שתף קטע נבחר

עובר למפעיל החדש? חברות הסלולר ילחמו עלייך

לקוח שהתנייד למפעיל הסלולרי החדש קיבל הצעה ממשווק של סלקום שאי אפשר לסרב לה: אותם תנאים כולל זיכוי של 300 שקל. גם אורנג' ופלאפון מציעות מסלולים מתחרים

רוצה לעבור לרמי לוי? קבל הצעה שאי אפשר לעמוד בה. רמי לוי הכריז שמטרתו היא להגיע ל-250 אלף מנויים בלבד, אך חברות הסלולר לא מתכוונות לשבת בחיבוק ידיים, זאת למרות שלכל אחת מהן כ-3 מיליון מנויים. בעוד לוי הצליח להגיע כבר ללמעלה מ-1,500 לקוחות בשבוע שחלף, לקוח סלקום סיפר ל-ynet איך סלקום הצליחה למנוע את ההתניידות שלו לחברת הסלולר החדשה.

  

 

"התניידתי מסלקום לרמי לוי ביום חמישי בביקור בסניף שלו במודיעין. למחרת התקשרו אלי מסלקום", מספר הלקוח. "אמרו לי: ''ראינו שעברת לרמי לוי. אם תחזור אלינו ניתן לך בדיוק את אותה תוכנית + זיכוי של 300 שקל'", טוען המנוי. "מדובר באותה תוכנית בדיוק: 14.90 שקל לחודש, 20 אגורות לדקה ו-15 אגורות להודעת SMS. הסכמתי לחזור לסלקום".

 

מסלקום אמנם נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה נקודתית שאינה קיימת על המדף בסלקום ולמרות זאת, נכבד את הצעת הנציג ללקוח", מה שאומר שיש "לאיים" בעזיבה כדי לקבל אותה, וגם אז לא בטוח שתקבלו את אותה הצעה בדיוק, אך נראה כי מדובר במגמה. חברות הסלולר התחמשו בהצעות בעקבות כניסתו של לוי לתחום.

 

עד כה, סלקום לא הציעה מסלולים מתחרים לאלו של לוי, זאת בניגוד לפלאפון ואורנג' שיצאו במסלולי תגובה. במסלול הכי פשוט של סלקום, ללקוחות פרטיים שמדברים מעט או באופן ממוצע, הרשת גובה מחירים כפולים מאלו שמציע לוי. בסלקום עדיין מעדיפים את שיטת החבילות הישנה והמורכבת וגם בפלאפון ובאורנג' - רוב ההצעות ללקוח הן עדיין בדמות חבילות.

   

מה מציעות החברות כתגובה ללוי?

רמי לוי מציע מסלול אחיד לכל מנוייו (למעט כרטיסי חיוג): לא דיברת לא שילמת, למעט תשלום חודשי של 15 שקל. מחירי דקות השיחה והודעות ה-SMS ברשת שלו קבועים: 20 אג' לדקת שיחה, 15 אג' להודעת SMS, ו-15 אג' לכל מגה בייט בגלישה מזדמנת, 5 ג'יגה הוא מתמחר ב-55 שקל ו-10 ג'יגה ב-86 שקל. בחברות הסלולר הוותיקות מציעים לעוזבים מסלולים דומים שעוצבו, במקרה או לא במקרה, בסמוך לכניסתו של לוי לשוק.

 

פלאפון הורידה את מחירי אחד המסלולים שלה, "פלאפון פיקס", מסלול ללא חבילה, שכעת הוא מתומחר כך: 25 שקלים דמי שימוש חודשיים (במקום 30 ש'), 25 אג' לדקת שיחה (במקום 30 אג'), ו-15 אג' להודעת SMS (במקום 30 אג). מחיר גלישה מזדמנת: 15 אג' לכל מגה בייט לעומת כ-9 שקלים קודם לבואו של לוי.

 

גם בפרטנר הגו מסלול דומה ללא חבילה ברשת אורנג', והוא מתומחר כך: 49 שקל דמי שימוש חודשיים, 39 אג' לדקת שיחה (50 דקות שיחה ו-20 הודעות SMS חינם בתוך הרשת), 59 אגורות להודעת SMS. חבילת גלישה של 250 מ"ב תעלה 15 שקל, ובעקבות לוי, אורנג' לא גובה יותר על חריגות בגלישה. אם חרגת - קצב הגלישה מואט.

 

יש גם חבילות חדשות

במקביל, פרטנר ופלאפון הגו מספר חבילות "ברורות". פלאפון יצאה איתן כבר לפני כחצי שנה ופרטנר, לקראת כניסתו של לוי לשוק. בין היתר:  

 

בפלאפון מציעים חבילה של 150 הודעות SMS/MMS ודקות שיחה ו-100 מ"ב ב-129 שקל (או 79 שקל אחרי 30 שקל זיכוי על המכשיר ו-20 שקל הטבת ניוד לחברה) לעומת 74.9 שקל לדפוס שימוש דומה אצל רמי לוי; או 400 הודעות SMS ודקות שיחה + 500 מ"ב ב-189 שקל (או ב-119 שקל אחרי 50 שקל זיכוי על המכשיר ו-20 הטבת ניוד) לעומת 154.9 שקל עבור דפוס שימוש דומה אצל רמי לוי. בחבילות של 2,500-700 דקות שיחה פלאפון מציעה מחירים נמוכים יותר מדפוסי שימוש דומים אצל רמי לוי.

 

בפרטנר מציעים חבילה של 120 הודעות SMS/MMS ודקות שיחה ו-250 מ"ב ב-139 שקל (או ב-120 שקל ללקוח קיים וב-100 שקל אחרי זיכוי על המכשיר), לעומת 79.5 שקל עבור דפוס שימוש דומה אצל רמי לוי; או 450 הודעות MMS/SMS ודקות שיחה ו-1 ג'יגה ביט ב-179 שקל (או ב-160 ללקוח קיים או ב-130 אחרי זיכוי על המכשיר), לעומת 212.5 שקל בחודש עבור דפוס שימוש דומה אצל רמי לוי (וחבילת גלישה של 5 ג'יגה). ככל שמספר הדקות עולה לדפוס שימוש כבד, המחיר של אורנג' משתלם יותר מזה של רמי לוי. כמו כן לא משתלם לגלוש ב-1 ג'יגה אצל רמי לוי במחיר גלישה מזדמנת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הלקוחות מחוזרים
צילום: shutterstock
רמי לוי תקשורת
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים