שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "העולם צריך בן אדם בחליפה שיציל אותנו"
    פיטר סארסגארד, המגלם את הנבל בסרט "גרין לנטרן", מצביע על ז'אנר גיבורי העל כאסקפיזם ורצון להגאל מעוולות עולמנו. הבמאי מרטין קמפבל לא הכיר את הקומיקס המקורי, אך בטוח: "הגרין לנטרן מורכב יותר מאשר באטמן וסופרמן". ראיון

    הינה הוא מגיע השבוע לארצנו מכוכב הלכת אואה - "גרין לנטרן", להיט הסופר-הירו החדש מבית אולפני וורנר ו-DC קומיקס, המגולל את קורותיו של האל ג'ורדן, נציג כדור הארץ בכוח מגני היקום. הסרט נוסק בעקבות כוכביו ראיין ריינולדס (האקס של סקרלט ג'והנסון) ובלייק לייבלי (האקסית המעודכנת של לאונרדו דיקפריו), אולם ניזון בעיקר מהחלל שסובב אותם - עולם פנטסטי בתלת ממד, שעוצב בהובלת הבמאי מרטין קמפבל, המפיק דונלד דה ליין ואנשי האפקטים.

     

    צפו בטריילר של "גרין לנטרן"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ובעולם הפנטסטי שבראו יוצרי הסרט ג'ורדן הוא טייס שמתמודד עם טראומת מות אביו בתאונת מטוס ומגוייס במפתיע על ידי אחד מחברי מסדר הגרין לנטרן שהתרסק על כדור הארץ. הוא עובר שינוי פיזי, עורו נצבע בירוק והוא מגלה כוחות על טבעיים, הניזונים מכוח הרצון שלו - הכוח שמניע את מסדר מגני היקום הירוקים. מולם מתייצב המפלצת פרלקס, הניזונה מפחד ובולסת את פחדי בני האנוש בכדור הארץ, אותם יוצא ג'ורדן להציל.

     

    עולם חדש ומעניין

    "מעולם לא עשיתי סרט עם כמות אפקטים דיגיטליים כמו זו", מודה קמפבל בהכנעה. "איש מאיתנו לא עשה סרט כזה בעבר - ליצור עולם פנטזיה שלם מחוץ לכדור הארץ וליצור כוכב באמצע הפלנטה (אואה) - אי אפשר ללמוד את זה, אתה חייב לעבור תהליך כדי להבין את זה. כשאתה מגיע לשלב הסופי, זה מספק, אבל לפני כן, אתה מזיע ומקווה שאתה עושה את הדבר הנכון. אתה מקווה שמה שאתה עושה באמת יעבוד, כי על הסט אין כלום לפני עבודת הפוסט-פרודקשן".

     

    קמפבל נזכר בסצנה בה פרלקס תוקף את העיר, כשהוא נדרש לשלוט על 300 ניצבים בדאון-טון ניו אורלינס, כשבחוץ גל חום של 37 מעלות צלזיוס ומאה אחוזי לחות. הבמאי מספר כי תדרך את הניצבים להימלט מפרלקס, כשבעצם לא היה שם שום זכר לדמות המפלצת.


    ריינולדס הוא הגרין לנטרן האל ג'ורדן

     

    "הקולנוע הזה פחות תלוי בבמאי מבעבר", מסביר קמפבל את מקומו בפרויקט שמתחיל במימון האולפנים ונגמר באפקטים של הפוסט-פרודקשן. "הסרט מתחיל מתהליך שמעורבים בו אולפני האחים וורנר ו-DC קומיקס. זה עסק והם כולם רוצים להסתכל על זה ולהביע דעה. אתה לא אומר אומר שילכו כולם לעזאזל ואני אעשה את זה בעצמי - זה לא הסרט שלך, זה שיתוף פעולה של במאי, מפיק, כותב, שחקן ושל הסטודיו".

     

    הסצינה בה המפלצת תוקפת את העיר והורסת מבנים, היא שילוב של עבודת הבמאי וגם התערבות של אנשי האפקטים שהקנו לה מראה שמזכיר את דימויי ה-11 בספטמבר. "זו היתה הכוונה", מודה קמפבל. "אם מסתכלים על האימג'ים מהאסון, זה בהחלט דומה וזה מה שניסינו לעשות. אני חושב שעכשיו עבר מספיק זמן ואפשר לעשות את זה. היה זמן שזה היה טאבו".

     

    המונד וסארסגארד - שניהם השתנו

    פיטר סארסגארד, שחקן מוערך המזוהה בעיקר עם סרטי איכות ("גבר מת מהלך", "בנים אינם בוכים"), מגלם במקרה זה את ד"ר הקטור המונד - חוקר מופנם ונטול ביטחון עצמי שהפך לביטוי מעוות של פרלקס בכדור הארץ ואויב של הגרין לנטרן. סארסגארד בן ה-40 סבור שאירועים כמו ה-11 בספטמבר, שהופכים את עולמנו לבלתי נסבל, הם גם אלו אשר מחזקים את גל גיבורי העל.


    בטבעת זו, אתה נשוי להצלת העולם. ריינולדס הוא הגרין לנטרן

     

    "זה אסקפיזם טהור", הוא אומר, "אנחנו חיים בעולם שאנחנו מקווים שהבעיות יפתרו על ידי בן אדם אחד בחליפה. המלך החזק יגיע בסוף יסדר את הכל.. עולם נמצא במצב נואש. כלכלה מלחמות, ואיכות הסביבה - הכל די מטורף - אולי אנחנו באמת צריכים בן אדם בחליפה שיציל אותנו. בגלל שאנשים מעל גיל 25 לא נוטים ללכת לקולנוע כמו צעירים, אז רוב הסרטים פונים לקהל צעיר יותר. סרטים למבוגרים בדרך כלל נעשים בתקציב פחות גדול ומציגים בקולנועים קטנים".

     

    האם הכרת את הקומיקס המקורי של מקס גוגנהיים ומייקל גרין לפני הסרט?

     

    "אני לא מכיר קומיקס בכלל, זה לא הסגנון שלי. רוב המיתולוגיות בקומיקס מאוד מזכירות אחת את השניה. בסופו של דבר קראתי איזה ארבעה ספרי קומיקס. זה לא יאומן כמה כולם מאוד דומים". 


    ריינולדס, קמפבל, דה ליין וסארסגארד. אור ירוק (צילום: Gettyimages)

     

    גם קמפבל הניו זילנדי (במאי סרטי ג'יימס בונד "גולדן-איי" ו"קזינו רויאל") לא ממש הכיר את הקומיקס. "כשהציעו לי לעשות את הסרט, רק שמעתי על הקומיקס אבל לא קראתי את זה", הוא מודה. "נמשכתי לפרויקט כי הדמות היא מעניינת. ג'ורדן הוא האדם האחרון שהיה שאמור להיבחר כגרין לנטרן והוא צריך להתגבר על הפחדים שלו כדי להפוך לכזה. הוא גם בין גיבורי העל הבודדים שיוצא מחוץ לכדור הארץ. היה לנו עולם שלם ליצור ובו 360 חייזרים. בסוף בחרנו לעצב רק 25 חייזרים, הפופולארים ביותר מתוך הקומיקס".

     

    עד כמה חששת מתגובות המעריצים האדוקים של הקומיקס המקורי?

     

    "תמיד יש את המעריצים שרופים שצריך להתמודד איתם, הם מכירים את הקומיקס בעל פה. אני חושב שהסרט מאוד לויאלי לקומיקס, אבל אנחנו פונים גם לקהל הרחב ורוב האנשים לא ידועים כלום על הגרין לנטרן. היה לנו הרבה תוכן לשים על השולחן, כי זה עולם מאוד מורכב, הרבה יותר מברוב סרטי הסופר הירוז. לקהל אין מושג על ההיסטוריה של הדמות וסביבתה, אז היינו צריכים להראות את המיתולוגיה, איך העולם עובד מי הם השומרים, איך הטבעת בוחרת - זה מורכב".

     


    להציל את הבחורה ואת העולם. ריינולדס ולייבלי ס"גרין לנטרן"

     

    "גרין לנטרן מורכב יותר משאר הסופר הירוז, כי העולם שהוא חיי בו הוא יותר מורכב", מסביר קמפבל מה מייחד את ג'ורדן משאר גיבורי העל. "באטמן אמיתי ואין לו כוחות על וסופרמן די מוגבל, בעוד הגרין לנטרן הוא חלק בכוח המשטרה האינטרגלקטי. יש לו את נשק הבחירה, שמופעל על ידי כוח רצון. הוא יוצא לחלל ואני חושב שהעולם בו הוא חי הרבה יותר מעניין".

     

    מה הפך את ריינולדס לליהוק המתאים ביותר לתפקיד של הגיבור?

     

    "ובכן, הוא היה זול", התבדח המפיק דה ליין, "הטון של הסרט הוא אירוני, הומורסטי וקליל וראיין מביא את כל זה. הוא מאוד טוב בזה ומבחינה פיזית הוא מתאים. חוץ מזה, יש לו צד אפל. האל ג'ורדן הוא חסר מעצורים, והוא כשחקן הביא את הכל".

     

    מנפלאות המסך הירוק

    ואיך הגיע סארסגארד להפקה גרנדיוזית שכזו? הוא מודה כי תחום זה זר לו, אך הוא נהנה לקחת בו חלק. "בדרך כלל אני לא הולך לכאלה סרטים. אני מעדיף יותר קולנוע עצמאי - אלו סרטים שאני נהנה יותר לצפות בהם. אני חושב שיותר נהנתי לשחק ב'גרין לנטרן', מאשר לצפות בסרטים מהז'אנר שלו".


    סארסגארד כהקטור המונד ב"גרין לנטרן"

     

    "זה שונה לשחק בסרט כזה, וגם הרבה יותר איטי. בסרט קטן יש לנו רק שלוש שעות לצלם סצינה ואתה חייב להיות מוכן. הדבר היחידי שאתה משתמש בו זה האינסטיקטים הראשונים שלך.

     בסרט כמו 'גרין לנטרן', האתגר שלך הוא להישאר טרי וחי, כי אתה עושה את אותה סצנה במשך שלושה ימים. עלייך לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ושוב מכמה זוויות שונות. בסרט כזה אני צריך לנסות להפיח חיים בכל רגע".

     

    מה היה האתגר העיקרי בלגלם את הקטור, שמתעוות באופן קיצוני במהלך הסרט?

     

    "מאוד התעניינתי איך זה יהיה לעשות שינוי כל כך קיצוני. ראיתי את גארי אולדמן עושה את זה מיליוני פעם. זה היה קשה מאוד, לוקח לזה זמן להתרגל. היתה לי שכבה עבה של סיליקון על הפרצוף, והייתי חייב להיות יותר הבעתי. בשלב מסויים נהייתי קצת מדוכא, וגם הורדתי המון במשקל בשביל התפקיד, אז זה היה מאוד מתיש".


     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים