שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צומת התשבי-רמת ישי: חמש אפשרויות לשדרוג
    החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בוחנת חמש חלופות לשדרוג אחד מקטעי הכביש החשובים בצפון - בין צומת התשבי לרמת ישי. ומי יחליט? מע"צ בשיתוף תושבי המועצות האזוריות

    מבט לעתיד עורקי התחבורה בצפון הארץ. כביש 77 בקטע בין צומת התשבי (תל קשיש) וצומת ישי, נמצא במרכז אחד מעורקי התנועה החשובים בצפון. פתיחת מחלף המוביל על כביש 77 מצפון לרמת ישי, והוספת נתיב נסיעה לכל כיוון בקטע זה, הביאו להסטת פקק התנועה המוכר, לכיוון צומת ישי והשומרים. בעוד כארבע שנים, כאשר הזרוע המרכזית של כביש 6 תיפתח לתנועה, צפויים עומסי תנועה כבדים משמעותית, וב-2015 צפוי על-ידי מע"צ - מה שהם מכנים - "כשל במערכת התנועה".

     

    כביש 77 המשודרג (צילום: סוכנות ג'יני) (צילום: סוכנות ג'יני)
    כביש 77 המשודרג(צילום: סוכנות ג'יני)

     

    כדי להימנע מיצירת צוואר בקבוק בקטע הכביש בין צומת התשבי לצומת ישי, מציגה כעת החברה הלאומית לדרכים חמש אפשרויות. בחברה הלאומית ציינו

    כי "בחינת החלופות מתקיימת בהליך של שיתוף הציבור באמצעות נציגיו בכל הרשויות הגובלות בפרויקט, ובהשתתפותם של נציגי ממשלה וארגונים רבים". הפרויקט אמור ליצור תוואי חדש של כביש 77, כדרך בעלת שלושה נתיבים לכל כיוון, בה ניתן לנסוע במהירות 100 קמ"ש. אנשי החברה מעריכים כי עבודות על הפרויקט צפויות להתחיל בעוד כשנה וחצי עד שלוש שנים, כאשר כשלוש שנים נוספות ידרשו עד לסיום הפרויקט.   

     

     

     (צילום: סוכנות ג'יני) (צילום: סוכנות ג'יני)
    (צילום: סוכנות ג'יני)

     

    תיאור החלופות המוצעות:

    A: שדרוג תוואי הכביש הקיים - הפיכת כביש 722 הקיים לכביש המהיר, הוספת נתיב בכל מסלול לשניים הקיימים, תכנון דרך מקומית חדשה (722) מערבית לתוואי כביש 77.

     

    B: מנהרה על בסיס התוואי הקיים - בהתאם לחלופה A וכולל תכנון מנהרה באורך של כ- 1,700 מטרים, בקטע המעבר בין קריית טבעון מזרח לשדה יעקב, תוך ניצול הטופוגרפיה המשתנה מדרום לקריית טבעון. במקביל תתוכנן דרך מקומית 722 (חד-מסלולית, עם נתיב לכל כיוון) אשר תיתן מענה לישובים הסמוכים לאורך התוואי.

     

    C: חפירת מנהרה מתחת לשדה יעקב - מנהרה באורך של כ-2,500 מטרים מתחת לשדה יעקב, וחיבור למחלף רמת ישי בתוואי ישר ונוח. המנהרה מתוכננת מתחת לבסיסי הניקוז האזוריים ותחייב שאיבה, וההערכות לשאיבה מסיבית כדי להתמודד עם הצפה בחורפים גשומים.

     

    D: בניית כביש ממזרח ל-77, בשטח המפריד בין שדה יעקב וכפר יהושע - הכביש יחצה את דרך 722 לכיוון מערב, מצפון לכביש הגישה לכפר יהושע, לכיוון מחלף ישי בתצורה זהה לחלופות המערביות. בחלופה זו יש להטות את נחל בית לחם מהתוואי הטבעי לתעלה מלאכותית באורך כ-2 ק"מ. יש לרצף את התעלה לכל אורכה.

     

    F: הסטת מחלף ישי לכיוון צפון מערב על בסיס תוואי A ו-B - תוכנית זו מרחיקה את המחלף המתוכנן למרחק של כ-350 מטרים (לעומת 175 מטרים' בחלופה המקורית) מהשכונה המערבית של רמת ישי ומחייבת ביצוע מחלף על שטחים חקלאים של קיבוץ אלונים. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים