שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות

      המדינה שוקלת: מגשר ידון בתלונות נגד הביטוח

      פרסום ראשון: הפיקוח על הביטוח בוחן הקמת גוף אלטרנטיבי שיטפל בתלונות של מבוטחים כנגד חברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה. על פי הדו"ח האחרון, הוגשו לפיקוח יותר מ-6,000 פניות בשנה, אולם ברובן לא היתה הכרעה

      טיפול הוגן בתביעות? אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בוחן הקמת גוף חלופי שיהיה מוסמך לדון בתלונות של מבוטחים נגד חברות הביטוח וקופות הגמל ולהכריע בהליך של גישור בין הצדדים - כך נודע ל-ynet.

       

       

      כיום האפשרויות העומדות בפני מבוטחים להתערבות על ידי גורם חיצוני בתלונה כנגד החברה, היא להגיש תביעה בבית המשפט, או לפנות למחלקת פניות הציבור באגף שוק ההון באוצר. פניה כזו תחסוך את העלות של ההליך המשפטי, אולם בדומה למרבית ההליכים המשפטיים, היא עשויה לקחת זמן רב. בנוסף, ברוב המקרים, הפיקוח אינו מכריע בפניות שמגיעות אליו עקב "חוסר ראיות מספיקות".

       

      יש לציין כי מדובר בשלב ראשוני בלבד של איסוף מידע ובחינת התרומה של גוף כזה לייעילות המערכת, להורדת העומס וזירוז ההליכים.

       

      אלפי תלונות בשנה

      על פי בדיקת האגף, באנגליה, לדוגמא, קיים ארגון שקיבל את הסכמת חברות הביטוח ואושר על ידי רשויות הפיקוח לדון בתלונות ולגשר בין הצדדים. גוף דומה קיים גם במספר מדינות נוספות, אולם המודל אינו זהה. במדינות אחרות קיימת דרישה מחייבת של הרשויות, לכל חברת ביטוח, להיות חברות בארגון העוסק ביישוב סכסוכים, אליו יכולים לפנות המבוטחים במקרה של תלונה.

       

      על פי הדו"ח האחרון שפורסם ונכון לשנת 2009, הוגשו לפיקוח 6,111 תלונות. מתוכם 4,073 בתחום הביטוח, 645 בתחום הפנסיה ו-1,393 תלונות בתחום הגמל. עם זאת, יש להדגיש כי מרבית התלונות כלל אינן מגיעות לידיעת מדור פניות הציבור בפיקוח.

       

      מנתוני הדו"ח עולה כי מתוך 3,796 תלונות שנסגרו בשנת 2009 בתחום הביטוח, רק ב-68 החליט הפיקוח כי התלונה מוצדקת, כאשר ב-63% מהתלונות הוחלט שלא להתערב, עקב חוסר ראיות מספיקות.

       

      בתחום הפנסיה והגמל נסגרו 1,321 תלונות. מתוכן נמצאו מוצדקות 174. גם כאן, ב-78% מהתלונות, העדיף הפיקוח שלא להתערב. סך כל התלונות שנמצאו מוצדקות עמד על 242.

       

      בשנה האחרונה התווספו תקנים חדשים למחלקה המטפלת בפניות הציבור בפיקוח והיא כוללת כיום 14 עובדים וכן היא נעזרת בשירותים משפטיים חיצוניים.

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים