שתף קטע נבחר

אייס בהקפאת הליכים - אין החזר כספי לצרכנים

מתשובות מבלבלות שקיבלנו בסניפים עולה כי הרשת הפסיקה לאפשר החזר כספי, ורק מי שקנה שם אחרי 18 בינואר יכול להחליף מוצר במוצר זהה. ומה קורה עם האחריות? "פני לספק", אמרו ללקוחה. אייס: "אין כרגע אפשרות להחזר כספי ברשת, נגיש לשם כך בקשה מיוחדת לביהמ"ש"

הבעיות ברשת ACE זולגות לצרכנים? אייס נכנסה לשבוע של הקפאת הליכים, אחרי שחובתיה של אייס דיפו, החברה המפעילה את הרשת נאמדים ב-452 מיליון שקל. מה זה אומר לגבי הצרכנים? לקוחות מספרים על בלבול בתשובות שניתנו להם בסניפים. גם מבדיקת ynet עולה כי סניפים שונים מספקים תשובות משתנות לצרכנים.

 

  • אייס: בית המשפט אישר הקפאת הליכים לשבוע

  • אייס: "בגלל המחאה - הפסדנו ברבעון 25 מיליון"

  • התייעלות באייס לאחר הפסד של 40 מיליון השנה

 

בסניף בגן שמואל נאמר ללקוחה שביקשה להחליף מוצר - ארון מפלסטיק - שאין כרגע זיכויים ברשת. "אמרו לי שאם משהו לא בסדר במוצר, אפשר להחליף אותו, אבל אך ורק למוצר זהה", אמרה ל-ynet. "זיכויים אין, אמרה לי המוכרת, כלומר אי אפשר להחליף מוצר במוצר אחר ואין זיכוי כספי. כששאלתי מה לגבי האחריות, אם תהיה בעיה בעוד כמה חודשים והרשת תיסגר, אמרו לי לשמור את הקבלה ולפנות לספק".

 

מבדיקת ynet עולה  כי אכן, זה מה שאומרים בסניף ללקוחות. התקשרנו לסניף אחר, בב"ש, ושם אמרו לנו בדיוק ההיפך: "אפשר להגיע, להחליף מוצר או לקבל זיכוי כספי לפי החוק כלומר - תלוי במוצר".

 

בסניף בעפולה נתנו לנו בכלל תשובה שלישית: "אם יש לכם קבלה, אפשר לקבל החזר כספי", נאמר לנו. "אפשר גם לקבל זיכוי, ולהחליף מוצר תמורת מוצר אחר באותו הסכום", אמרה הנציגה וסייגה, "אבל מדובר רק בלקוחות ששילמו אחרי 18 בינואר, כלומר קנו ברשת החל מרביעי הקרוב, כיוון שמונו נאמנים לרשת והם מחויבים ללקוחות רק מהרגע בו החלו לפעול בשמה".

 

מה קורה לגבי האחריות אם הרשת תיסגר? 

 

"הרשת לא נסגרת בואי ארגיע אותך, ואני ממליצה שתשמרי את הקבלה".

 

בסניף בבית-שמש לעומת זאת, אמרו לנו שאפשר להחזיר גם מוצרים שנקנו לפני 18 בינואר, אך רק אם נפל בהם פגם. אחרת - אי אפשר להחזיר שום מוצר ואין זיכויים כספיים, לבינתיים.  "אל דאגה", אמר לנו נציג השירות. "יימצא קונה לרשת והכל יהיה בסדר".

 

אייס: "נבקש בקשה מיוחדת"

איזה סניף סיפק את התשובה הנכונה? מהנהלת רשת אייס נמסר: "לקוחות רשת אייס שקנו מוצרים לפני 18 בינואר ומעוניינים להחליף מוצר מסוים במוצר זהה או במוצר אחר רשאים לעשות זאת. כיוון שרשת אייס נמצאת בהקפאת הליכים ופועלת בהתאם להנחיות בית-המשפט, כרגע אין אפשרות להחזר כספי. בשבוע הבא מתכוונת הנהלת רשת אייס להגיש לבית המשפט בקשה מיוחדת על מנת לאפשר גם החזר כספי".

 

המצב הזה, בו צרכנים שרכשו מוצרים לפני 18 בינואר לא יכולים להחזירם לרשת, ואין החזר כספי לאף צרכן - עשוי להיות זמני. בשבוע הבא אמור להתנהל דיון בביהמ"ש המחוזי. לפי החברה, תוגש בקשה מיוחדת להיתר עבור מתן החזר כספי לצרכנים.

 

ב-18 בינואר מינה בית-המשפט את עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית לנאמני אייס דיפו בעקבות בקשה להקפאת הליכים. לטענת החברה, אם בעלי השליטה גאון אחזקות ושלמה זבידה, התחייבו ב-30 בנובמבר להזרים לה 10 מיליון שקל לכל אחד מהם, וכי בכפוף להתחייבות זו אישר דירקטוריון החברה את דו"חותיה הכספיים ורואי החשבון שלה לא כללו בדו"חות הערת עסק חי על כל המשתמע מכך.

 

סוכם כי הנאמנים יגישו את תוכנית ההפעלה עד ה-24 בינואר, ובמסגרתה יציינו איזה סכומים על בעלי השליטה להזרים ויקבעו את לוחות הזמנים, ובלבד שהסכומים לא יעלו על 20 מיליון שקל לפי כתבי ההתחייבות של בעלי השליטה מה-30 בנובמבר. נקבע כי עד לביצוע המימון על ידי בעלי השליטה, תופעל הרשת במימון עצמי.

 

בהכנת הכתבה השתתפה ענת רואה, "כלכליסט"
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הקפאת הליכים. מה זה אומר לגבי הצרכנים
מומלצים