגי בייגלה אסם ותיקים יותר
מוצר בייגלה שטוחים עם מלח 350 גרם (המוצר החדש יותר) בייגלה רשתות במלח 400 גרם אסם (מוצר ותיק יותר) בייגלה טבעות 300 גרם (המוצר הותיק ביותר)
מחיר בשופרסל ישיר 11.99 שקל (3.43 שקלים ל-100 גר')

11.99 שקל (3 שקלים ל-100 גר')

11.99 שקל (4.00 שקלים ל-100 גר')
מחיר במגה באינטרנט 14.90 שקל (4.26 שקלים ל-100 גר') 14.90 שקל (3.73 שקלים ל-100 גר') 11.99 שקל (4.00 שקלים ל-100 גר')
מחיר ברמי לוי באינטרנט 11.99 שקל (3.43 שקלים ל-100 גר')   8.90 שקלים (2.97 שקלים ל-100 גר')

 


מחירי טבעול: שניצל דק מהצומח לעומת שניצל מהצומח

מחירי טבעול: שניצל דק מהצומח לעומת שניצל מהצומח
מוצר שניצל דק מן הצומח טבעול 700 גרם (המוצר החדש יותר) שניצל מן הצומח טבעול 1 ק"ג (המוצר הוותיק)
מחיר בשופרסל ישיר שופרסל ישיר 38.49 שקל (5.5 שקלים ל-100 גר')

שופרסל ישיר 42.99 שקל (4.30 שקלים ל-100 גר')

מחיר במגה באינטרנט מגה באינטרנט 40.99 שקל (4.1 שקלים ל-100 גר')

מגה באינטרנט 40.99 שקל (4.1 שקלים ל-100 גר')

 


מחיר פסטרמה כתף בקר לטוסט לעומת  מחיר פסטרמה כתף בקר

מחיר פסטרמה כתף בקר לטוסט לעומת מחיר פסטרמה כתף בקר
מוצר כתף בקר טוסט מעושן 300 גרם טירת צבי. (המוצר החדש יותר) כתף בקר מעושן 400 גרם טירת צבי (המוצר הוותיק)
מחיר בשופרסל ישיר שופרסל ישיר 28.99 שקל (9.66 שקלים ל-100 גר') שופרסל ישיר 34.99 שקל (8.75 שקל ל-100 גר')
מחיר ברמי לוי באינטרנט  

רמי לוי 29.99 שקל (7.5 שקל ל-100 גר')

 


מחיר המוצר החדש לעומת מחיר המוצר הוותיק הדומה לו: פסטרמה הודו על גחלים

מחיר המוצר החדש לעומת מחיר המוצר הוותיק הדומה לו: פסטרמה הודו על גחלים
מוצר פסטרמה הודו על גחלים 300 גרם לחצי פיתה טירת צבי. (המוצר החדש יותר) פסטרמה הודו על גחלים 400 גרם 3% שומן טירת צבי. (המוצר הוותיק)
מחיר בשופרסל ישיר 25.99 שקל (8.66 שקלים ל-100 גר') 32.99 שקל (8.25 שקל ל-100 גר')
מחיר במגה באינטרנט 23.99 שקל (8.00 שקלים ל-100 גר')

25.99 שקל (6.5 שקל ל-100 גר')

מקור הנתונים: הסופר

  

מטבעול נמסר בתגובה: "שניצל דק מן הצומח הינו השניצל הדק הראשון בשוק השניצלים בישראל. צורתו הטבעית, כמו גם טעמו ומרקמו הייחודים הינם פרי פיתוחם של תהליכי ייצור שפותחו בטבעול. באופן טבעי, חדשנות זו דורשת משאבים רבים אותם משקיעה טבעול במוצר".

 

מטירת צבי נמסר בתגובה: "מדובר במוצרים שונים המורכבים מחומרי גלם אחרים ויקרים יותר".

 

מאסם נמסר בתגובה לגבי ויטמינצ'יק: "ויטמינצ'יק שקוף הינו סירופ חדשני להכנת מים בטעמים, השונה מהותית מהסירופ הרגיל, הן ברמת הרכיבים והן ברמת הנראות ונוחות השימוש. בבדיקה של מחיר ממוצע בו נמכר הסירופ, ניתן לראות כי סירופ ויטמינצ'יק שקוף הינו החלופה הזולה ביותר שיש כיום בשוק מול המשקאות האחרים.

 

"מחיר ממוצע של סירופ ויטמינצ'יק רגיל, 1 ליטר, הינו 11.72 שקל והוא מספיק להכנת 35 כוסות, כלומר עלות של 33 אג' לכוס. מחירו הממוצע של בקבוק סירופ ויטמינצ'יק שקוף, 750 מ"ל, הינו 13.87 שקל והוא מספיק להכנת 65 כוסות מיץ- עלות של 21 אג' לכוס משקה. גם מול המשקאות הקלים נרשם יתרון ברור במחיר- בקבוק מים בטעמים מוכן מכיל 8 כוסות משקה בלבד".

  

מאסם נמסר בתגובה לגבי שטוחים: "על מנת להביא לצרכנים את החדשנות שבשטוחים, השקיעה החברה במשך שנתיים מעל 30 מליון שח בפיתוח המוצר ובהקמת קו ייצור חדש. ייחודם של השטוחים הוא בטעמם המיוחד ובמרקם הדקיק והעדין שלהם, מדובר בתהליך ייצור מורכב יותר ובעל עלויות גבוהות יותר. התוצאה שהצרכן טועם היום היא פרי הפיתוח, ההשקעה והייצור שהכנסנו לתוך השטוחים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים