שתף קטע נבחר

טורקיש איירליינס לא תחזיר כסף על ביטולי טיסות

התאחדות סוכני הנסיעות למשרד התמ"ת: "חברת התעופה הטורקית פועלת בניגוד לחוק ולא מחזירה כסף ללקוחות מישראל", כפי שפורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"

מי שטס בימים אלה לטורקיה עלול לחוות בדיקות לא נעימות בנמל התעופה וגם לחוש ביחס עוין במהלך החופשה. מתברר כי גם מי שהחליט לבטל את הטיסה עדיין ירגיש, בכיסו, את המתיחות השוררת בין ישראל לטורקיה.

 

עוד על המשבר התיירותי עם טורקיה:

 

התאחדות סוכני הנסיעות הגישה לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, תלונה נגד חברת התעופה טורקיש איירליינס. זאת לאחר תלונות רבות שהתקבלו בהתאחדות, ומהן עולה כי החברה הטורקית מסרבת להשיב את הכסף ללקוחות שהחליטו לבטל את טיסתם. החברה הטורקית גובה למעשה קנס ביטול בשווי מלא של כרטיס הטיסה. בנוסף לכך היא מסרבת להחזיר ללקוחות כספים לפי חוק הגנת הצרכן, המאפשר לבטל עסקאות תוך 14 יום.

 

מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, ביקש מעו"ד פינקוס להורות לטורקיש איירליינס להשיב את הכסף ללקוחות שביקשו לבטל את טיסתם.

 

לפי חוק הגנת הצרכן, בכל הקשור לשירותי תיירות ובכלל זה טיסות ניתן לבטל תוך 14 יום מהיום שבו בוצעה ההזמנה, זאת בתנאי שנותרו לפחות שבעה ימים עד מועד הטיסה ובתמורה לקנס של ‭5%‬ או 100 שקל, הנמוך מביניהם. בנוסף לכך ניתן לבטל או לשנות כרטיסי טיסה גם לאחר מכן, על פי הכללים של כל כרטיס.

 

"טורקיש איירליינס שינתה את מדיניותה לגבי ביטולים וקנסות מיד לאחר משט המרמרה, שהביא לצניחה במספר הנוסעים שלה מישראל‭,"‬ אמר פתאל. "החברה הכינה תקנות דרקוניות שפוגעות בלקוחות מישראל. לאחר האירועים והמשך ההתלהמות של ראש ממשלת טורקיה, החברה מסרבת לאפשר ללקוחות לבטל או לדחות את נסיעתם, ולא מסכימה להשיב להם את הכספים ששילמו‭."‬

 

שינתה את מדיניותה לגבי ביטולים וקנסות. טורקיש איירליינס  (צילום: זיו ריינשטיין) (צילום: זיו ריינשטיין)
שינתה את מדיניותה לגבי ביטולים וקנסות. טורקיש איירליינס (צילום: זיו ריינשטיין)

 

"ביקשנו מהם שבישראל יתנהגו כישראלים ולא כטורקים‭"

פתאל ציין כי לאחרונה הוציאה עו"ד פינקוס הוראה גורפת המחייבת את חברות התעופה, כולל הזרות, להשיב ללקוחות כספים על כרטיסים שבוטלו במסגרת חוק הגנת הצרכן, וחברות התעופה פועלות על פי הוראה זו. לדבריו, "טורקיש איירליינס הודיעה כי היא כופרת בסמכות הממונה על הגנת הצרכן להוציא הנחיות כאלה, וכי מבחינתה סוכני הנסיעות אמורים להחזיר את הכסף, למרות שהכספים הועברו לחברה הטורקית. התנהגותה של טורקיש איירליינס מתלהמת, מפתיעה ואינה מכובדת. ביקשנו מהם שבישראל יתנהגו כישראלים ולא כטורקים‭."‬

 

טורקיש איירלינס מפעילה כ‭20-‬ טיסות שבועיות בקו איסטנבול-ת"א. רבים מהנוסעים טסים איתה ליעדי המשך באירופה או במזרח הרחוק משום שהיא מציעה טיסות במחירים זולים משמעותית מחברות אחרות. המשבר הכלכלי העולמי גרם לכך שחברות עסקיות רבות בישראל ביקשו לחסוך בהוצאות והטיסו את עובדיהן בחברה הטורקית, המשתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם, סטאר אלייאנס. בברית חברות בין היתר לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס, אייר קנדה, יונייטד-קונטיננטל, יו.אס.אייר, סאס וסינגפור איירליינס.

 

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתחילת השנה הטיסה החברה הטורקית בקו לת"א כ‭227-‬ אלף נוסעים (גידול של כאחוז לעומת התקופה המקבילה ב‭.(2010-‬ היא ניצבת במקום השישי בנפח הפעילות בין ישראל לחו"ל. את תגובתה של חברת טורקיש איירליינס לא ניתן היה לקבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין התנצלות, אין כסף? טורקיש אירליינס
צילום: AFP
מומלצים