שתף קטע נבחר

חופי בת ים: הריביירה החדשה של ישראל?

ברים, מזח צף מעל פני המים, מסלולי אופניים, פינות ירוקות וטיילת המתחברת עד לראשל"צ - לקראת הקיץ עובר חופהּ של בת ים מתיחת פנים, ואתם מוזמנים. ים של אפשרויות

העיר בת ים לא תמיד זוכה לכותרות הכי חיוביות, אבל בימים אלו היא עוברת מתיחת פנים בכיוון התיירותי, בתקווה שהשינוי ימשוך אליה יותר ויותר מבקרים.

 

עוד כתבות בערוץ התיירות:

 

הפוטנציאל התיירותי של בת ים מסתמך על אחד המשאבים הייחודיים והמשמעותיים ביותר - רצועת החוף המשתרעת לאורך 3.5 ק"מ. העיר מהווה חלק בלתי נפרד ממפת התיירות המטרופולינית של ישראל, וכ-80 אלף תייירם ביקרו בה במהלך שנת 2011.

 

בימים אלה מקדמים תוכניות למימוש הפוטנציאל העצום שיש לעיר אשר עתידות להוסיף עוד כ-4,000 חדרי מלון בשלושה בתי מלון בטיילת וחדרי אירוח ברחבי העיר. מימוש תוכניות אלה, יוביל ליחס של כ-1,300 חדרי מלון לכל ק"מ חוף, כמעט פי 3 מיחס חדרי המלון לק"מ חוף הקיים כיום ברצועת החוף בתל אביב.

 

בנוסף, בשנים האחרונות השקיעה העירייה כ-20 מיליון שקל בפיתוח הפיזי של הטיילת ורצועת החוף, המהווים מוקד אסטרטגי בפיתוח העיר, לצד השקעה במיזמי אמנות ואירועי תרבות.


כך זה אמור להיראות. הטיילת בבת ים (צילום הדמייה: עיריית בת ים)

 

מבת ים עד לראשון

כאמור, חופי בת ים מחדשים פניהם עם תנופת פיתוח מואצת. העבודות לפיתוח הטיילת וחוף הים מצויות בימים אלה בשיאן וכוללות, בין היתר, שדרוג השירותים הניתנים במקום ועדכון העיצוב והפיתוח הנופי, על מנת להתאימם לכמויות המבקרים הגדולות שפוקדות אותם מדי שנה.

 

בימים אלה מושלם השלב הראשון של הקמת הטיילת התחתונה, בחלקה הדרומי של רצועת החוף, הצפויה להתחבר בעתיד לטיילת של ראשון לציון. המקטע הראשון, העומד לפני סיום, משלב בטון ודק עץ ברוחב 5.5 מטרים, וכולל: מעבר לרוכבי אופניים, ספסלים מעוצבים, תאורה מודרנית, פינות חמד ירוקות ועוד. המקטע השני, הדרומי יותר, יבנה בהמשך בתוואי דומה. במסגרת הפרויקט יפותחו גם הירידות לחוף הים וכן יבוצע פיתוח נופי.

 

מדובר בפרויקט משותף לעיריית בת ים ולמשרד התיירות, שנערך באמצעות החברה הממשלתית לתיירות. כל אחד מהגופים השקיע בפרויקט 1.8 מיליון שקל, וסך עלות כל הפרויקט 3.6 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להסתיים בעוד כחודשיים.

 

טיילת באורך 3 קילומטרים

עבודות נרחבות מתבצעות בחודשים האחרונים גם בחוף הסלע, שספג פגיעה קשה בסופה שפקדה אותו לפני כשנה וחצי. במסגרת העבודות נבנו קירות להגנה על המבנים, על הברים ועל המסעדות בחוף, כך שלמעשה נוצרה בתווך טיילת באורך של כ-3 קילומטרים, המאפשרת תנועת הולכי רגל.

 

כמו כן, הותקנו במקום מתקני חוף חדשים (דוגמת מקלחות, תאי הלבשה, שירותים ועוד), שיהיו נגישים לנכים. הפרויקט צפוי להסתיים בימים הקרובים.

 

במסגרת פיתוח חוף הסלע, צפויות להחל בקיץ גם עבודות בטיילת העליונה, הממוקמת ברחוב בן גוריון, בין רחוב יוספטל לבין רחוב העצמאות. העבודות יכללו הקמת שכבות ריצוף ובניית שבילי אופניים ושבילי הליכה בחיפוי עץ עם ערוגות גינון סביב. העבודות, בעלות כ-2 מיליון שקל, יחלו לאחר קבלת היתר הבנייה וימשכו כשנה. בנוסף, ייבנה מחדש גם מזח שיצוף על פני הים וכן ייפתח מחדש בחוף "הריביירה", שתשמש גם הקיץ כגלריה לאומנות.


 

עבודות נרחבות לשימורו. חוף הסלע בבת ים (צילום: קובי קואנקס)

 

פיתוח גם בחוף הדתיים

תנופת הפיתוח לא פסחה גם על חוף הרחצה הנפרד לציבור הדתי, שהשתנה ללא הכר, עם בנייה חדשה של שירותים, מלתחות, מרפאה, מקווה טהרה ועוד. גם אזור החניונים שמעל החוף מוסדר בימים אלה, וכן ייסלל כביש גישה.

כן נבנה דק עץ מוגבה, שישמש להליכה ולישיבה וכן מסלול לרכיבת אופניים. גם חוף זה יהיה נגיש לנכים. כלל הפרויקטים בטיילת מתוכננים בידי משרד האדריכלים מוריה-סקלי.

 

לדברי עו"ד ארז פודמסקי-שקד, מנכ"ל עיריית בת ים, "בת ים מהווה המשך טבעי למטרופולין תל אביב, ומשמשת אלטרנטיבה לבילוי ולפנאי. הטיילת והחוף המצויים בתנופת פיתוח בשנים האחרונות, משמשים אטרקציה אמיתית לתושבי גוש דן, שכן הם מספקים מגוון תכנים ומשלבים נוחות והנאה גם יחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נתנאל ברטון
החוף הנפרד בבת ים
צילום: נתנאל ברטון
מומלצים