שתף קטע נבחר

מגה מבטלת את תת המותגים "מגה" ו"שפע שוק"

עד 2012 כל סניפי תת הרשת מגה יהפכו לסניפים של מגה בעיר, או לסניפים של מגה בול, ורשת המזון החרדית שפע שוק תשנה כבר בשבוע הבא שם והנהלה ותהפוך לרשת "זול בשפע". מנכ"ל מגה: "החרדים - קהל צרכנים אסטרטגי"

רשת מגה קמעונאות, של רבוע כחול, מבטלת את המותגים "מגה" ו"שפע שוק". כל שמונת סניפי תת הרשת מגה יוסבו לסניפי למגה בול ומגה בעיר עד סוף 2012, ורשת המזון החרדית של מגה, "שפע שוק", תשנה שם והנהלה ותהפוך לרשת "זול בשפע".

 

המותג "מגה" ציין חנויות היפרמרקט, כלומר, פורמט מחירי אמצע - בין מגה בעיר היקר למגה בול הזול. רבוע כחול כבר הסבה את רוב סניפי מגה למגה בול בשנים האחרונות. המהלך לביטול פורמט הביניים "מגה" דומה למהלך של שופרסל, שביטלה בסוף 2010 את תת הרשת "שופרסל ביג".

 

רק ששופרסל הפכה את כל סניפי ביג לדיל, כלומר ביטלה את רשת האמצע והסבה את סניפיה לסניפי רשת הדיסקאונט "שופרסל דיל" נמוכת המחירים. לעומת זאת, חלק מסניפי מגה יוסבו ל"מגה בעיר" - מה שאומר עליית מחירים לתושבי האזור. ממגה נמסר כי "הסבת הסניפים תתרחש אחרי החגים. ורק אחרי כן נתייחס למיקומים מדויקים יותר ונודיע אלו סניפים יוסבו למגה בול ואלו יוסבו למגה בעיר. המוצרים במגה בעיר לא יהיו יקרים יותר".

 

אחרי המהלך, לרשת מגה, בת 219 הסניפים, יהיו ארבעה פורמטים: מגה בול - חנויות גדולות במחירים נמוכים הממוקמות מחוץ לערים; מגה בעיר - רשת עירונית בתוך מרכזי השכונות; בזול ובשפע - מותאמת לקהל חרדי ומגה באינטרנט - מכירות מזון דרך אתר האינטרנט של החברה..

 

עד 2012: 150 אלף לקוחות במועדון החרדי

המהלך לשינוי שייערך ברשת שפע שוק לציבור החרדי יעלה 4 מיליון שקל. כבר בשבוע הבא ישונו שמות סניפי שפע שוק לזול בשפע. המהלך יכלול לפי מגה "מינוי הנהלה חדשה לרשת, הוזלת אלפי מוצרי צריכה במגוון קטגוריות, דגש על אריזות חיסכון משפחות ברוכות ילדים, מבצעים ייעודיים, בניית תמהיל מוצרים המותאם למגזר בכשרויות מהודרות, השקה מחודשת למועדון הלקוחות לציבור החרדי, שיפוץ ושדרוג סניפים ופיתוח שפה מיתוגית חדשה".

 

ברשת 11 סניפים, הממוקמים בשכונות חרדיות בערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש, אלעד, בית"ר עילית, פ"ת , רעננה והרצליה. מנהל הרשת יהיה אורי קמינסקי שחזר לפני כחודשיים לנהל את רשת שפע שוק יכהן אחרי שכיהן כמנכ"לה בין השנים 2008-2005, ישראל קלרמן שניהל את הרשת עד כה, יעבור לכהן כמנהל המסחרי של הרשת החרדית החדשה.לשניהם ניסיון רב וידע נרחב בעולם הצריכה החרדי.

 

במועדון הלקוחות של שפע שוק חברים כבר כ-80 אלף לקוחות. הרשת צופה כי בעקבות הפורמט החדש יגדל מספר חברי המועדון ל-150 אלף חברים עד סוף שנת 2012 .בעקבות השינויים הכלכליים במגזר החרדי שבעקבותיהם חל גידול גם בכמות מחזיקי כרטיסי האשראי, תשיק הרשת בשלב מאוחר יותר גם כרטיס אשראי תחת המועדון.

 

מגזר מתעצם בעל כח צרכני רב

לדברי זאב וורמברנד מנכ"ל רשת מגה קמעונאות: "מהלך זה הינו המשך ישיר לאסטרטגיה העסקית של רשת מגה, בה שמנו לנו ליעד מרכזי בשנים הבאות, להמשיך ולהגדיל את אחיזתנו במגזר החרדי בו אנו רואים קהל צרכנים אסטרטגי וחשוב בעל אופי צריכה ייחודי ומגווון.המהלך החדש מזניק את רשת מגה לעמדה מחודשת ומציב אותה כמתחרה החזקה ביותר . אין ספק שהשקת הרשת החדשה מציבה רף חדש בכל הקשור למחיר סל מוצרי המזון למשפחה".

 

ממגה נמסר כי כחלק ממהלך פתיחת תת הרשת החדשה תשיק הרשת קמפיין שיווקי ופרסומי הכולל פרסום בעיתונות ובתחנות רדיו חרדיות ושימוש בפשקעווילים, בליווי משרד הפרסום החרדי "תוצאות אפקטיביות" .

 

מגה משקיעה משאבים במגזר החרדי, משום שהוא נחשב למגזר מתעצם בעל כח צרכני רב. לפי נתוני מגה, חלקם של החרדים באוכלוסייה היהודית הכללית עולה משנה לשנה עם קצב גידול של כ- 6% בשנה. בממוצע במשפחה חרדית יש 6 ילדים ובכ- 80% מבתי האב יש ילדים עד גיל 17. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה האוכלוסייה החרדית מונה כיום כ- 716 אלף איש שהם כ- 131,350 משקי בית, המהווים כ- 9.3 מכלל אוכלוסיית המדינה. בשנת 2020 האוכלוסייה החרדית בישראל צפויה לעבור את קו מיליון נפש עם קרוב ל- 190 אלף משקי בית.

 

הצריכה במגזר נאמד בכ-7 מיליארד שקל בשנה,מתוכם כ- 4.8 מיליארד שקל על מוצרי מזון וצריכה. סל הצריכה של משפחה חרדית גבוה בממוצע ב-22% ממשפחה ממוצעת בישראל, אך נמוך ב- 35% בהוצאה לנפש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים