שתף קטע נבחר

בחומוס ובטחינה מי נבחר לטעים יותר?

גם מאכלים עממיים כמו חומוס וטחינה יכולים להיות "גורמה" אם מכינים אותם נכון, עם חומרי הגלם הטובים ביותר ובשיטות הכנה המשלבות מסורת וטכנולוגיה מתקדמת. כאלה הם החומוס והטחינה של "מעדני מיקי"

על טעמם של חומוס וטחינה תמיד יש ויכוח. לכל צורת הכנה ישנם אוהדים שרופים, שיגידו לך שהחומוס והטחינה שהם מכינים, או קונים, הם הטובים ביותר.

 

אבל רק כשעורכים מבחני טעימה בצורה עיוורת ומנטרלים את המוצר מן המותג שלו, אפשר לקבל תמונה נכונה לגבי הפופולריות והטעם של המוצר בין הטועמים.

 

במבחני טעימה עדכניים שנערכו על ידי "המבחן של המדינה" ביולי 2012 נבדקו מותגי חומוס וטחינה של 4 חברות שונות בקרב עשרות טועמים בגילאים שונים. 

 

 

הממצאים היו מדהימים: במקום הראשון, בציון הגבוה ביותר - 9.6 - זכה החומוס של "מעדני מיקי" (תוצאות גבוהות יותר מאשר בסקר הקודם) והטחינה של אותו יצרן זכתה גם היא בציון 9.5.

 

עובדה זו אינה מקרית. התוצאות בהן זכו שני מוצרים של אותו יצרן מעידות על שיטות ייצור ייחודיות ואיכות גבוהה של חומרי הגלם בשני המקרים. משה קאופטייל, מנכ"ל משותף והבעלים של "מעדני מיקי" אומר: "כפי שאנו מקפידים בבחירת חומר הגלם לחומוס ולטחינה, כך גם בשאר מוצרי החברה. ההקפדה על חומרי גלם איכותיים, בשילוב שיטות ייצור הקרובות ביותר לבישול הביתי, יוצרים מוצרים איכותיים וטעימים, הארוזים בשלל אריזות ומשקלים, כך שכל אחד מוצא את מה שהוא אוהב במחירים הוגנים".

 

מגוון טעמים ותוספות

"מעדני מיקי" העדיפה מאז ומעולם להתנהל בשקט ובצנעה, ולהשקיע את כל משאביה בייצור סלטים טובים, במחירים נוחים. החברה טיפחה בהתמדה יחסי אמון הדדי עם לקוחותיה, שיודעים להעריך את רמת השירות הגבוהה ואת איכות המוצרים של החברה.

 

החומוס של "מעדני מיקי" הוא לא רק חומוס פשוט, ניתן למצוא גם חומוס עם תוספות שונות: חומוס עם פפריקה, חומוס מסבחה, חומוס מסבחה חריף, חומוס עם חציל לבנוני, חומוס עם זעתר, חומוס עם גרגרי חומוס. 

 

  ()

 

בין מגוון סלטי הטחינה ניתן למצוא טחינה אסלי עם פטרוזיליה ופפריקה למעלה, טחינה ירוקה מעורבת בפטרוזיליה וטחינה רגילה. 

 

לדברי רוני ארביב, מנהל השיווק והמכירות הארצי של "מעדני מיקי", "מי שנחשף פעם אחת לחומוס ולטחינה שלנו פשוט מתמכר. יש לנו מתכונים מנצחים, שפשוט משאירים טעם של עוד".  

 

שנים של סלטים טעימים, יאמי! 

את הפרק הארצישראלי התחילו האחים אמרי ומיקי קאופטייל בקיבוץ רמת יוחנן. אמרי מצא את מקומו בקיבוץ, שם חפר תעלות בפרדס וקיבל בשר רק פעם בשבוע. מיקי, האח, החזיק בקיבוץ מעמד רק שישה שבועות, ואז נסע לתל-אביב הקטנה, לחפש בה את מזלו.

 

הוא התחיל לעבוד כטבח במסעדת קטה – דן, ואחרי תקופה קצרה פרש, הקים מפעל לייצור ירקות כבושים וממולאים, ומכר את מרכולתו במסעדת "עולי פולניה", מול קולנוע מוגרבי. השנה הייתה 1939, ההצלחה האירה לו פנים, והוא פנה לאחיו הקטן, וביקש ממנו שיעזוב את הקיבוץ ויצטרף אליו לעסק. אמרי לא חשב פעמיים. הוא עזב את הקיבוץ ובא, וכך יצא לדרכו מפעל "מעדני מיקי". 

 

 

הסלט הראשון שעשו האחים היה סלט ירקות במרגרינה עם חרדל. את הסלטים שהכינו נתנו לאנשים לטעום, ואת מה שהאנשים אהבו הם החלו לייצר.  

 

תחילת הדרך הייתה בדירת המגורים המשותפת לשניהם, בחדר אחד התנהל הייצור והחדר השני היה למגורי האחים. את הסחורה שייצרו בלילה חילקו בשעות היום על תלת אופן. מיקי היה אחראי על השיווק ואמרי על הייצור.

 

עצות ונוסחאות חדשניות לאותם הימים קיבלו שני האחים מהאח הנוסף שלהם שגר באירופה והיה רופא. הוא שלח להם נוסחאות לייצור מוצרים חדשים שאסף מספרות מקצועית שקרא.

 

לימים, התרחב המפעל ועבר למבנה גדול יותר ברחוב המסגר בתל-אביב. גולת הכותרת של המפעל החדש הייתה מכונת אריזה משוכללת שנרכשה על מנת למלא את הגביעים במהירות במקום למלא אותם באמצעות כפות. יום חג היה זה כאשר הותקן הטלפון הראשון במפעל. סוף סוף יכלו לקוחות החברה להתקשר ולהזמין בעצמם את המוצרים אותם רצו. באותם ימיד, מספרי הטלפון בתל-אביב היו בעלי 4 ספרות בלבד, ומספר הטלפון של "מעדני מיקי" היה אז 6182 (אל תנסו להתקשר, אין יותר מספרי טלפון כאלו).

 

ברבות הימים נוספו ספרות למספר הטלפון, והוא הפך להיות מספר בן 5 ספרות (31182), אחר כך בן 6 ספרות (331182) ועם התקדמות משרד התקשורת בישראל שונו שוב מספרי הטלפון והפכו להיות בני 7 ספרות (5621182). היום כמובן, ניתן להשיג אותנו במספרי טלפון אחרים, באמצעות הפקס וכמובן גם באמצעות האי מייל והאינטרנט.

 

במהלך שנות ה-70 נכנסה החברה לתחום שהיה חדש לכולם, תחום הסלטים המצוננים. אז תפס תאוצה ופופולריות מה שכונה "סלטים מזרחיים", בעיקר חומוס, טחינה וחצילים. סלטים אלו הצטרפו לסלטי הדגים, סלט הלקס והאיקרה שהיו כבר להיטים במכולות. הכניסה לתחום החדש והגידול בביקושים חייבו את החברה לפצל את המפעל ובנוסף למתקן ברחוב המסגר בתל-אביב, שעסק בעיבוד וייצור דגים, הועברה פעילות הסלטים למפעל בבני ברק.

 

אמצעי השילוט היו פשוטים וצנועים

החברה החלה לקיים תערוכות ובהם הציגה את מוצריה, הן בתחום הדגים והן בתחום הסלטים, לקהל הרחב. אמצעי השילוט היו פשוטים וצנועים, כיאה לאופי החברה. המוצרים נארזו בתוך גביעים ששימשו אז גם לגביעי אשל ושמנת (ואשר מהם עשינו בילדותנו טלפונים באמצעות חוט תפירה המקשר ביניהם).

 

בשנת 1974 הלך לעולמו מיקי קאופטייל, וניהול החברה נפל על כתפיו של האח הצעיר, אמרי, ששינס מותניים ובעבודה קשה המשיך לקיים את המפעל ולהרחיבו.

 

   ()

 

עם הגידול בביקוש למוצרי החברה לא היה מנוס ובשנת 1987 הוקם המפעל בראשון לציון, אליו הועברו מפעל הדגים ומפעל הסלטים. למפעל הוכנסו שיפורים רבים והובאו מכונות חדישות ויחד איתם שופרו שיטות העבודה והותאמו למציאות החדשה בה הביקושים הולכים וגדלים. גם מצבת כוח האדם הלכה וגדלה וכך הפכה משפחת "מעדני מיקי" למשפחה מורחבת.

 

בסוף שנות ה-80, עם השינויים בהרגלי הקנייה של האזרח הישראלי, התרחבו רשתות השיווק המאורגנות על חשבון המכולות השכונתיות. על מנת לעמוד בתנאי ההפצה החדשים שהכתיבו השינויים בשוק, הקימה חברת "מעדני מיקי" מערך הפצה ושיווק. בעבודה נכונה ומאומצת הוקם מערך ההפצה של "מעדני מיקי" שעל בסיסו מנוהל מערך זה עד היום, והוא בעל צי של למעלה מ- 70 רכבים המובילים מוצרים מקוררים לכל נקודה ונקודה בישראל.

 

במהלך שנות ה-90, כאשר החברה התבססה היטב בשוק הישראלי והרצון לגדול ולהצליח רק הלך וגבר, החליטו ב"מעדני מיקי" לצאת גם אל שווקים מעבר לים. בתערוכות רבות, במדינות שונות באירופה ובאמריקה, הציגה החברה את מוצריה והתחילה לקיים קשרי מסחר עם חברות הפצה ורשתות מזון רבים. בתחילה היה זה בעיקר לשוק היהודי שחיפש מוצרי מזון כשרים מישראל, אך אט אט נכנסו מוצרי החברה גם לרשתות המזון האחרות.

 

חיילי ארה"ב בסיני גם אוכלים "מיקי"!

היום, מפיצה "מעדני מיקי" את מוצריה במדינות רבות וביניהן ארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת, גרמניה, דנמרק, הונגריה ואפילו עד להונג קונג מגיעים מוצרי החברה. גם חיילי צבא ארצות הברית המוצבים בחצי האי סיני, נהנים ממוצרי החברה.

 

"מעדני מיקי" שמה לה למטרה להמשיך ולפתח את תחום הדגים ותחום הסלטים המצוננים תוך שמירה על המסורת רבת השנים שהתפתחה בחברה, שימוש בניסיון הרב שנצבר בה ושילוב של טכנולוגיה מתקדמת והקפדה על תנאיי ייצור נאותים, מהטובים שיש בישראל. 

 

לאתר החברה: http://www.mikidelicatessen.co.il/


פורסם לראשונה 17/04/2012 12:20

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני ארביב, מנהל השיווק של "מעדני מיקי"
מומלצים