שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    WRC: אוג'יה מנצח, והמתח בסיטרואן גואה
    סבסטיאן לואב סבל מתקר וחוסר מזל, שהעניקו את הניצחון בראלי גרמניה לבן קבוצתו, סבסטיאן אוג'יה. האחרון לא אהב את ההוראות הקבוצתיות ביום השני, אלוף העולם לא אהב את התבטאויותיו

    תשע שנים נערך סבב גרמני באליפות הראלי העולמית, ה-WRC. המנצח היחיד במירוץ המעניין הזה, היה עד היום סבסטיאן לואב, אלוף העולם ונהג קבוצת סיטרואן. שמונה שנים, שנה אחר שנה, סיים הנהג הבלתי יאמן את הסבב כשהוא מקדים את כל מתחריו בזמן הנהיגה המצטבר. והיום הסתיים הרצף הנדיר הזה, עם ניצחונו של בן קבוצתו, סבסטיאן אוג'יה, לו היה זה גם ניצחון ראשון בקריירה בראלי אספלט.

     

    המיני של דני סורדו - מקום שלישי והרבה תקוות לעתיד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    המיני של דני סורדו - מקום שלישי והרבה תקוות לעתיד(צילום: EPA)

     

    לואב פתח את הראלי באופן משכנע, במעט יותר מבן קבוצתו. השניים לא הותירו שום סיכוי לשאר המתחרים, וסיימו את היום הראשון של הסבב עם יתרון

    עצום של למעלה מ-70 שניות על המקום השלישי. אוג'יה היה איטי בשבע שניות בסיכום זמני היום הראשון, אך לואב רשם לעצמו את מרבית הניצחונות בקטעים המיוחדים. אלא שההפתעה הגדולה ביות של יום הנהיגה הראשון הגיעה דווקא מכיוון קבוצת מיני-ב.מ.וו, אשר מתחרה לראשונה זה שנים ארוכות באליפות העולם בראלי, צמד נהגי הקבוצה, דני סורדו הספרדי וכריס מיקה האירי, סיימו את היום במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. תוצאה מצוינת עבור הקבוצה הצעירה.

     

    היום השני המשיך באותה צורה. לואב ואוג'יה קובעים זמנים מעולים ומתחרים זה בזה, כשפער של כמה שניות מפריד ביניהם. בסיומו של אותו יום, לאחר הדרמה שתזניק אותו למקום הראשון, ירמוז הנהג הצרפתי כי שוב נאלץ להיכנע להוראות קבוצתיות, אשר מנעו ממנו לחלוף על-פני לואב בכוחות עצמו. אוג'יה טען כך לא פעם, והכעיס את לואב הוותיק. ולא ברור כלל מה יכעיס את לואב יותר בסיומו של אותו יום - התקר שגרם לו לאבד את המקום הראשון וכמעט 70 שניות, או העובדה שאוג'יה בחר לומר כי "לפחות הצדק נעשה", כאשר התבקש להתייחס לתקר של בן קבוצתו.

     

    פטר סולברג. גם קדמי יכול להיות באוויר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    פטר סולברג. גם קדמי יכול להיות באוויר(צילום: EPA)

     

    את היום השלישי (היום, א') פתח אוג'יה עם פער מבטיח של דקה ו-11 שניות על פני יריבו, כאשר סורדו עם המיני שלישי, לפני מיקו הירבונן בפורד, מיקה במיני השנייה חמישי, פטר סולברג שישי וקימי רייקונן מיודענו שביעי, שני האחרונים עם סיטרואן. אוג'יה נהג בזהירות, לואב עשה ככל שניתן, והפער צנח לכ-40 שניות בסיום, כאשר את הסדר משבש רק מיקה שנאלץ לפרוש ואפשר לנהגים שאחריו לדלג מקום אחד נוסף מעלה.

     

    זה היה נצחונו הרביעי העונה של אוג'יה, השישי בקריירה עבור מי שנראה כנהג שעשוי סוף סוף לנשל את לואב מהתואר הנצחי בו הוא אוחז. גם עבור סיטרואן היה זה יום חג, עם הניצחון ה-78 בסבבי ה-WRC. בכך חולפת הקבוצה הצרפתית על-פני פורד, שעד עתה ניצחה ביותר מירוצים מכל קבוצה אחרת. חגיגה גם לקבוצת מיני, עם פודיום (אחד משלושת המקומות הראשונים) ראשון בעידן הנוכחי. גם עבור קימי רייקונן, אלוף העולם לשעבר בפורמולה 1, שוב עם תוצאה טובה בקריירה החדשה.

     

    תוצאות ראלי גרמניה

     

    1. סבסטיאן אוג'יה, סיטרואן

    2. סבסטיאן לואב, סיטרואן

    3. דני סורדו, מיני

    4. מיקו הירבונן, פורד

    5. פטר סולברג, סיטרואן

    6. קימי רייקונן, סיטרואן

     

    אליפות הנהגים

     

    1. סבסטיאן לואב, 192 נקודות

    2. סבסטיאן אוג'יה, 167 נקודות

    3. מיקו הירבונן, 156 נקודות

    4. יארי מאטי לאטבלה, 96 נקודות

    5. פטר סולברג, 94 נקודות

     

    אליפות הקבוצות

     

    1. סיטרואן, 333 נקודות

    2. פורד, 242 נקודות

    3. פורד-סטובארט, 105 נקודות

    4. סיטרואן-סולברג, 83 נקודות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים