שתף קטע נבחר

הנשים שמאחורי כדורי הזקפה
מפתיע לגלות שבכל חברות התרופות לטיפול באין-אונות, ניצבות (זקופות) רק נשים בעמדות מפתח. הכירו את האחראיות על הזקפה הלאומית, ואת הצדדים הנוספים בעיסוק בנושא הכה רגיש

רונית באשר־לזר אחראית על שיווק ה"לויטרה" בישראל, אורנה בקר עושה את זה עם ה"ויאגרה" וחדוה רזניק־כהן מקדמת את "סיאליס", כולן תרופות לטיפול בבעיות אין אונות אצל גברים. הכירו את הנשים שדואגות לקומתכם הזקופה.

 

 

יש פתרונות, רק צריך לדבר על הבעיה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יש פתרונות, רק צריך לדבר על הבעיה(צילום: shutterstock)

 

הגדרת תפקיד

"אני מקבלת הרבה תגובות בסגנון: יש עלייך כדורים? אני יכול לנסות?", לא מעט מבקשים עצות וכמעט כולם פותחים את השיחה ב"יש לי חבר..." מספרת רונית באשר־לזר (32) מחברת התרופות באייר, יצרנית ה"לויטרה‭" תרופה לטיפול בבעיות זקפה אצל גברים. "אף אחד לא נשאר אדיש אחרי שהוא שומע מה העיסוק שלי".

 

"לפעמים מפנים אלי שאלות שלא נוגעות רק לזקפה" מספרת חדווה רזניק כהן (38) מחברת לילי יצרנית הסיאליס גם היא תרופה לטיפול בבעיות זקפה. "אומרים לי, 'אשתי כבר לא חושקת בי, את חושבת שזה מפני שאני כבר לא מספק אותה?' אוטומטית אני הופכת לאוטוריטה בתחום המין. חושבים שאני סקסולוגית או  יועצת זוגיות".

 

אם תרצו הרי ששלוש נשים אחראיות בישראל על הזקפה הלאומית, ולצד באשר־לזר מנהלת מותג "לויטרה" ורזניק־כהן מנהלת מותג "סיאליס" תמצאו גם את אורנה בקר (44) מחברת פייזר, יצרנית ה"ויאגרה". אף אחת מהן אינה יועצת זוגית אבל שלושתן מאמינות, שבצורה עקיפה לפחות, הן תורמות לא מעט ליחסים בינו לבינה בישראל.

 

הגדרות תפקוד

"בעיות בזקפה הורסות זוגיות והורסות משפחות, וזה חבל", מסבירה בקר, "התפקיד העיקרי שלנו הוא לעורר כמה שיותר מודעות לבעיה. שגברים לא יתביישו להיעזר בפתרון פשוט‭.‬ "גבר שסובל בעיה מתקשה להתמודד ולעתים מתרץ זאת בסיבות אחרות" אומרת רזניק־כהן. "הוא אומר שהוא עייף, שהוא אכל משהו כבד. במקרים רבים האישה לא יודעת שהוא לא שוכב איתה בגלל שיש לו בעיות. היא חוששת שהוא כבר לא חושק בה, שהוא לא אוהב אותה, או שאולי הוא בוגד בה. כל זה יוצר נתק בזוגיות".

 

שלוש מנהלות המותג סבורות שהפתרון לבעיה פשוט, אבל יודעות שהדרך אליו מורכבת. אחרי הכול, על פי סקרים נמצא ש־64 אחוז מהגברים הישראליים סבלו בצורה זו או אחרת מבעיות זקפה, אבל רק 15 עד 20 אחוז מתוכם פנו לטיפול. "כשנכנסתי לתפקיד, הנתון הזה הפתיע אותי‭,"‬ אומרת בקר. "לא הבנתי למה אנשים מוכנים לחיות עם חסך? למה גבר שסובל מכאב ראש לא מהסס לקחת כדור, אבל במקרים של אין אונות הוא נמנע? מהר מאוד הבנתי, שאנחנו הנשים תופסות את הגברים בצורה שונה מאיך שהם תופסים את עצמם. בעבורנו, גבר אמיתי הוא הרבה יותר מהפונקציה המינית. הוא שותף, הוא חבר, הוא אבא. אבל גברים מגדירים את המיניות אחרת".

 

באשר־לזר: "לגבר שלא מתפקד מינית זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לו. הוא מרגיש שאם הוא לא יכול לתפקד במיטה, הוא כבר לא גבר. הרבה גברים מפחדים להודות בבעיה, לפנות לרופא ולבקש כדורים. הם מרגישים שברגע שיודו בזה, חוסר הגבריות שלהם יקבל חותמת באופן רשמי".

 

גברים ישראלים מפחדים יותר להודות בבעיה בגלל תדמית המאצ'ו?

 

רזניק־כהן: "ממש לא. זו בעיה כלל עולמית שחוצה גבולות. הגבר הישראלי לא שונה במהותו מהגבר בעולם המערבי. בכל הקשור לסקס, כל גבר רוצה לחוש מאצ'ו".‬ באשר־לזר: "בישראל לא רואים הבדלים בקרב גברים בדיבור על זה או בטיפול בבעיה, אבל על פי סקרים שערכנו, נמצא שהנשים בישראל יותר מעורבות. הן יותר מעודדות את בני זוגם לדבר על זה ולקבל טיפול".‬ 

 

בעיית בריאות או סתם פינוק

אבל עם כל הכבוד לנשים, שלושתן משוכנעות שהדרך העיקרית להגברת המודעות ולטיפול בבעיה היא באמצעות קהילת הרופאים. "לרופאים לא מעטים יש נטייה להתייחס לאין־אונות כאל סוג של לייף סטייל ולא כאל בעיה רפואית", אומרת באשר־לזר. "לעתים הפרעה בזקפה יכולה לרמז על מחלות קיימות או עתידיות. היא יכולה לנבוע מסוכרת, מרמת כולסטרול גבוהה, משומנים בדם ומבעיות בלב. אני ממליצה בפני הרופאים לשאול פציינטים שסובלים מהבעיות הללו, אם יש להם גם בעיות זקפה. זה יכול לעזור לכל אותם חולים שנבוכים מדי מלהעלות את הנושא בעצמם, וכך לשפר את איכות חייהם ברמה משמעותית".

 

איך זה שדווקא נשים מנהלות את תחום גלולות הזקפה בישראל?

 

"מוצר זה מוצר" אומרת בקר. אצלנו בחברה‬ מעל שישים אחוז משדרת הניהול הן נשים. לא נראה לי שיש סיבה אחרת לכך שגבר לא מנהל את התחום". גם רזניק־כהן לא מאמינה שיש כאן עניין של מבוכה אצל מנהלי שיווק גברים: "זה קשור לרוב הנשי השולט בחברות התרופות בישראל. רוב העובדים בתחום הפרמצבטיקה הן נשים. בעולם הרחב זה דווקא אחרת, בחו"ל יש הרבה גברים שמנהלים מוצרי אין־אונות".

 

לעומתן סבורה באשר־לזר שלגברים מסוימים קשה לנהל שיווק של מוצר שכזה. "זה מזהה אותך עם משהו מאוד ספציפי. זה כמו שקשה מאוד למצוא דוגמן או פרזנטור שיסכים להצטלם לפרסומות למוצרים לטיפול בהפרעות בזקפה. הרבה גברים לא רוצים לקשר את זה אליהם מבחינה תדמיתית". היא גם משוכנעת, שלנשים בתחום זה יש יתרון: "אם מנהל המותג היה גבר, אני חושבת שזה היה מוסיף לקושי בטיפול בתרופות האלה, גם מול רופאים ורופאות".

מלחמה בזיופים

ועדיין, היום בו גברים לא יתביישו להודות שהם זקוקים לעזרה בזקפה, נראה רחוק. "אחת הבעיות הגדולות בתחום, בארץ ובעולם, היא התרופות המזוייפות",‬ אומרת רזניק־כהן. "היות שהרבה גברים לא אוהבים לדבר על הבעיה ומתביישים ללכת לרופא, הם מעדיפים לעשות קיצורי דרך‭."‬ באשר־לזר: "במקרה הטוב התרופות הללו לא יכילו כלום, אבל גם לזה יש חיסרון. עד שגבר מחליט סופסוף לאזור אומץ ולקחת תרופה לשיפור חיי המין שלו, הוא יגלה שזה לא עזר ויאבד אמון". 

 

12 דקות של תהילה

"העבודה הזאת מספקת לא מעט סיפורים מעניינים. למשל, במסגרת קמפיין שעשינו נעשתה בדיקה כמה זמן נמשכת הזקפה האידיאלית והתשובה לכך הייתה 12 דקות. הרווקות אצלנו בצוות ישר התלוננו, 'מה זה 12 דקות. זה מעט מדי' ואילו הנשואות אמרו 'תודה לאל', שלחתי חברות לעשות שיעורי בית וכולן חזרו עם אותה תוצאה. הרבה נשים חושבות שהן עושות סקס במשך שעות, ואז כשהן בודקות, הן מגלות שזה באמת אורך בסביבות ה־12 דקות".

 

איך בני הזוג שלכן מגיבים לעיסוק?

בקר: "בעלי חש כמוני, שזה נושא חשוב ושיש להעלות את המודעות אליו. אבל אני מודה שלו ולחבריו אין יותר מדי שאלות בעניין, אני נחשבת לכתובת חמה יותר בנושא הכולסטרול".‬ רזניק־כהן: "בעלי מאוד גאה ומרוצה. תחום העבודה שלי זה סקס. אז ברור שמאוד מעניין לו כשאני חוזרת הביתה והוא שואל אותי איך היה לי בעבודה".‬ באשר־לזר: "אין ספק שלבעלי יותר מעניין עכשיו, מאשר בתקופה בה עסקתי בתרופות נגד דיכאון. אני כל היום מדברת על סקס ועל משך הזקפה. מאז שהוא שמע על אפקט ה־12 דקות, זה גם הפך להיות משפט שגור אצלנו בבית. הוא כל הזמן אומר לי 'מאמי, יש לך 12 דקות פנויות?'".

 

 

היום יש יותר פתיחות כלפי התרופות לאין אונות?

 

"עדיין לא הגענו לפתיחות הרצויה, אבל זה בהחלט במגמת עלייה. אני חייב להודות, שבשנים האחרונות אני רואה עלייה ניכרת בביקוש לכדורים כאלה בקרב האוכלוסייה המבוגרת. הרבה גברים בגיל שבעים פלוס, שעדיין מרגישים צעירים ברוחם, מבקשים להחזיר לעצמם את הזקפה. פעם חשבו שגברים מבוגרים יכולים להזיק לעצמם אם הם יקיימו יחסי מין. שהם עלולים לחטוף התקף לב תוך כדי ביצוע. אבל כיום כבר יודעים שזה לא נכון. הגברים הללו גם פחות מתביישים להודות בבעיה. זה יותר מקובל שבגיל הזה הזקפה שלהם לא תהיה כמו בעבר".

 




 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשק גלולות החשק
צילום: shutterstock
רונית באשר-לזר. לויטרה
צילום: איתמר רותם
אורנה בקר. ויאגרה
צילום: איתמר רותם
חדווה רזניק כהן. סיאליס
צילום: איתמר רותם
לאשה בפייסבוק
מומלצים