שתף קטע נבחר

רנו אלפיין - קבלו רמז רשמי למכונית הספורט

רנו מתלבטת אם להחזיר לחיים את מותג מכוניות הספורט אלפיין, ומעניקה הצצה לכיוון האפשרי שייקח המותג. רטרו ממש לא יהיה שם, וגם לא מנוע אחורי

50 שנה לאחר שהושקה בתערוכת פריז ב-1962, זוכה אלפיין A110 - אחת ממכוניות הספורט הקלאסיות - לכבוד השמור למעטות: מכונית תצוגה לציון יום הולדתה. זוהי האלפיין A110-50, אותה חשפה רנו בסוף השבוע במירוץ הפורמולה 1 של מונאקו. ה-A110-50 מבוססת על שלדת הצינורות של מכונית המירוץ רנו מגאן טרופי (אין כל קשר מכני למגאן הסדרתית), כאשר העיצוב הוא פיתוח של זה שראינו בדזיר (DeZir), מכונית תצוגה שנחשפה בסוף שנת 2010.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

רנו אלפיין A110-50 בהופעת בכורה במונאקו ()
רנו אלפיין A110-50 בהופעת בכורה במונאקו

 

ה-A110-50 מיועדת בעיקר כדי להרגיל את הציבור לשפת העיצוב החדשה של רנו. מכאן שהיא נעדרת כמעט לחלוטין מהתייחסות עיצובית לדגם המקורי, בניגוד לאופנת הרטרו הרווחת כיום בשוק הרכב. למעשה, הקשר העיקרי הוא דווקא מכני - לשתי המכוניות מנוע מרכזי-אחורי, אך עם מאפיינים שונים לחלוטין.

 

שלדת צינורות ומנוע V6 עם 400 כ"ס ()
שלדת צינורות ומנוע V6 עם 400 כ"ס

 

כך שבזמן שה-A110 המקורית הוצעה עם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח של בין 1.1 ל-1.8 ליטר והספק של בין 77 ל-155 כ"ס, למכונית התצוגה מנוע 3.5 ליטר עם שישה צילינדרים. יחידת הכוח (שמגיעה מהמגאן טרופי) מציעה 400 כ"ס ו-43 קג"מ, ומניעה את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שישה הילוכים חצי אוטומטית-סיקוונסיאלית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. רנו לא מפרסמת נתוני ביצועים.

 

עיצוב רטרו? לא כאן ()
עיצוב רטרו? לא כאן

 

למכונית התצוגה שלדת צינורות המאפיינת רכבי מירוץ, ומרכב סיבי פחם - המסייע לשמור על משקל עצמי נמוך במיוחד: 880 ק"ג בלבד. אורכה עומד על 433 ס"מ, רוחבה על 196 ס"מ, גובהה על 123 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה זהה למגאן טרופי - 262.5 ס"מ. כיאה לדגם תצוגה, היא מצוידת בחישוקים ענקיים ("21), ובצמיגים רחבים - 245/35 מלפנים ו-265/35 מאחור.

 

הדגם הסדרתי צפוי להציע מבנה שגרתי בהרבה, עם מרכב פלדה ומנוע קדמי. בשלב זה לא ברור אם רנו תבחר בהנעה אחורית לדגם הסדרתי, שכן ליצרנית הצרפתית אין פלטפורמה מתאימה להנעה כזו. עם זאת, היא עשויה למצוא פלטפורמה מתאימה בסיוע אינפיניטי (חטיבת היוקרה של ניסאן) או כחלק משיתוף הפעולה הטרי יחסית עם דיימלר (מרצדס).

 

אלפיין A110 המקורית ()
אלפיין A110 המקורית

 

אלפיין הייתה יצרנית רכב צרפתית קטנה, שהתמחתה בדגמי ספורט ומירוץ. הצלחה מכובדת שרשמה בספורט מוטורי, הובילה את רנו לחתום על הסכם שיתוף פעולה איתה באמצע שנות ה-60, ולהשתלט עליה לחלוטין בשנות ה-70. לשתיים היו יחד הישגים נכבדים בספורט מוטורי לאורך השנים, כולל שורה של זכיות בראלי, אך בשנת 1995 רנו החליטה להעלים את המותג ולפתח במקומו מותג חדש (רנו-ספורט). זה האחרון הופקד על ייצור רכב התצוגה, וככל הנראה יופקד גם על החזרת אלפיין לחיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו אלפיין A110-50
מכונית מירוץ לכל דבר ועניין
כולל שלדת צינורות ומנוע רב עוצמה
ייצור? לא במתכונת הזו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים