שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פולקסווגן מציגה: 2 ו-4 צילינדרים במנוע אחד

    יצרנית הרכב הגדולה באירופה משיקה גרסה חדשה וחסכונית במיוחד של הפולו, עם מנוע טורבו שפועל על שניים או ארבעה צילינדרים לפי דרישה. השיווק באירופה מיולי, עדיין לא ידוע אם תגיע אלינו

    פולקסווגן משיקה גרסה חדשה של הפולו, עם מנוע טורבו-בנזין חדש וחסכוני. קוראים לה BlueGT (בלו GT), והיא תציע מערכת לניתוק צילינדרים בכדי לחסוך בדלק בתנאי נהיגה רגועים. מדובר למעשה במנוע בעל ארבעה צילינדרים, שמסוגל לפעול בלי צילינדרים מספר שניים ושלוש, כאשר הנהג משייט בנינוחות. הגרסה החדשה תשווק באירופה החל בחודש יולי הקרוב, ועדיין לא ידוע אם תגיע גם לישראל - אם כי הסיכויים לכך טובים.

     

    עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

     

     

    בפולקסווגן מסבירים כי מערכת זו, שמוכרת בעיקר ממנועים אמריקאים גדולי-נפח, תחסוך בין 0.4 לליטר בנזין לכל 100 ק"מ, ותאפשר לפולו בלו GT

    להציג תצרוכת דלק ממוצעת של 22.2 ק"מ לליטר בגרסה הרובוטית (DSG). לכך תסייע גם מערכת עצור-סע וטעינת המצבר בבלימה, שתחסוך בפעולת מחולל הזרם (אלטרנטור).

     

    מערכת ניתוק הצילינדרים פועלת בין 1,250 ל-4,000 סל"ד, ובתנאי נהיגה המשקפים 70% ממחזור הנהיגה האירופי, כך על-פי פולקסווגן. ביצרנית טוענים כי הנהג לא ירגיש בניתוק הצילינדרים או בחזרתם, וידע על כך רק באמצעות נורה בלוח המחוונים. הבלו GT שומרת על ביצועים מרשימים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. למנוע הטורבו הספק מרבי של 140 כ"ס, והוא ימוצב בין ה-1.2 ליטר טורבו (105 כ"ס) ל-GTI (לה 180 כ"ס).

     

     

    הבלו GT מובדלת מיתר גרסאות הפולו באמצעות סבכה קדמית שחורה, חישוקי "17 קלים חדשים, תג בלו-מושן (BlueMotion) מאחור ומסיט רוח בפגוש האחורי. יש לה גם פתח מפלט כפול, ספויילר אחורי, והמרכב הונמך ב-15 מ"מ לשיפור האווירודינמיות (לצורך כך הותקן גם כיסוי לגחון).

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים