שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מה הבעיה בתיבות ה-DSG של פולקסווגן?

    כאשר הוצגה תיבת ההילוכים האוטומטית החדשנית של מותגי פולקסווגן, נקבע רף חדש וגבוה של איכות וביצועים. אלא שכעת, לאחר מספר שנים ועשרות אלפי ק"מ, התמונה פחות ורודה. היבואנית: "הבעיות נקודתיות ובגלל מזג אוויר חם"

     

    תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד של קבוצת פולקסווגן, ה-DSG המוכרת, זוכה וזכתה למחמאות מוצדקות. אחרי הכל, התיבה הזו הציבה עם הופעתה רף איכות חדש בעולם הרכב - מבחינת ביצועים ונוחות תפעול. ובדרך גם הראתה את הדרך ליצרניות נוספת.

     

    אבל, נראה כי מבחינת אמינות, עדיין ארוכה הדרך. בחודשים האחרונים הגיעו אלינו תלונות רבות של בעלי מכוניות עם תיבת DSG, אשר נתקלו בבעיות לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים. בעיות שחייבו במקרים רבים את החלפת התיבה כולה, לאחר מספר ניסיונות - לא מוצלחים - לשינוי-עדכון תוכנה או אף החלפת חומרה.

     

    חשוב מכך, כל עוד התקלות בתיבה מתגלות במהלך תקופת האחריות (שנתיים במקרה של קבוצת צ'מפיון), מטפלת בהן חברה במסגרת האחריות. במקרים בהם נדרש תיקון של מספר ימים, מציעה החברה גם רכב חלופי. לעומת זאת, במקרים בהם הבעיות מתגלות לאחר תום תקופת האחריות (גם בסמוך לה), מופעלת מדיניות "רצון טוב". החברה מבצעת את התיקון, ומחייבת את הלקוח בכל זאת, אך רק בחלק מהעלות - בהתאם לקילומטרז' ולזמן שעבר מפקיעת האחריות. בחלק המקרים מחויב הלקוח בעלות העבודה בלבד.

     

    באחרונה - אולי בגלל ריבוי מקרים - נוצר מחסר בתיבות הילוכים חלופיות, וכלי רכב נתקעים במוסך למשך מספר שבועות. זאת למרות שחוק הפיקוח על מצרכים ושרותים קובע כי "כל מוצר תעבורה של כל דגם מדגמי הרכב שייבא היבואן, יסופק בתוך פרק זמן שלא יעלה על שבעה ימים מיום קבלת ההזמנה".

     

    בהמשך הצו נאמר עוד כי "תהיה זו הגנה טובה ליבואן או למורשיהו הנאשם בהפרת סעיף 11 ב' (אספקת החלק תוך שבעה ימים), אם הוכיח כי נקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר תעבורה מכל מקור שממנו ניתן להשיגו באותה עת, ושלא היתה לו שליטה על העיכוב באספקה, ובלבד שמוצר התעבורה יסופק ללקוח תוך 14 ימים מיום ההזמנה כאמור". אלא שגם בכך לא עומדים מוסכי היבואן.

     

    בעבר פנינו כבר מספר פעמים לחברת צ'מפיון, היבואנית, כדי לברר אם אמנם מוכרת בעיה סידרתית בתיבת הילוכים זו, וקיבלנו הכחשה גורפת. בחברה הודו כי בדור הראשון של התיבות היתה בעיה בתיפקוד המצמדים, אבל הוסיפו כי בדור השני היא נפתרה. מצד שני, כמות התלונות שהצטברה אצלנו הוכיחה כנראה שאין עשן בלי אש, ולכן פנינו שוב, וגם זכינו לתשובה אחרת.

     

    "במהלך חצי השנה האחרונה התגלתה תופעה של ויברציה (רעידה, ב.ב) במעבר בין הילוכים בתיבות ה-DSG. במקרים קיצוניים הדבר אף הוביל להעמדת (השבתת, ב.ב) הרכב". עוד אמרו שם כי "המידע הועבר ליצרן, והתבקשנו להעביר דוגמאות ונתונים על התופעה. תשובתו לדוגמאות שהועברו הייתה כי התופעה מתרחשת במזג אויר חם, כתוצאה מטמפרטורה או לחות גבוהה. היצרן סיפק לנו פתרון האמור להיות מיושם בתיבת ההילוכים, והחל באספקת החלף".

     

    ועוד הוסיפו לנו מצ'מפיון מוטורס: "צ'מפיון מוטורס, בתמיכת היצרן, תעניק לבעלי כלי הרכב הללו תמיכה מלאה הכוללת כיסוי על תיקון התיבה למשך חמש שנים ו-150 אלף ק"מ. לתקופת ההחלפה מעניקה החברה רכב שירות החל מהיום הראשון, על-מנת לפתור את צרכי ההתניידות של הלקוחות".

     

    ולגבי המחסור בחלפים? "היצרן פועל על-מנת למנוע מחסור בחלפים. להערכתנו, כבר בינואר נקבל אספקה שוטפת וסדירה. בכל מקרה כזה, צ'מפיון מספקת רכב ללוקחותיה החל מהיום הראשון".

     

    אגב, בצ'מפיון אומרים כי הבעיה התגלתה רק בכמה מאות דגמי פולקסווגן סקודה וסיאט, ולא בדגמי אודי, וכי המכוניות החדשות שמגיעות מחו"ל מצוידות כבר בתיבת הילוכים תקינה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים