שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המכונית החשמלית - יצרניות הרכב בעד אחידות
    התאחדות יצרניות הרכב האירופיות ניסחה המלצות לאחידות בטעינת כלי רכב חשמליים. להערכתם, זהו תנאי הכרחי להצלחה עתידית, ולנתח שוק של 3% מכלי הרכב החדשים תוך עשור

    חברות הרכב מעוניינות בהאחדה חשמלית. אחרת, השוק החשמלי יוצף ביותר מדי פתרונות . התאחדות יצרניות הרכב האירופיות (European auto industry association - ACEA), הגדירה המלצות להאחדה בנושא טעינה בכלי רכב חשמליים. בכירי ההתאחדות מציינים כי ההמלצות עוסקות גם בקשר בין "תשתית הטעינה הציבורית" וכלי הרכב, דרכי תקשורת בין הרכב לספקיות החשמל ואף נושאי טעינה מהירה ואיטית. בהתאחדות קוראים לנציבות האיחוד האירופי ולמכוני תקנים "לאמץ את ההמלצות וליישב את הנושאים הנותרים מהר ככל האפשר". לדברי ההתאחדות, המצב הנוכחי בו אין האחדה בנושא הטעינה, לא יסייע ליצרניות בשיווק כלי הרכב ועלול אף לפגוע בתהליך.

     

     

    "מדובר בצעד משמעותי אל עבר שילוב רחב היקף של כלי רכב נטעני-חשמל באירופה, אשר תסלול את הדרך לפתרונות אחידים בעולם כולו", כך אמר המזכיר הכללי ההתאחדות. עוד אמר כי מיד לאחר שיאושרו התקנות על-ידי הגופים הרלוונטיים, יתחילו יצרניות הרכב בהטמעת מערכות בכלי רכב חשמליים, ובכוונתם לשלב החל מ-2017 את המערכות בכל כלי הרכב החשמליים שייצרו.

     

    לפי הערכות שונות בהן עסקה ההתאחדות, כלי רכב נטעני חשמל (electrically-chargeable vehicles) יתפסו נתח שוק שנע בין 3% ל-10%, בין השנים 2020 עד 2025 - "תלוי במהירות בה יפתרו האתגרים המיידיים". הדוברים נמנעו מלציין האם הכוונה היא לכלי רכב חשמליים בלבד, או שהיא כוללת גם כלי רכב היברידיים נטענים.

     

    יש לציין כי בתחילת 2010 התאגדו יצרניות הרכב היפניות, בניסיון לייצר האחדת תקנים לטעינת כלי רכב חשמליים. במחצית אותה שנה הודיעו בנציבות האירופית כי תקן לטעינת כלי רכב חשמליים יוצג עד לאמצע שנה זו, אלא שתקן שכזה עדיין לא הוצג. גם בארץ הנושא בעייתי, ומתבטא במחלוקת בין משרד התשתיות המצדד בעמדות טעינה יעודיות, לבין מכון התקנים המתנגד לכך.

     

    יש לציין כי רנו, אשר מייצרת את הפלואנס החשמלית, המכונית אשר עומדת במרכז פרוייקט בטר פלייס הישראלי של שי אגסי, חברה בהתאחדות האירופית.

    בחברת בטר פלייס אמרו ל-ynet לפני כשנה, כי "החברה חוזרת ומצהירה כי היא תשתמש בשקעים בעלי תקינה בינלאומית ובונה רשת טעינה פתוחה אשר תתאים לכל סוגי הרכב החשמלי שיגיעו ארצה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    האחדה לטעינת כלי רכב חשמליים
    צילום: הלל פוסק
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים