שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הפתעה: דלק מוטורס מעוניינת בייבוא ספורטיביות

    יבואנית מותג פורד לישראל נמצאת במגעים עם היצרנית, בנוגע לייבוא עתידי של גרסאות פיאסטה ופוקוס מהירות במיוחד. המועמדות לפניכם

    פורד משיקה בתערוכת ז'נבה גרסה ספורטיבית חדשה לפיאסטה. ויש לנו חדשות טובות עוד יותר עבורכם: דלק מוטורס, יבואנית המותג לישראל, שוקלת לייבא את ה-ST גם לישראל. זאת בניגוד להימנעות משיווק גרסאות דומות במשך שנים. בשיחה עם ynet אמרו ביבואנית כי "עדיין אין תוכניות סגורות בנושא", אך אישרו כי הנושא נמצא בבחינה מול היצרנית.

     

    ויש חדשות טובות עוד יותר. גם יבוא הפוקוס ST המהירה, אשר הוצגה בתערוכת פרנקפורט, נמצא בבבחינה. אם תנחת אצלנו הפוקוס הספורטיבית, תהיה זו פעם ראשונה בה גרסה ספורטיבית של פורד מגיעה לישראל, מאז עבר זיכיון המותג לידי דלק מוטורס בסוף שנות ה-90.

     

    עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

     

    פורד פיאסטה ST ()
    פורד פיאסטה ST

     

    הפיאסטה ST היא הגרסה הסדרתית של דגם התצוגה מפרנקפורט. היא מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו-24.4 קג"מ, שכבר מוצע בישראל בפוקוס אקובוסט. המנוע משודך גם כאן לתיבת שישה הילוכים ידנית, ותודות למשקל העצמי הנמוך יחסית של הפיאסטה, יאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משבע שניות ומהירות מרבית גבוהה מ-220 קמ"ש. ה-ST מצוידת בהתאם גם בכיול מתלים ספורטיבי הכולל הנמכת מרכב של 15 מ"מ, ובקרת יציבות ניתנת לכיול לפי רמת המעורבות הרצויה על-ידי הנהג.

     

     

    לפיאסטה הספורטיבית עיצוב שונה במעט מהדגם הרגיל, והיא מציעה סבכה קדמית גדולה המזכירה את הפוקוס ST, ספויילר קדמי ואחורי וחישוקים קלים נאים. היא תוצע תחילה בגרסת שלוש דלתות, אך תוך זמן קצר תצטרף גם גרסת חמש דלתות שתהפוך אותה לרלוונטית יותר לישראל. אם תשווק כאן, צפוי מחירה להיות דומה לזה של פולקסווגן פולו GTI ואופל קורסה OPC (כלומר בסביבות 150 אלף שקל). שיווקה באירופה יחל בראשית שנה הבאה, ואלינו כמובן שלא תגיע קודם לכן.

     

     

    המכונית השנייה שאת שיווקה בוחנים כעת בדלק מוטורס, היא הפוקוס ST. למכונית זו מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 250 כ"ס והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 248 קמ"ש. גם למכונית זו תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, והיא מוצעת בגרסת חמש דלתות או סטיישן.

     

    אם תגיע אלינו, הפוקוס ST אמורה להתמצב מול אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן-ירוק (1.8 ליטר, 235 כ"ס) ופולקסווגן גולף GTI (מנוע 2.0 ליטר עם 210 כ"ס), ותעלה ככל הנראה מעט יותר מ-200 אלף שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פורד פוקוס ST
    מנוע טורבו עם 250 כ"ס
    פיאסטה ST
    1.6 ליטר ו-180 כ"ס
    סביבת הנהג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים