שתף קטע נבחר

נוגס בקצוות: על "טיפש, מטורף, מאוהב"

למרות הערכים השמרניים והגבולות הברורים, מצליח הסרט "טיפש, מטורף, מאוהב" להיות קומדיה הוליוודית מוצלחת למבוגרים. ניתן לזקוף זאת לזכות התסריט המפתיע לעתים, והליהוק, הכולל הופעות מוצלחות של ריאן גוסלינג ואנלי טיפטון

בגבולות הבטוחים שבהם יכולה לפעול קומדיה הוליוודית על התפרקות נישואים וניסיונו של גבר בגיל העמידה להגדיר מחדש את זהותו, מצליח "טיפש, מטורף, מאוהב" ("Crazy, Stupid, Love") יותר מכפי שניתן היה לצפות. אפילו סצנת הסיום - הנחווית כסוג של מטען עלילתי עודף, רווי בסנטימנטאליות מביכה - אינה מצליחה לקלקל את ההנאה הכוללת מהסרט.

 

האירוע הנדיר למדי של קומדיה הוליוודית מוצלחת למבוגרים נשען על התסריט של דן פוגלמן ("בולט"). הנוסחאות מוכרות אך מופעלות במיומנות המאפשרת לחבר בין שלל הדמויות ועלילות המשנה. לרגעים נדמה שהסרט מצוי בסכנת התפרקות, אך התסריט מצליח להפתיע ולשעשע, בגילוי הקשרים בין הקווים העלילתיים השונים.  

 

ביקורות סרטים אחרונות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

צפו בטריילר של "טיפש מטורף מאוהב"

 

קאל ויבר (סטיב קארל) יושב בתחילת הסרט במסעדה יחד עם אשתו אמילי (ג'וליאן מור). המצלמה, שנקודת מבטה מתחת לשולחן, חושפת את נעלי ההתעמלות המגושמות לרגליו, עולה למעלה ומגלה גבר בחליפה גדולה על מידותיו ובתספורת לא מחמיאה. כשאמילי מפתיעה את קאל ומגלה כי היא רוצה להתגרש, כבר יש לנו מושג ברור מה חסר בגבר שמולה. הבעל ההמום מפספס את הרמזים העבים למצוקתה של אשתו ואת ניסיונה לדבר איתו ולאחות את הקרע בעוד חושפת כי שכבה עם קולגה מהעבודה.

 

סטיב קארל וג'וליאן מור ב"טיפוש מטורף מאוהב" ()
סטיב קארל וג'וליאן מור ב"טיפוש מטורף מאוהב"

 

הגיבור האומלל, שבמשך כל חייו הבוגרים היה נשוי לאהובת נעוריו, מושלך לעולם הפנויים-פנויות ללא שמץ מהכישורים הנדרשים למלאכת החיזור. כל שהוא מסוגל לעשות, בעודו יושב במועדון נוצץ, הוא לשקוע ברחמים עצמיים ובקיטורים טרחניים. אומללות זו מושכת את תשומת ליבו של ג'ייקוב (ריאן גוסלינג), משכיב נשים סדרתי ומהוקצע המחליט לפרוש את חסותו על הגבר המבוגר והאבוד.

 

גוסלינג, שכבר מזמן מסומן כאחד השחקנים הבולטים בקולנוע העצמאי (למחצה) האמריקאי ("חצי נלסון", "בלו וולנטיין"), נכנס בהצלחה ללב המיינסטרים. הדמות אותה הוא מגלם מיישמת באופן מושלם את טכניקות הפיתוי הנלמדות בסדנאות מפוקפקות, ויחד עם זאת הוא מקנה לה איכויות סימפטיות ונוכחות של "אדם אמיתי". אנו משועשעים מהפגנת הביטחון העצמי ומיומנות הביצוע, אך גם יודעים שהוא זקוק לאישה הנכונה שתתקן את דרכיו.

 

ראיין גוסלינג ואמה סטון. יש גם סקס באוויר ()
ראיין גוסלינג ואמה סטון. יש גם סקס באוויר

 

המייקאובר שג'ייקוב עושה לקאל הופך את הגבר הביישן לכובש נשים סדרתי. אחרי סיפתח מהוסס עם קייט הלא היציבה (מריסה טומיי, בהופעה מוקצנת אך משעשעת), קאל נכנס לגרוב. אבל השינוי בהתנהגותו אינו מבטל את ערגתו לאמילי, ה"נפש התאומה" שלו. סקס עם פרטנרים מרובים הוא אולי גיוון נחמד אבל לא יכול להיות אורח חיים קבוע, או בסיס מתקבל על הדעת ל"סוף הטוב" אליו חותרות הקומדיות הרומנטיות ההוליוודיות.

 

ומכיוון שכל אחד, גם ג'ייקוב, זקוק ל"נפש תאומה" משלו, הוא פוגש את האנה (אמה סטון), סטודנטית תוססת למשפטים, המצוידת בחבר עורך דין מיובש. היחסים המתפתחים בינה לבין ג'ייקוב ממחישים היטב את הטון המנסה לשלב את הציני והנאיבי, שילוב לא סביר שאיזונו נשמר עד סצנת הסיום הבעייתית. הסצנה בה ג'ייקוב מדגים להאנה את תחבולת הפיתוי האולטימטיבית שלו, ממחישה זאת היטב: הוא משחזר יחד איתה את רגע ההנפה של "בייבי" בזרועותיו החסונות של פטריק סוויזי (בסרט "ריקוד מושחת"). למרות שזו מניפולציה מחושבת היא גם מצליחה להיות משעשעת ורומנטית, עבור האנה המחוזרת, כמו גם עבור הקהל.

 

אמה סטון וראיין גוסלינג. משחזרים סצינה מ"ריקוד מושחת" ()
אמה סטון וראיין גוסלינג. משחזרים סצינה מ"ריקוד מושחת"

 

הקו העלילתי השלישי עוסק במשולש יחסים בו שתים מהצלעות כמהות אל מה שלא ניתן להשגה. רובי (ג'ונה בובו), בנם בן ה-13 של קאל ואמילי, מאוהב בג'סיקה (אנלי טיפטון) הביביסיטרית בת ה-17 שלו ושל אחותו הקטנה. הצהרות האהבה הישירות והכנות שלו מביכות אותה עד בלי די. ג'סיקה, לעומת זאת, נושאת עיניה, מסיבות לגמרי לא ברורות, לקאל, שכלל אינו מבחין בה. התערערות הנישואים מפיחה בה תקווה שאולי הוא יהיה פתוח להתנסויות חדשות איתה. טיפטון, שהופיעה כמתמודדת ב"טופ מודל הבאה", מעצבת דמות מאוד לא זוהרת - רזה וגמלונית, חרמנית וביישנית, מלאת תקווה ומפוחדת, אבל עושה זאת בדרך משעשעת ומכמירת לב.

 

גלן פיקארה וג'ון רקווה, הבימאים של הסרט, מורידים בכמה דרגות את רמת החתרנות של סרטם הקודם - קומדיית הפשע הקווירית "אני אוהב אותך פיליפ מוריס" מ-2009. "טיפש, מטורף, מאוהב" הוא סרט שגבולותיו ברורים וערכיו שמרניים, אבל הוא מצליח, לעיתים בדרך חיננית ביותר, לנגוס קלות בקצוות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטיב קארל מ"טיפש, מטורף מאוהב". מגבר ביישן לכובש סדרתי
לאתר ההטבות
מומלצים