שתף קטע נבחר

מגה ייקרה את הגבינה שייבאה בעקבות המחאה

בשיא המחאה, מגה החלה לייבא גבינת גאודה מליטא, אותה הציגה כמתחרה לגבינת עמק של תנובה. בימים האחרונים העלו במגה את מחירה בשני שקלים מ-37.90 לק"ג ל-39.90 לק"ג. כעת הפרש המחירים בין עמק לגאודה עומד על 11 אג' ל-100 גרם. מגה: "זה היה מחיר השקה"

לאט אבל בטוח: מוצרים שונים במגה מתייקרים. האם ברשת חושבים שהמחאה מתפוגגת? לאחרונה העלו ב-2 שקלים לק"ג את מחיר גבינת הגאודה 27% שומן הנמכרת תחת המותג הפרטי "מגה", שהרשת החלה לייבא בימי שיא המחאה והציגה אותה כתחליף לגבינת עמק הפופולרית.

 

  • פירות יבשים במגה: כמה זה באמת עולה?

 

הגבינה החצי קשה, שנמכרה ב-37.90 שקל לק"ג במעדנייה, נמכרת כעת ב-39.90 שקל לק"ג. לשם השוואה, מחיר גבינת עמק במעדנייה, (מוצר שמחירו בפיקוח) עומד על 41 שקל לק"ג, כך שההפרש בין שתי הגבינות הצטמצם מ-3.1 שקלים לק"ג ל-1.1 שקלים, הבדל של 2% בלבד במחיר לעומת 7.5% הבדל במחיר קודם לכן.

 

ל-100 גרם, ההפרש בין הגבינות הצטמק ל-11 אגורות בלבד ועבור 300 גרם, המשקל הפופולרי במעדנייה, ההפרש בין הגבינות עומד על 33 אג' (לעומת 90 אג' בעבר). מכאן שלא ברור מדוע שהצרכן הישראלי, שחיכו רגיל לגבינת עמק, יבחר דווקא בגבינה הזאת. 

 

הסיבה העיקרית לקנות את הגבינה - מחירה

גבינות גאודה אחרות אמנם נמכרות בישראל במחירים של בין 66 ל-120 שקל, אולם אלה גבינות שונות באיכות שלהן ומלכתחילה מגה לא יבאה את הגאודה, תוצרת ליטא, כדי להתחרות בגאודות אחרות אלא בעמק של תנובה (גבינה מסוג אדם). גבינת גאודה אינה גבינה פופולרית בישראל, והייחוד של הגאודה של מגה היה מחירה.

 

גם שופרסל החלה לייבא בעקבות המחאה - יוגורט יווני, אך המהלך הזה כשל, גם משום שמחירו לא היה אטרקטיבי ביותר אבל בעיקר בגלל שלא ערב לחיך הישראלי.

 

במגה מסרו ל-ynet שמחירי הגבינות האחרות של Arla Foods, שהחברה החלה לייבא בעקבות המחאה, לא השתנו. גבינה מלוחה פטה בקר 17%  עדיין מתומחרת ב-54.90 שקל לק"ג; הווארטי - גבינה צהובה חצי קשה עם חורים 28% עדיין נמכרת ב-45.90 שקל לק"ג וגבינה צהובה אמנטל 28% נמכרת ב- 59.90 שקל.

 

מגה החלה בייבוא באמצעות וילי פוד, אחרי ששר האוצר יובל שטייניץ הוציא צו המרחיב את אפשרויות ייבוא הגבינות, לאור מסקנות תת הוועדה לבדיקת משק החלב בוועדת קדמי. ההמלצות והצו הוקפאו מאז על-ידי בג"ץ, אולם מגה הצליחה לייבא את הגבינות בפרק הזמן שנוצר בין הצו ועד הקפאתו. זו הפעם הראשונה שרשת מזון החלה למכור גבינות תחת המותג הפרטי.  

 

מגה: "אנחנו עדיין יותר זולים מהמתחרים"

על פי נתוני סטורנקסט, שוק החלב בישראל נאמד בשנת 2010 בכ-7.8 מיליארד שקלים. קטגוריית הגבינות הצהובות מהווה 11.2% מכלל השוק ונאמדת בכ- 823 מיליון שקלים לעומת קטגוריית הגבינות המלוחות שמהווה 5.5% ונאמדת על 402 מיליון שקל.  

 

תנובה חולשת על נתח שוק של 67.7% מכלל שוק החלב; בקטגוריית הגבינות הצהובות נתח השוק שלה הוא 88.3%, כשגבינת עמק מהווה את רוב הקטגוריה עם 60.2%. טרה, שכפיר שלה מהווה 6.4% מהשוק, מתכננת להרחיב את אחיזתה בתחום הגבינות, וישנם יבואנים ויצרנים נוספים שמתכננים להיכנס לתחום.

  

ממגה נמסר בתגובה: "גבינת הגאודה של מגה נמכרה במחיר השקה 37.90 שקל ועכשיו הוא נמכר ב- 39.90 שקל. יחד עם זאת אנחנו עדיין יותר זולים בעשרות אחוזים מהמתחרים: שמחיר הגאודה של המתחרים נע בין 66 שקל ל-120 שקל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
היו זמנים. גאודה ב-39.90 ש' שהתייקרה ל-39.90
מגה. מחיר גבינת פטה נותר כשהיה. בינתיים
מומלצים