שתף קטע נבחר

בדרך לשביתה ברכבת? העובדים נטשו את הדיון

העובדים מחו נגד כוונת המדינה להעביר את עבודות התחזוקה של עשרות קרונות חדשים לידי היצרנית שתספק אותם לרכבת. הם ביקשו לפתוח בעיצומים, אך השופטת קראה להם לשוב למו"מ. "שהאוצר יגיד לנו דוגרי - רוצים הפרטות ולתת לטייקונים"

יו"ר ההסתדרות רומז לשביתה בעקבות ההמלצות הצפויות של ועדת טרכטנברג, וגם ברכבת ישראל מאיימים להפסיק את הפעילות. כמה מנציגי ועד העובדים ברכבת ישראל נטשו הבוקר (יום א') את הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעניין סכסוך העבודה עליו הכריזו. הנציגים מחו על החלטת השופטת, אפרת לקסר, לשלוח את הצדדים למשא ומתן בן שבועיים בחסות בית הדין.

 

עיצומים על הפסים - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות :

 

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אמרה: "אין לנו על מה לדבר עם ההנהלה. שמשרד האוצר יבואו ויגידו דוגרי - 'אנחנו רוצים הפרטות ולתת לטייקונים'". ועד העובדים וההסתדרות ביקשו הבוקר מבית הדין האזורי את אישורו לפתוח בעיצומים, ימים ספורים לאחר שפג תוקפו של הסכם קודם בין הוועד והנהלת הרכבת, לפיו התחייבו העובדים לקיים "שקט תעשייתי".  

 

שביתת הרכבת בחודש מאי האחרון (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
שביתת הרכבת בחודש מאי האחרון(צילום: אוהד צויגנברג)

 

הדיו עצמו היה רווי בהאשמות הדדיות מצד העובדים וההנהלה. כמה מהעובדים נטשו את הדיון, אחד מהם סינן לעבר השופטת: "אין פה דמוקרטיה, את לא נותנת לנו כלום". השופטת לקסר ביקשה להוציא מהאולם את יו"ר הוועד אדרעי ועובד נוסף, בעקבות התפרצותם לדבריה. 

 

העובדים ביקשו למחות נגד כוונת המדינה להעביר את עבודות התחזוקה של עשרות קרונות חדשים לידי היצרנית שתספק אותם לרכבת. ועד העובדים כבר הודיע כי בכוונתו לנקוט עיצומים, ואף להשבית כליל את פעילות הרכבת, אם תביעתו לבטל את ההסכם עם יצרנית הקרונות לא תיענה.

 

ברכבת ישראל דחו כבר את טענות הוועד וההסתדרות בעניין ההפרטה לכאורה של עבודות התחזוקה. "לא צפויה כל פגיעה בעובדי התחזוקה הקיימים", אמרו ל-ynet. "רכבת ישראל תמשיך בקליטת עובדים חדשים גם באגף זה, בהתאם לצרכים. הדיבורים על הפרטה הם דמגוגיה בלבד ומסך עשן. אנו מקווים כי יו"ר הוועד וההסתדרות יבחרו בערוץ של הידברות וינהלו משא ומתן אמיתי וממוקד מול הנהלת החברה, ולא יבצעו פעולות אשר יביאו לפגיעה בציבור הנוסעים והעובדים".

 

כוונת העובדים לנקוט עיצומים ואף להשבית את תנועת הרכבות, עליה דווח לראשונה ב-ynet בתחילת השבוע, זוכה לתמיכה מלאה של ההסתדרות. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אומר היום כי למרות שקיבלו את דרישות המדינה לשיפור איכות עבודות התחזוקה ברכבת, מתעקשים במשרד האוצר להעביר את העבודות לידי יצרנית הקרונות.

 

"ביקשתי מנציגי האוצר למנות את כל דרישותיהם", סיפר אדרי. "הסכמנו לכל, בתנאי אחד - שמי שיעשה את העבודות יהיו עובדי הרכבת. הסכמנו אפילו למחיר העבודה של הקבלן. לתדהמתי, נציגי האוצר סירבו. כך שברור לי

שמטרתם אינה לשפר את עבודת התחזוקה ברכבת, אלא להפוך את העובדים לעובדי קבלן נטולי זכויות, וכך לפגוע בעבודה המאורגנת ברכבת".

 

במקביל למחאה נגד העברת עבודות התחזוקה לידי יצרנית הקרונות, הכריזה ההסתדרות לפני כשבוע על סכסוך עבודה ברכבת בעניין פתיחת קו חדש בין תל-אביב וראשון-לציון. בהסתדרות טוענים כי פתיחת הקו החדש, המתוכננת ל-25 בספטמבר, תפגע בתנאי העבודה של עובדי הרכבת, ותגביר משמעותית את עומס העבודה בחברה. למרות שסכסוך העבודה נוגע לכ-50 עובדים, גורמים ברכבת מעריכים כי הוא עלול לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות בכל הארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שביתת הרכבת הקודמת
צילום: ירון ברנר
מומלצים