שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רבעון קשה לסלקום: הרווח צנח ב-40%
    חברת הסלולר סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 199 מיליון שקל. החברה הכריזה על דיבידנד של 189 מיליון שקל. מדובר ברבעון האחרון בו חותם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום על תוצאות החברה, למרות שימשיך בתפקידו עד סוף 2011

    סלקום ממשיכה להרגיש את ההשלכות של הפחתת דמי הקישוריות וההכנות לקראת התחרות בשוק הסלולר בשנה הבאה: החברה סיימה את הרבעון השלישי עם צניחה של 40% ברווח הנקי ל-199 מיליון שקל - לעומת 332 מיליון שקל ברבעון המקביל. מקביל הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 189 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השלישי.

     

    חברת סלקום - כותרות אחרונות:

     

    מדובר ברבעון האחרון בו חותם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום על תוצאות החברה, למרות שימשיך בתפקידו עד סוף 2011. כפי שדיווחה החברה בעבר, החל מהרבעון הבא יחתום ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן על הדוחות הכספיים כמנכ"ל סלקום.

     

    הכנסות סלקום ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו ב-1.66 מיליארד שקל, ירידה של 3.7% בהשוואה ל-1.729 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השלישי של 2011 הסתכמה ב-98 מיליון שקל, בנטרול הכנסות בין-חברתיות. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך הכנסות החברה ירדו ב-9.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

     

    קשיים בתקשורת - כותרות אחרונות:

     

    הכנסות החברה משירותים, המייצגות את פעילות השיחות והמסרונים, ירדו ב-20.9%, כתוצאה מהשינויים הרגולטורים, מ-1.5 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2010 ל-1.19 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן להכנסות משירותים ברבעון השלישי של 2011 בסך של 92 מיליון שקל, ירדו ההכנסות משירותים ב-27%.

     

    הירידה בהכנסות משירותים נבעה בעיקרה מירידה משמעותית בדמי קישוריות ששולמו על ידי מפעילים מקומיים אחרים לאור הפחתת תעריפי דמי הקישוריות החל מ-1 בינואר 2011, כמו גם מהשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האוויר כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף.

     

    הירידה בהכנסות משירותים קוזזה בחלקה על ידי גידול של 2.4% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) ברבעון השלישי של 2011 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף הסתכמו ברבעון השלישי של 2011 ב-293 מיליון שקל, המהווים 26.6% מסך ההכנסות משירותים (ללא ההכנסות משירותים של נטוויז'ן).

     

    הפניות למוקדי שירות הגדילו את ההוצאות

    הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות הסתכמו ברבעון השלישי של שנת 2011 ב-435 מיליון שקל, בהשוואה ל-356 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

     

    הגידול בהוצאות משקף בראש ובראשונה את השפעת השינויים הרגולטורים, שהביאו לגידול בפניות הלקוחות למרכזי המכר והשירות ובעקבות כך, לגידול במצבת אנשי המכירות והשירות של החברה שגרם לעלייה בהוצאות השכר, כמו גם לגידול בעמלות המכירה. הגידול בעמלות המכירה נבע גם מעלייה במספר עסקאות המכר ברבעון השלישי השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

     

    בהתייחס לתוצאות, אמר המנכ"ל שפירא: "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה, על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, בנוסף להשפעת המיזוג עם נטוויז'ן אשר הושלם בסוף אוגוסט. לראשונה תוצאות נטוויז'ן לחודש ספטמבר אוחדו בתוצאות החברה. אמנם, תוצאות נטוויז'ן הנכללות בדוחות הרבעון הינן עבור חודש ספטמבר בלבד, אך אני יכול לומר בסיפוק רב שנטוויז'ן הציגה ברבעון השלישי של 2011 תוצאות מרשימות עם צמיחה במרבית הפרמטרים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים