שתף קטע נבחר

קידום "המירוץ למיליון" התחזה למדריך הטלוויזיה

גם הטלוויזיה שלכם הזכירה לכם בלי שרציתם את שידור "המירוץ למיליון"? זכיינית ערוץ 2, רשת, העלתה שקופיות זהות למדריכי הטלוויזיה. HOT טוענת כי נעשה שימוש ללא אישור בקניינה. רשת: "קריצה קריאטיבית". הרשות ה-2 תבדוק הפרה לכאורה

צופי ערוץ 2 אמש (ב') הופתעו לגלות במהלך התוכנית "כלבוטק" כי בתחתית המסך מופיעה שקופית מידע על התוכנית "המירוץ למיליון" שתשודר הערב. שקופית המידע שהוצגה עשתה שימוש בעיצוב מדריכי השידורים של HOT ושל yes, כאשר חברות הכבלים והלוויין לא ידעו על כך דבר.

 

גם צופי yes זכו למדריך השידורים של הוט (צילום: ערוץ 2) (צילום: ערוץ 2)
גם צופי yes זכו למדריך השידורים של הוט(צילום: ערוץ 2)

 

כחלק מקידום התוכנית שתעלה הערב, בחרו ב"רשת" בשיטת שיווק חדשה והציגו שקופית פרומו זהה לשקופית המופיעה בתחתית המסך כאשר הצופה לוחץ בעזרת השלט על פונקציית מדריך המידע האלקטרוני. פעם אחת זה קרה בתחילת תוכניתו של רפי גינת, אז היה הבאנר זהה לזה המופיע ב-HOT ופעם נוספת לזה המופיע ב-yes. כאמור, בחברות הכבלים והלוויין לא ידעו על כך מראש. מעבר לכך, שידור השקופית הסתיר למספר שניות את כתוביות העברית שהופיעו בתחתית המסך.

 

גם ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הופתעו מהקידום, שלרוב מופיע בחלקים אחרים של המסך, ודרשו מ"רשת" להסיר את השקופיות לאלתר. לאחר פניית ynet לרשות השנייה, החליטה זו לפתוח בהליך הפרה לכאורה.

 

מ"רשת" נמסר בתגובה: מדובר בקריצה קריאטיבית ואינפורמטיבית חד-פעמית לטובת קהל ערוץ 2 שמעוניין לדעת על השקת 'המירוץ למיליון'".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "זהו שימוש לא תקין וללא אישור בקניינה של HOT".

 

מ-yes נמסר בתגובה: "'המירוץ למיליון' היא תוכנית הדגל של 'רשת' ואנו מאחלים לה הצלחה רבה עם השקתה היום".

 

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הבאנרים מסתירים את הכתוביות ויש בהם משום חשש להטעיית הציבור מאחר והם מוצגים בצורת EPG (מדריך השידורים האלקטרוני). 'רשת' הודיעה לרשות השנייה הבוקר כי הבאנרים יוסרו ולא ישודרו שנית. בכל מקרה, האירוע ייבדק בהליך של הפרה לכאורה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"המירוץ למיליון". קריצה קריאטיבית?
צילום: ינאי יחיאל
לאתר ההטבות
מומלצים