שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רנו קנגו חשמלית - זה יכול לעבוד כאן?

    לצד רנו פלואנס החשמלית המשווקת כאן על-ידי שי אגסי ובטר פלייס, נהגנו בפורטוגל גם ברנו קנגו חשמלית - מסחרית קטנה האמורה להגיע אלינו בעוד מספר חודשים. קבלו התרשמות ראשונית לאחר נהיגה ממש קצרה

    זוכרים את ההתרשמות הראשונית שלנו מרנו פלואנס ZE, המכונית החשמלית המשווקת בישראל על-ידי חברת בטר פלייס של שי אגסי? ובכן, לצד המשפחתית שניתן לרכוש כאן בצמוד לחבילת שימוש, הוצגה לנו גם רנו קנגו המסחרית - אלא שהפעם בגרסה חשמלית. אלא שבניגוד לפלואנס ZE שתשווק אצלנו רק בגרסת סוללה מתחלפת, הקנגו החשמלית תוצע תוך מספר חודשים למכירה עם סוללה פשוטה, והיישר מאולם התצוגה של היבואנית, חברת קרסו. הטעינה? בהתאם להחלטות המדינה.

     

    עוד כתבות על המכונית החשמלית של שי אגסי:

     

    רנו קנגו חשמלית: אצלנו תוך מספר חודשים, בבית קרסו ()
    רנו קנגו חשמלית: אצלנו תוך מספר חודשים, בבית קרסו

     

    כתבות נוספות בערוץ הרכב של ynet: 

     

     

    ואיך היא נוסעת? ובכן, הקנגו החשמלית - מסחרית קטנה שמבטיחה (ומקיימת) להיות ממש שקטה, אינה סובלת ממספר בעיות ההופכות את הפלואנס המשפחתית למכונית שנויה במחלוקת, המתאימה בעיקר - ובינתיים לפחות - לציי רכב ונהגים הממעטים לנהוג. ראשית, היא אינה נאלצת לוותר על שטח ניכר מאזור הטעינה שלה לטובת סוללות. שנית, בזמן שהמומנט אותו מפיק המנוע החשמלי שלה זהה לזה של הפלואנס, ההספק המרבי שלו עומד על 59 כ"ס בלבד. מספר שבעידן הנוכחי של תעשיית הרכב, נדיר לגלות לצד סעיף "הספק מנוע" בדף נתונים של מכונית חדשה.

     

    מצוידים במידע הזה יצאנו לסיבוב התרשמות קצר. וקצר הוא אכן היה, שכן הקנגו הועברה לידינו לצורך נסיעה של כ-20 ק"מ בלבד. אכן, כמו בפלואנס, גם כאן הוגבל טווח המבחן באופן קיצוני. ומה הצלחנו אם כך ללמוד על רנו קנגו החשמלית בסיבוב הקצר? ראשית, שהמנוע שלה מספק האצה סבירה בלבד בתנאים עירוניים, אך הביצועים שלו על הכביש הבין-עירוני ובעליות, אינם משכנעים. ואנחנו עדינים כאן, שכן הנסיעה הייתה ללא כל מטען באחורי המסחרית.

     

    לוח מחוונים "חשמלי" בקנגו: עם דגש על יעילות ()
    לוח מחוונים "חשמלי" בקנגו: עם דגש על יעילות

     

    בסופו של דבר, ולמרות שמדובר במנוע חשמלי המייצר את כל הכוח כבר בסל"ד סופר-נמוך, 59 כ"ס זה באמת מעט. מלבד זאת, בהתחשב בעובדה שאנחנו נוסעים במכונית חשמלית, בה המרחק מעמוד טעינה הופך מאד משמעותי, תגובה קיצונית של "מד הצריכה" לכל מ"מ נוסף של לחיצת דוושה, הטרידה אותנו. אין ספק כי כדי לנהוג כאן ביעילות, או במילים אחרות "לשמור כמה שניתן על רזרבות חשמל", יש להקפיד מאד על נהיגה מתונה.

     

    שנית, מקדם השקט של המנוע, יחד עם המבנה האופייני של הקנגו הלא אווירודינמי בעליל, יחד עם חלל ההטענה הגדול מאחור, יצרו רעש שהודגש עוד יותר על-ידי הצמיגים. מצד שני, נוחות הנסיעה העירונית המאד-לא-מרשימה בפלואנס, הייתה כאן טובה מאוד, עם ספיגת מהמורות יעילה ביותר.

     

    מחיר בישראל עדיין אין, אך החשיפה הרשמית באירופה מתוכננת לזמן המאד-קרוב. ושם, נא להקשיב בקרסו, תעלה הגרסה החשמלית בדיוק כמו גרסאות בעירה פנימית בזבזניות ומזהמות. מבחינתנו לפחות, אם כך יהיה הדבר גם בישראל, הרי שעבור נהגים הזקוקים ליכולת מסחרית באזורים עירוניים - ויוכל להטעין "ליד העסק", זו עשויה להיות אלטרנטיבה ירוקה ומאד מעניינת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים