שתף קטע נבחר

מה יעשו 17 כלות? בקשת פירוק לחברת אושידה

בבקשת הפירוק נטען כי החברה חייבת לעובדים כחצי מיליון שקל וכי נותרו 17 שמלות שלא הושלמו וכפי הנראה לא יועברו לכלות המזמינות ששילמו את מרבית הסכום עבורן

בקשת פירוק הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת אושידה, העוסקת בעיצוב ומכירת שמלות כלה ושמלות ערב. החנות ממוקמת ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

 

 

את הבקשה הגישו שתי עובדות החברה, בשמן של 7 עובדות סך הכל, שלטענתן לא קיבלו משכורת בחודש אוגוסט. אושידה מוחזקת על ידי חברת בריו קוטיגו, בבעלות ניר מזור וגיא אוסי, שרכשו את החברה בשנת 2009. בבקשת הפירוק נטען כי החברה חייבת לעובדים כחצי מיליון שקל.

 

בקשת הפירוק הוגשה על ידי עורכי הדין מור סטולר ולב שניידר, הטוענים כי נותרו כ-17 שמלות כלה שלא הושלמו וכפי הנראה לא יועברו לכלות המזמינות ששילמו את מרבית הסכום עבור השמלה.

 

עורכי הדין שלחו מכתב התראה לחברה כבר בתחילת יולי, שממנו עולה כי המשכורות של חלק מהעובדות עוכבו בתחילת 2011, למרות פניות חוזרות ונשנות, ובחודש יולי אף היו מקרים בהם צ'קים לא כובדו על ידי הבנק. "אוסי באופן אישי מוסר צ'קים של אנשים אחרים לעובדת, או מחליף צ'קים שחזרו במזומן, ואף משלם שכר עבודה מחשבונה הפרטי של אשתו", נכתב בהתראה לפני הגשת הבקשה, "משכורת חודש מרץ שולמה בחודש מאי, השכר שולם מחשבונה הפרטי של גברת אוסי והצ'ק לא כובד על ידי הבנק". מבדיקה של העובדים עלה גם כי על אף שהדבר נכתב במפורש בתלוש המשכורת, הרי שהמעסיקים לא הפרישו פנסיה.

 

בית האופנה הוקם על ידי המעצבת ריבה סמירה, שבמשך שנים היתה אחת המעצבות המוערכות בתחום ועיצבה שמלות כלה לסלבריטאיות כמו יעל בר זוהר ומיכל ינאי ושמלות לריטה ושירי מיימון. ב־2009 עבר בית האופנה לבעלותם של גיא אוסי וניר מזור, וסמירה עזבה את המקום בטענה כי סולקה על ידי השניים ונגרם לה עוול.

 

את מקומה של סמירה תפסה המעצבת המוערכת לוסי דוד, שאמרה היום ל"כלכליסט" כי "עזבתי את אושידה לפני 4 חודשים בשל ניהול קלוקל". כיום עובדת דוד אצל המעצבת נעמה חסין.

 

סמירה אמרה ל"כלכליסט": "הם נפלו בפח שטמנו לעצמם, זה מה שקורה למי שלוקח למישהו אחר את הפרנסה".

 

מבעל המניות בחברה, ניר מזור, נמסר בתגובה: "החברה נקלעה לקשיים כלכלים עקב טעויות ניהוליות של מנהלה הפעיל. החברה, בהוראה מפורשת של בעל המניות הנוסף, שלא עסק בניהולה, שמה לה למטרה שאף כלה אשר הזמינה שמלת כלה באושידה לא תנזק. ככל שזה תלוי בחברה כל שמלות הכלה שהוזמנו יסופקו. כל הכלות כבר קיבלו הודעה על כך מהחברה. החברה התקשרה בהסכם עם גורם מיומן בתחום לפיו התופרות של חברת אושידה יעבדו תחת פיקוחו לצורך השלמת כל השמלות שהוזמנו. למרות הבעיות הכלכליות של החברה אף כלה לא תינזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים