שתף קטע נבחר

טיסה מסחרית ראשונה: ה"דרימליינר" פורש כנפיים

ארבע שעות ארכה טיסת הבכורה של הבואינג 787, בשירות חברת תעופה יפנית. הבשורה: חיסכון בדלק ופינוק לנוסעים

>>> ים המלח - פלא עולמי: בואו להצביע ולהשפיע

 

לטוס זול יותר, ונוח יותר. הטיסה המסחרית הראשונה של מטוס הבואינג 787 החדש, ה"דרימליינר", נחתה הבוקר הבוקר (יום ד') בהונג קונג. הטיסה שהמריאה מטוקיו ארכה מעט יותר מארבע שעות.

 

על סיפון המטוס, השייך לחברת התעופה היפנית "ניפון", שהו כתבי תעופה וכמה נוסעים סקרנים - חלקם שילמו אלפי דולרים כדי להיות הראשונים שיזכו לכך.הציפיות לקראת הטיסה המסחרית הראשונה נסקו, בין היתר בשל העובדה כי פרויקט המטוס החדיש סבל מעיכוב של כשלוש שנים מלוח הזמנים המקורי. כאשר נחשף הוכרז כי ימריא לטיסות מסחריות ב-2008.

 

ההמראה בטיסה המסחרית הראשונה  (צילום: REUTERS, Kyodo) (צילום: REUTERS, Kyodo)
ההמראה בטיסה המסחרית הראשונה (צילום: REUTERS, Kyodo)

 

המטוס נבנה מחומרים מרוכבים קלי-משקל, שנועדו לשפר את צריכת הדלק שלו בכ-20 אחוזים. גם בעיצוב פנים המטוס הושקעה מחשבה רבה, בכוונה לשפר את נוחיותם של הנוסעים בו באמצעות חלונות גדולים יותר, תאורה משופרת, והגדלת לחץ האוויר בתא הנוסעים ביחס למה שנהוג במטוסים אחרים.

 

יצוין כי בניגוד לתיכנון הראשוני, המטוס לא עתיד להביא את נוסעיו מהר יותר ליעדם.

ה-787 החדיש מהיר רק במעט ממטוס הבואינג 707, שנבנה לפני כחמישים שנה. עם זאת, חברת התעופה היפנית שרכשה אותו – כמו גם חברות אחרות – מעוניינת שהנוסעים יגיעו ליעדם במחיר זול יותר, ולאחר שהשהייה בשחקים היתה נעימה יותר עבורם.

 

עד עתה נרשמו 821 הזמנות למטוס מצד חברות תעופה ברחבי העולם. סקוט פרנצ'ר, מנהל תוכנית ה-787 בבואינג, אמר כי קצב הייצור המתוכנן עומד על 10 מטוסים כאלה מדי חודש בשנת 2013. "יש לנו תוכנית בת-ביצוע לכך", אמר לפני טיסת הבכורה. למעלה משליש מהמטוס נבנה בחברות ענק יפניות, בהן מיצובישי, קוואסאקי ופוג'י.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדרימליינר לאחר הנחיתה
צילום: AP
מומלצים