קומפקטית, גדולה למשפחה
קשה להתעלם מההצלחה המטאורית של קיה בשוק הישראלי. לאחר שהעפילה למקום הרביעי בטבלת המסירות המקומית, תסריט שנחשב לדימיוני עד לפני שנים אחדות, שולפת קיה את האס החדש: ה"קיה ריו החדשה", משפחתית סופר קומפקטית שמצטיינת בעיצוב יפהפה המשלב עידון אירופאי (מבית היוצר של מעצב הרכב האגדי פיטר שראייר), איכות משודרגת, בטיחות, אבזור ברמה שלא הכרתם וגם מרחב פנימי מפתיע. 7 שנות אחריות הופכות אותה לשידוך מפתה במיוחד
קיה ריו החדשה עוצבה על ידי פיטר שראייר, מעצב העל של קיה שהגיע מקבוצת פולקסווסגן וחתום על כול קו המוצרים החדש של החברה. מעבר להיותה המעוצבת, היפה והנחשקת בקטגוריה שלה, היא מציגה גם רמת אבזור מרשימה ויוצאת דופן. הריו החדשה מצטיינת בסטנדרט בטיחות מירבי (5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי הנוקשה, Euro Ncap), היא חסכונית בדלק עם מדדי ציון ירוק גבוהים (נתוני פליטתCO2 הכי נמוכים בקטגוריה!).
תא הנוסעים שלה בנוי מחומרים איכותיים ומתגלה כמרווח להפליא, בזכות בסיס גלגלים ארוך כשל מכונית משפחתית (257 ס"מ). לא עוד סופר מיני עם תא מטען אלא משפחתית קומפקטית ומאובזרת שמבקשת לנגוס בקונצנזוס של ה"משפחתית 1,600 סמ"ק" כאשר למעשה יש לה את כול הכלים לכך. כבשאר הדגמים בליין החדש של קיה, הריו החדשה מציעה 7 שנות אחריות.
המהפכה של קיה ריו החדשה
קיה ריו החדשה גדלה, התרחבה ודילגה שלושה דורות קדימה. זוהי בעצם מכונית חדשה לחלוטין. היום היא מעניקה אלטרנטיבה קורצת לכל מי שמעוניין בתמורה מקסימלית להשקעה שלו: ליהנות ממכונית משפחתית סופר קומפקטית, שהיא רק במעט קטנה יותר מהמשפחתיות ה"מסורתיות", במחיר של סופר מיני.
הסיפור מתחיל בעובדה שקיה העולמית זיהתה את הביקוש הגלובלי למכוניות קומפקטיות, חסכוניות ויעילות יותר שיתאימו גם למשפחות – ולכן היתה הראשונה שבעצם המציאה את המושג "סופר קומפקטית". אפשר להמר שהמונח הזה הולך לתפוס תאוצה בשנים הקרובות. והקיה ריו החדשה בהחלט עונה על הצורך הגלובלי הזה, והיא מחזקת אותו, באבזור שאופייני למכוניות משפחתיות גדולות יותר ואף למכוניות מנהלים.
בארץ משווקת הקיה ריו החדשה בשתי תצורות מרכב: האצ'בק 5 דלתות ספורטיבית וסדאן 4 דלתות עם תא מטען ענק. האלטרנטיבה שתפתה את הצעירים יותר, היא ללא ספק גרסת ה-5 דלתות 1.2 ליטר ידנית, הן בשל המחיר המפתיע (81,900 ש"ח בלבד) והן בשל העיצוב המרגש שלה. שתי גרסאות הריו מספקות תמורה מעולה לכסף.
חבילת אבזור שלא נגמרת
הנהג הישראלי אוהב כידוע שמפנקים אותו באבזור עשיר ובסטייל, ובריו החדשה הוא מקבל את זה – ובגדול. דגם LX הבסיסי מאובזר בין היתר בשש כריות אוויר, מחשב דרך ומד מרחק, מערכת סטריאו עם תמיכה בmp3 ושליטה מגלגל ההגה, שקע USB עם חיבור לאיי-פוד ועוד.
בתוספת קטנה, תקבלו את דגם EX המהודר יותר, עם פינוקים כמו חלון שמש חשמלי בגג, תאורת LED יוקרתית חיצונית, חישוקי סגסוגת, חיישן גשם להפעלת מגבים אוטומטית, מערכת בקרת אקלים, מערכת בלוטות' מקורית, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ועוד הרבה.
אגדת עיצוב
אי אפשר בלי מילה על העיצוב המרגש של הקיה ריו החדשה: הרמונית, אלגנטית, מפתה, פשוט תענוג. ומי שחתום על העונג הזה, הוא מעצב העל הגרמני פיטר שראייר, אגדת עיצוב רכב, שעבר לקיה וחולל מהפכת עיצוב בכל שדרת דגמיה ותרם תרומה מכרעת להצלחתו של המותג בשנים האחרונות ולמהפך העצום שרשם בשוק העולמי. הסמל שמזוהה איתו יותר מכל הוא Tiger Nose ("אף הנמר") של מכוניות קיה.
אז היא גם יפה, גם איכותית, גם צעירה וגם עונה על כל דרישות הנהג הישראלי. קיה ריו החדשה הגיעה כדי לכבוש.
נסיעת מבחן
גם יופי, גם אופי
לקחנו את קיה ריו החדשה לנסיעה שהתחילה בשטח עירוני, רוויה במבטים מכל עבר. משם עלינו לנסיעה רצופה על כביש 431, מבוגרים גדולים ורחבי כתפיים. לפני הכל, הופתענו מהנוחות, מהנסיעה השקטה ומהמקום הנדיב לרגליים.
מעבר ליופיה החיצוני, היופי הפנימי חשוב לא פחות, וגם בזה ריו מצטיינת: הריפוד העדין, לוח השעונים הצבעוני והגימור ההרמוני. בנוסף, גלגל ההגה נוח להפליא ומתכוונן גם לגובה וגם לעומק וכך מתאפשרת תנוחת ישיבה אופטימלית. המרווח הפנימי של הקיה ריו החדשה ממחיש את המהפך ומוכיח שהיא לא רק חושבת כמו גדולה, היא גם מרגישה כך. ומבפנים היא באמת גדולה. גם תא המטען (בגרסת 4 דלתות) גדל בריו החדשה ב-15% לכדי 389 ליטר, וישרת נאמנה כל משפחה שזקוקה לתא מטען גדול.
מערכת המתלים ומכללי ההנעה תוכננו מחדש כדי להמשיך את התנהגות הכביש המגיבה תוך שיפור היציבות, איכות הנסיעה והעידון. ואכן, חווית הנסיעה רכה ונעימה יותר. גם לאחר נסיעה של מספר שעות ברציפות ניתן לחוש ברעננות.
קיה עשתה זאת שוב.
אהבנו
עיצוב
אין מילים. קיה ריו החדשה היא יפהפיה אמיתית, יצירת אמנות אורבנית שתענוג להביט בה. שאפו גדול למעצב פיטר שרייר, שחתום על מהפכת העיצוב של כל דגמי קיה החדשים, ביניהם הפיקנטו (מיני), הספורטאז' והסול.
בטיחות
5 כוכבי בטיחות במבחני Euro Ncap לצד השיפורים והשדרוגים ביציבות ובמרכב. מצויידת בשלל מערכות אלקטרוניות חדשניות וכוללות 6 כריות אוויר - כל אלה הופכים את קיה ריו לאחת הבטוחות בקטגוריה שלה.
נוחות
קיה ריו החדשה מצטיינת בנוחות הנסיעה (גם בנסיעות ארוכות) והן במרווח הפנימי. תא הנוסעים עבר מתיחה כאשר בסיס השמשה הקדמית הוזז לפנים ולמעלה, ויחד עם הארכת רוחק הסרנים והרחבת המרכב, נהנים יושבי הרכב ממרווח נדיב לרגליים ולראש. ראוי לציון גם תא המטען הרחב והנוח להעמסה.
אבזור
הקיה ריו החדשה מציעה רמת אבזור עשירה ולא בהכרח מקובלת בסביבה שלה. כבר הדגם הבסיסי מציג לוקסוס (ראו פירוט), וגרסת ה-EX המהודרת, הכוללת, להמחשה, חיישן גשם להפעלת מגבים אוטומטית, עושה חשק לעבור לגור ברכב. יש בה גם, למשל, מערכת שמע איכותית וגג חשמלי - אז מי אמר שהכי טוב בבית?
קיה, הדור החדש
קיה ספורטאז'
יפה תואר. רכב פנאי-שטח של קיה. מנוע בנזין 2.0 ליטר המפיק 163 כ"ס. זוכה 3 פרסי עיצוב ל-2011, הוא מרגש ועתידני. אידאלי לנסיעות אורבניות מגוונות ונסיעות שטח מבוקרות.
קיה סול
המציאה עצמה מחדש. רכב אורבן-קרוסאובר קומפקטי אורבני מלוטש ומסוגנן. מנוע בנזין 1.6 ליטר עם 140 כ"ס וגיר 6 הילוכים, או מנוע דיזל 128 כ"ס. הסול שבר את קופסת הסדאן השגרתית ומוצע במחיר אטרקטיבי למשפחות שאוהבות לשבת גבוה.
קיה פיקנטו
All In Small. להיט עירוני. מיני קטנה ופיקנטית עם עיצוב מקורי חתיכי. מנוע 1.0 ליטר, 69 כ"ס ומנוע 1.25 ליטר, 85 כ"ס. אטרקטיבית, חסכונית וזולה. בעוד שמדהים כמה דברים טובים נכנסים בה, יותר מדהים לגלות כמה היא עולה.
לשיחה ונסיעת מבחן חייגו 9920*
למידע נוסף סרוק אותי




