שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות

      המחאה עובדת? ירידה בהוצאות הבילויים

      אחרי דיווחי רשתות המזון, גם בחברות כרטיסי האשראי מצביעים על ירידה בצריכה דווקא בחודשי הקיץ. מנכ"ל חברת כרטיס האשראי כאל: "רואים ירידה באוגוסט בעיקר בתחומי הפנאי והבילויים. זה כנראה משקף את מצב הרוח הלאומי"

      חודשי הקיץ נחשבים באופן מסורתי כתקופה טובה יותר עבור חברות כרטיסי האשראי עם היקפי רכישות גדולים. אולם, בעוד חודש יולי היה מוצלח יחסית, בחברת כרטיסי האשראי כאל מבחינים בירידה בהיקף השימוש בכרטיסים בחודש אוגוסט. "אנחנו רואים ירידה באוגוסט, בעיקר פנאי, בילויים, כל בו מסעדות וכדומה" אמר ישראל דוד, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל. "זה כנראה משקף את מצב הרוח הלאומי".

       

       

      גם בתחום הנפקות הכרטיסים נרשמת בלימה מסויימת. לדברי דוד גם המשבר הפיננסי בבורסות העולם, עשוי לתת את אותותיו, ועם זאת הוא לא רואה סיבה לדאגה. "זה קשור למצב הרוח. אנחנו רואים דיווחים שגם בעולם המזון מרגישים ירידה בצריכה".

       

      253 מיליון שקל עמלות ברבעון

      כאל פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה מהם עולה כי החברה הרוויחה 56 מיליון שקל, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. את המחצית הראשונה של 2011 סיימה החברה עם רווח נקי של 120 מיליון שקל, גם הוא זהה לתקופה המקבילה אשתקד. סך העמלות שגבתה החברה במהלך הרבעון עומד על 253 מיליון שקל מתוכם 143 מיליון שקל נגבו מבתי עסק והשאר ממחזיקי הכרטיסים.

       

      מחזור העסקאות בכרטיסי החברה בחציון הראשון של השנה עמד על 23.9 מיליארד שקל, גידול של 8% בהשוואה לחציון המקביל אשתקד. עליה נרשמה גם בהכנסות מההלאות שהעניקה החברה ללקוחות - הרווח מפעילות מימון במחצית הראשונה של 2011 הסתכם ב-126 מיליון שקל, גידול של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

       

      בחברת כרטיסי האשראי שבבעלות בנק דיסקונט (72%) והבינלאומי (28%), מציינים כי למרות התוצאות הזהות, הרבעון הנוכחי נחשב חזק יותר הואיל ובשנה שעברה רשמה החברה הכנסה של 16 מיליון שקל ממימוש מניות (של חברת ויזה).

       

      בחודשים האחרונים השיקה החברה מספר פרויקטים ביניהם כרטיס ייעודי למועדון חצי חינם, מועדון המהנדסים, שיתוף פעולה עם מגזר עובדי ההי-טק באמצעות היי טק זון, זאת בנוסף לפעילות המתרחבת של כאל עם קבוצת אלון במועדון you המשווק את כרטיסי דיינרס.

       

      לפני מספר חודשים השקתם מחדש את המותג דיינרס. האם הנפקות הכרטיסים גדלו?

       

      "יש גידול משמעותי בדיינרס, אך התוצאות מגיעות רק ברבעון האחרון. זה תהליך שלוקח זמן. צריך להסתכל לטווח ארוך ואני מצפה ליותר מ-500 אלף כרטיסים ב-2015."

       

      תשלום באמצעות הסלולר: לא בזמן הקרוב

      לאחרונה הודיעו חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ולאומי קארד על השקת פיילוט לתשלום באמצעות מכשיר הסלולר. בישראכרט מדובר בשבב שניתן להצמידו למכשיר הסלולר באמצעות מדבקה, כשהמסוף המותקן בחנות מזהה את השבב. התשלום יתאפשר באמצעות השבב המותאם לתקן ה PayPass של מסטרקארד. בלאומי קארד הרעיון עובד בצורת אפליקציה למכשירים מתקדמים, המאפשרת תשלום ללא צורך בגיהוץ כרטיס.

       

      יש לציין כי בשנים האחרונות מתגבש פרוטוקול עולמי אחיד, שיהווה בסיס לשימוש בסלולר כאמצעי תשלום. אולם עד שהטכנולוגיה, הנקראת nfc, תוטמע אצל יצרניות הסלולר, יקח עוד לא מעט זמן. 

       

      איפה כאל נמצאת בתחום הזה. נראה גם אצלכם פיילוט סלולרי?

       

      כאל בוחנת את העניין. חשוב להבין שאין שום מודל בעולם הסלולר שהוא כלכלי ואפשר להגיד שהוא מודל שעובד. כך שכל חברה מחפשת את הדרך איך להיכנס לבריכת הסלולר. הסוויצ' האוניברסלי הזה חייב להימצא והוא צריך להיות זמין. כל עוד הוא לא זמין, הכל זה רק פיילוטים וכאל לא תלך בעניין הזה אחרי המתחרות. כשיהיה מודל עסקי בשל, אנחנו לא ניפול בכלום מהמתחרות, אלא נוביל".

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      פחות הוצאות ל בילויים
      צילום: shutterstock
      ישראל דוד. מנכ"ל כאל
      צילום: ישראל הררי
      מומלצים