שתף קטע נבחר

Yellow משיקה מכונת קפה חדשה של Lavazza

המהלך הוא המשך למאמצי רשת חנויות הנוחות להתרחב בשוק הקפה בישראל: בתוך כשנה וחצי גדל נתח השוק של החברה בארץ ל-20%. היקף שוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל ב-2011 עמד על 100 מיליון שקל, וצפוי לעלות ל-150 מיליון

רשת חנויות הנוחות Yellow, של חברת הדלק פז, מתחילה לשווק דור חדש של מכונות קפה ביתיות של A Modo Mio Lavazza מדגם Favola. השקת המכונה בישראל היא המשך למהלך האסטרטגי של רשת Yellow להתרחבות בשוק הקפה בישראל, עליו הכריזה החברה באוקטובר 2010 בשיתוף עם מותג הקפה הבינלאומי Lavazza.

 

 

במסגרת המהלך הוקמו מתחמי קפה בתוך סניפי הרשת על פי מודל "חנות בתוך חנות" (store in store). המהלך הוביל לגידול של 50% במכירות הקפה בחנות והגדיל את הנתח של Yellow בשוק מכונות הקפה ל-20%. באיטליה, אגב, לחברה נתח שוק של 50%.

 

דגם Favola ()
דגם Favola

 

מאז השקת מכירת מכונות הקפה בחנויות הרשת, לפני 18 חודשים, נמכרו למעלה מ-32 אלף יחידות. החברה מפעילה כיום 236 נקודות מכירה בישראל.

 

השקת המכונה החדשה תקודם באמצעות קמפיין טלוויזיה, רדיו, שילוט חוצות ובחנויות Yellow בהשקעה של 2.5 מליון שקל. הקמפיין עולה לאוויר היום (ד') למשך שבועיים וחצי.

 

מפעלי LAVAZZA בטורינו ()
מפעלי LAVAZZA בטורינו

 

ומה הלאה? על פי החברה, בשנת 2011 עמד היקף שוק המכונות והקפסולות בארץ על 100 מיליון שקל, ובשנת 2012 הוא צפוי לעמוד על כ-150 מיליון שקל. מנתוני החברה עולה עוד, כי 200 אלף משקי בית משתמשים במכונת קפה ביתית.

 

המכונה החדשה, Favola, קומפקטית יותר ומתאימה גם למשרדים ומטבחים קטנים. המכונה חוסכת בחשמל במצב של חוסר שימוש (מעבר למצב STBY אוטומטי אחרי 30 דקות), ושומרת על טמפרטורת המים סביב 90 מעלות. את הקפסולות למכונה ניתן יהיה לרכוש 24 שעות 7 ימים בשבוע בכל סניפי רשת Yellow. מכונת האספרסו הינה פיתוח של Lavazza וחברת מכשירי החשמל AEG ומחירה 399 שקל.

 

מי יקנה מכונת קפה בתחנת דלק?

התחרות על שוק הקפה באיטליה היא גדולה, ורק במדינה יש 700 סוגי קפה. ל-Lavazza ארבעה מפעלים במדינה עצמה ועוד שני מפעלים בהודו ובברזיל. מפעלי החברה באיטליה פועלים חמישה ימים בשבוע 24 שעות ביממה. החברה הוקמה לפני כ-115 שנה ועד היום מנוהלת כעסק משפחתי. החברה מספקת 14 מיליארד כוסות אספרסו בשנה. החל משנת 1982 החלה החברה לפעול מחוץ לגבולות איטליה והיא עובדת בכ-90 מדינות בעולם.

 

יבוא גרגרי הקפה מגיע מכ-15 מדינות בהן קולומביה, ברזיל, אוגנדה ואינדונזיה כאשר כל הליך הקלייה (הטמפרטורה למי שלא ידע היא 208 מעלות), המיון ואריזת הקפסולות, נעשה במפעלי החברה השונים.

 

מרקו לאווצ'ה (סגן נשיא החברה) וארפה ג'מאפולו (מספר 2 בחברה) סבורים כי השוק הישראלי פתח עבור החברה אפשרות שלא חשבו עליה. לטענתם הם לא האמינו שמישהו "יעצור לקנות מכונת קפה בתחנת דלק", אולם לדבריהם הניסיון הוכיח את עצמו, וכיום ברור שלקוחות מוכנים לרכוש בחנות הנוחות מכונות לייצור ביתי של קפה איטלקי.

 

הכותב היה אורח של Lavazza ו-Yellow בטורינו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים