שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קבלו שש סיבות מצויינות לרכוב על אופניים

    בגלל מחירי דלק גבוהים, כי זה שורף קלוריות, וגם כי ככה תוכלו להכיר חברים חדשים. שש סיבות ממש טובות שיגרמו לכם להשאיר את הרכב בבית, ולבחור בדוושות

    לפני שמחיר הדלק זינק לשמונה שקלים לליטר, לא כולם שמו לב לעובדה שתל-אביב הפכה ל"עיר על אופניים". תחבורה ציבורית רעועה, היעדר מקומות חנייה ויוקר מחייה גבוה, הובילו רבים לאמץ את אמצעי התחבורה הנקי והזול, עוד לפני שכולנו חטפנו את הסטירה בתחנות הדלק. אחרי הכל, אופניים הם אמצעי תחבורה שאפשר לאמץ כמעט בכל גיל ובכל מצב בריאותי, אשר מתאים לדרגות כושר מגוונות.

     

    • לערוץ האופניים החדש של ynet

     

    אז אם אתם עדיין לא רוכבים על אופניים, הנה שש סיבות מצוינות לוותר על ישיבה בפקק במכונית, ולעבור לאופניים נקיים ומחטבים:

     

    עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

     

    אופניים. דרך נהדרת להתחיל את היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    אופניים. דרך נהדרת להתחיל את היום(צילום: מוטי קמחי)

     

    1. תחבורה עירונית בחינם

    מעבר למחיר הדלק, האופניים חוסכים לכם לא מעט פקקים ושעות של חיפוש חנייה. הם זולים, נוחים ולא מזהמים. בקיצור, מי צריך מכונית?

     

    2. מפתחת את הכושר הגופני

    מרגישים שאתם לא עושים מספיק פעילות גופנית? זה נכון - ואופניים הם בדיוק הדרך להפסיק להיות בטטת כורסא, ולשפר את איכות החיים. רכיבה על אופניים מפתחת את המערכת הקרדיו-וסקולרית. היא ממריצה את זרם הדם, וגורמת לריאות וללב לעבוד קשה יותר בכל חלקי גופו של הרוכב. מחקרים מראים על קשר ישיר בין רכיבה על אופניים לירידה בכמויות הכולסטרול והשומנים בדם, ובכך תורמת לבריאותו של הרוכב.

     

    3. שורפת קלוריות

    רכיבה על אופניים בקצב נינוח שורפת בין 300 ל-400 קלוריות לשעה. כך טיול רגוע בשבת בבוקר למשך מספר שעות, יכול להפוך לדרך מצוינת להוצאה אנרגטית המאזנת במעט את התצרוכת היומית. ככל שרמת המאמץ ברכיבה גדלה, כך תשרפו יותר קלוריות - רכיבה מאומצת מאוד יכולה לשרוף אף כ-1,000 קלוריות בשעה. ואם תוסיפו לכך את חיזוק השרירים ואת העובדה שרכיבה לא גורמת נזק למפרקים, תקבלו פעילות ספורטיבית המתאימה כמעט לכל גיל ומצב בריאותי.

     

    פעילות גופנית המתאימה לטווח גילאים רחב (צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות) (צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות)
    פעילות גופנית המתאימה לטווח גילאים רחב(צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות)

     

    4. להכיר את הארץ, לאט

    כיום רוב המתקנים להובלת האופניים ברכב אינם כה יקרים. בסופי שבוע ניתן להעמיס את האופניים ולנסוע עם המשפחה ליעדים שונים ברחבי הארץ ולדווש בשבילי ארצנו. להגיע למקומות שבלי אופניים לא הייתם מגיעים אליהם, ולראות נופים ואתרים בקצב איטי יותר מנסיעה במכונית.

     

    5. בשביל הנפש

    רכיבה על אופניים יכולה להיות דרך נהדרת להתחיל או לסיים יום לחוץ בעבודה. פעילות גופנית ידועה כמשפרת מצב-רוח, ורכיבה על אופניים יכולה לשרת בדיוק את המטרה. מלבד זאת, רכיבה אתגרית יכולה לשפר גם את הבטחון העצמי - לדעת שהתגברתם על מכשולים וקשיים.

      

    6. תהיו אופנתיים - ותכירו אנשים חדשים

    כשאתם רוכבים על אופניים אתם מצהירים על עצמכם שאתם בריאים וירוקים יותר - בקיצור, בדיוק בטרנד. ואם תגיעו לנקודות המפגש של רוכבים בסופי שבוע, גם תוכלו להכיר לא מעט אנשים חדשים. לכו תדעו, אולי תצא לכם איזו חברות חדשה ולא רק שרירי רגליים בריאים.

     

    ומה הסיבה בגללה אתם רוכבים על אופניים?

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ירון ברנר
    תעזבו את הפקק
    צילום: ירון ברנר
    ויאללה לרכב
    צילום: shutterstock
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים