שתף קטע נבחר
 

כמה מרוויח שמאי שעובד עבור משרד התחבורה?

שמאי ותיק שערך מבחני הסמכה בשירות משרד התחבורה, קיבל שכר נמוך משכר המינימום במשק. האם כך מממן המשרד את הפחתת תעריפי הנסיעה באוטובוסים לסטודנטים?

ישראל דרנוב הוא שמאי רכב ותיק, שבעבר היה מראשי איגוד השמאים ואף מועמד לתפקיד היו"ר. במשרד התחבורה החליטו להשתמש בניסיונו וכישוריו כדי לבחון שמאים חדשים, שמבקשים לקבל רישיון לעסוק בשמאות רכב. לאחרונה התבשר דרנוב כי עבור 13 בחינות עיונית שערך, הוא עומד לקבל 116.61 שקל. מאחר שכל בחינה נמשכת כחצי שעה, השכר שקיבל עבור כל שעת עבודה הוא 17.94 שקל. 

 

למי שאינו מתמצא בענייני שכר, נספר כי השכר של דרנוב נמוך משכר המינימום, שעומד החל ב-1 ביולי על 22.04 שקל לשעה. גם במועד שבו בוצעו הבחינות, בנובמבר 2010, היה שכר המינימום גבוה יותר - 20.7 שקל לשעה. למעשה, השכר שקבע משרד התחבורה לדרנוב תואם לשכר המינימום שהיה נהוג במשק בינואר 2003.

 

פנינו למשרד התחבורה כדי להבין מדוע זכה דרנוב לשכר כה נמוך. תגובתם לא סיפקה מענה לשאלתנו: "מדובר על החזר שנעשה בגין עבודה שבוצעה בעבר, ולכן התחשיב הוא על בסיס שעת עבודה של אז". כשהבהרנו כי גם במועד ביצוע העבודה היה השכר גבוה יותר, קיבלנו תשובה חדשה:

 

"את הבחינות מבצעים בעיקר שמאים פנסיונרים, ששמחים לקבל עבודה נוספת כדי להשלים הכנסה. זו לא עבודה קשה, ולכן השכר שמשולם היום לבוחנים העיוניים - שכר מינימום של 22.04 שקל לשעה - הוא הוגן. לשמאים שעורכים בחינות מעשיות משולם שכר גבוה יותר, 38 שקל לשעה".

 

אלא שגם אחרי התגובה המעודכנת של משרד התחבורה, לנו לא ברור למה דרנוב, שאגב אינו פנסיונר, קיבל את שכר המינימום שהיה נהוג ב-2003.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
17.94 שקל לשעה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים