שתף קטע נבחר
 

פורשה 911 במבחן: תנו לנו עוד מהירוק הזה

מה קורה כשפורשה, חייבת לשמור על תקינות פוליטית בעידן של מחאה חברתית? היא מאריכה את שושלת ה-911 המיתולוגית עם עוד מכונית-על נפלאה, אבל הפעם עם הגה חשמלי שחוסך ליטר שלם של בנזין בכל 1,000 ק"מ נהיגה

קניית מכונית ספורט שעולה 1.1 מיליון שקל, נחשבת למעשה מאוד לא תקין-פוליטית בימים של כלכלה עולמית מתרסקת, ומחאה ציבורית שדורשת צדק חברתי. זה כמו ללבוש פרוות שועל בהפגנה של "תנו לחיות לחיות". אבל למעשה, זו תרומה משמעותית לחברה. מתוך 1.1 מיליון שקל שתשלמו עבור פורשה 911 חדשה, יותר מחצי מיליון שקל יגיעו לקופת המדינה, וישמשו לכל מיני מטרות טובות - כמו מימון אברכים מובטלים. ועשרות מצלמות המהירות החדשות שהפעילה המשטרה לאחרונה, ידאגו לכך שתרומתכם לחברה תימשך, ותימשך, ותימשך.

 

עוד מבחני דרכים בערוץ הרכב של ynet:

 

 

אבל כמובן שזו לא רק מודעות חברתית מפותחת שגורמת לכם לקנות את מכונית הספורט של פורשה. הרי היצרנית מבטיחה שה-911 החדשה ידידותית לסביבה יותר מאי-פעם. וזה יהפוך אתכם לחביבי טיפוסים "ירוקים" למיניהם, כמו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, או מגיש הטלוויזיה אברי גלעד. ואם תספרו שהיא גם צורכת פחות דלק מבעבר, ודאי תוכלו לזכות בפרס כלשהו של ארגון כלשהו להגנה על משהו. אז מה בעצם מונע מכם מלקנות 911 חדשה (מלבד עניין פעוט של 1.1 מיליון שקל)?

 

אה, כן - חסרה לכם סיבה אמיתית לקניית מכונית ספורט. אבל בדיוק בשביל אנחנו כאן. כדי להסביר לכם למה, אם במקרה תזכו בלוטו או תתחתנו עם בת (או בן) של טייקון, כדאי לכם לקנות את ה-911 החדשה.

 

מה עושה מכונית ספורט לנחשקת?

בואו נודה באמת - זה לא העיצוב שהפך את ה-911 לאחת ממכוניות הספורט הנחשקות בעולם. היא אמנם מעולם לא הייתה מכוערת, אבל בכמעט 50 שנותיה, ה-911 לא ממש השתנתה. ובכל זאת, הדור החדש שלה - השישי במספר - מייצג קפיצה קטנה קדימה. לא בגלל עיצוב חדש לגמרי (חלילה), אלא בעיקר בגלל פרופורציות שונות, שהושגו בזכות הארכת בסיס הגלגלים (ב-10 ס"מ), צמיחה צנועה באורך הכולל (5.6 ס"מ) וקיטון קל בגובה.

 

מנגד, השינויים בתא הנוסעים משמעותיים. העיצוב הקלאסי של ה-911 עבר התאמה לקו המודרני של פורשה, שמוכר ממכוניות כמו הפאנאמרה והקאיין. הבשורות הטובות הן שההתאמה הפכה את מכונית הספורט המיתולוגית ליוקרתית מבעבר - גם במראה, וגם בתחושה. אבל כידוע, אין טוב בלי רע. והבשורות הרעות הן שה-911 החדשה איבדה את הייחודיות של דורות קודמים, ונראית עכשיו דומה מאוד, ואולי דומה מדי, לשאר המכוניות של פורשה.

 

 

דבר אחד לא השתנה בתא הנוסעים: מתג ההתנעה עדיין נמצא בצדו השמאלי של ההגה. זה פרט קטן, ולכאורה לא באמת חשוב. למעט עניין אחד - כשמתניעים את ה-911, כל מיני דברים כמו מרחב במושב האחורי ואיכות הרמקולים הופכים למאוד, מאוד לא רלוונטיים. כשהמנוע מתעורר לחיים, הדבר היחיד שחשוב הוא כמה מהר אפשר לצאת מהחנייה, ולצאת אל הכביש הפתוח.

 

בגלל 0.2 שניות קונים מכונית?

כדי להרשים את העיתונאים שהגיעו להשקת ה-911 בוולנסיה שבספרד, הציעה פורשה רק גרסה אחת של המכונית: קאררה S, עם כל תוספת אפשרית (כמעט). והתוצאה מאוד הרשימה את העיתונאים. וזה לא היה לגמרי צפוי. אחרי הכל, הנתונים "היבשים" לא טובים דרמטית מאלו של הדור הקודם. למשל, ההספק עלה ב-15 כ"ס בלבד (400 לעומת 385), וההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בשתי עשיריות שנייה. האם זו סיבה טובה מספיק לקנות מכונית ספורט חדשה?

 

את התשובה לשאלה הזו אי אפשר לקבל בהאצה מהמקום, וגם לא בניסיון לבדוק אם אפשר להגיע למהירות המרבית המוצהרת (302 קמ"ש) בכביש המהיר שיוצא מוולנסיה לכיוון מלאגה. את התשובה מקבלים בכבישים צדדיים, עם מילימטר וחצי של שוליים ובקושי נתיב נסיעה אחד. שם, לעיני פלאחים מקומיים משועממים, ה-911 מתגלה כיותר מהירה ומדויקת מאי-פעם. עם מפשק גלגלים מוגדל מלפנים, נטייתה הראשונית (והמפורסמת) לתת-היגוי נעלמה, ובסיס הגלגלים המוארך מבטיח יציבות כיוונית מוחלטת.

 

 

מה שאותם פלאחים מקומיים לא יכולים לראות, הוא את שלל המערכות האלקטרוניות שהופכות את הנהיגה ב-911 - במיוחד במהירות גבוהה, ובמיוחד בכבישים מפותלים - לכל-כך קלה ואינטואיטיבית. עם מערכות אופציונאליות כמו תושבות מנוע ובולמים אקטיביים, ועוד מערכת ש"יודעת" לחלק את הכוח בין הגלגלים לפי דרישה, קשה לחשוב על יותר משתיים-שלוש מכוניות שיהיו מהירות יותר מה-911 בעולם האמיתי, זה שיש בו כבישים משובשים, צרים ומפותלים.

 

הדבר היחיד שמעיב על החגיגה הזו, הוא ההגה החשמלי החדש. לראשונה מאז הצגתה, ה-911 ויתרה על מערכת הידראולית לטובת היגוי חשמלי. בפורשה אומרים שהתועלת היא חסכון של 0.1 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ נסיעה. החיסרון הוא אובדן של אותה תחושה ייחודית ומופלאה שאפיינה חמישה דורות קודמים. אותו עקצוץ בקצות האצבעות, שהיה מורגש כבר בסיבוב הראשון של ההגה. אז נכון, ההגה החשמלי החדש מהיר ומאוד מדויק. אבל הקסם ההידראולי אבד, כנראה לעד.

 

 

מה עושים למען הצדק החברתי?

למרות שההגה הוא לא אותו הגה, ה-911 החדשה לא איבדה את הקסם הייחודי שלה. נהיגה מהירה וחזקה במכונית הזו, עדיין מעוררת תחושות שהולכות ונעלמות בעולם שמקדש תקינות-פוליטית ודאגה מזויפת לזולת. ועוד יותר מתמיד, ה-911 מצדיקה את תדמיתה כמכונית הספורט המושלמת ליום-יום. היא נוחה, מעודנת ומפוארת מאי-פעם, אבל זה לא מפחית מהריגוש, הכוח והמהירות שהיא מספקת.

 

מה שמשאיר עניין קטן של 1.1 מיליון שקל, שתידרשו לשלם עבור גרסת הקאררה S, עם תיבת הילוכים כפולת-מצמדים. אם זה נראה לכם כמו מחיר מופרז, כדאי שתזכרו שלא מעט אנשים יודו לכם - למשל אברכים מובטלים, שוטרי תנועה, השר להגנת הסביבה ואברי גלעד. אין מה לעשות. בזמנים כאלה, כל אחד צריך לתרום את חלקו במאבק למען צדק חברתי.
פורשה 911 קאררה S

פורשה 911 (991) קאררה S
מנוע שישה צילינדרים, 24 שסתומים
נפח / סוג דלק 3.8 ליטר / בנזין
הספק מרבי 400 כ"ס ב-7,400 סל"ד
מומנט מרבי 44.8 קג"מ ב-5,600 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / רובוטית, שבעה הילוכים
מרכב שתי דלתות, קופה
אורך 449 ס"מ
רוחב 180.8 ס"מ
גובה 129.5 ס"מ
בסיס גלגלים 245 ס"מ
משקל 1,395 ק"ג
נפח תא מטען 135 ל' (קדמי), 205 ל' (אחורי)
100-0 קמ"ש 4.3 שניות (4.1 שניות*)
מהירות מרבית 302 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 205 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 1.1 מיליון שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, ברכיים)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחנה

* עם תיבה כפולת-מצמדים וחבילת "Sport Chrono"

 

הכתב היה אורח חברת פורשה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים