שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    טויוטה אייגו במבחן דרכים: כמה עולה תדמית?

    האם יש סיבה לשלם 67 אלף שקל בעבור טויוטה אייגו, כאשר סיטרואן מציעה את אותה מכונית בדיוק, במחיר נמוך ב-5,000 שקלים? זו השאלה העיקרית, והתשובה חד-משמעית

    • קטגוריה: מיני
    • מתחרות עיקריות: יונדאי i10, סוזוקי אלטו, סיטרואן C1, קיה פיקנטו
    • מחיר התחלתי: 67 אלף שקל
    • מחיר למכונית במבחן: 67 אלף שקל

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    זוכרים את המבחן של סיטרואן C1? האייגו הוצגה יחד עמה ב-2005, וכל ביקורת או מחמאה שהופנו כלפי ה"צרפתית" רלוונטיים ל"יפנית". שכן מדובר במכוניות תאומות לחלוטין, למעט פרטי עיצוב מסויימים. תא הנוסעים אינו מרשים, עם תחושת חסכון ברורה - כולל מתכת חשופה ותא כפפות לא ננעל. איכות החומרים נמוכה, הפלסטיק זול למראה ולמגע, ומתגי ומנופי התפעול מרגישים פשוטים מדי. גם כאן מנופי המזגן מוזרים, ומערכת השמע מתפקדת באופן שמזכיר נגני קלטות מיושנים. נעילת דלתות מבפנים אינה נוחה, החלונות האחוריים לא נפתחים ואין פתח מיזוג במרכז הקונסולה. המושבים הקדמיים קשים ושטוחים, גם אם מספקים תמיכה צדית מצוינת. האייגו, ראוי להזכיר כי שוב יש לנו עסק עם מכונית מהקטנות בקטגוריה (צנועת הממדים ממילא), ולכן לא מפתיע לגלות כי המרווח בתא הנוסעים מצומצם, וכי תא המטען זעיר, ולא נוח לשימוש.

    תא נוסעים זהה ל-C1 (למעט ההגה). ולאן נעלם מד הסל"ד? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    תא נוסעים זהה ל-C1 (למעט ההגה). ולאן נעלם מד הסל"ד?(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול המתלים של האייגו דומה לזה שגילינו ב-C1. זה אומר שהנוחות סבירה בלבד במרבית תנאי הדרך: במהירות נמוכה הנוחות טובה, אך נסיעה בינעירונית מעייפת, ותאתגר את חוליות הגב. בידוד הרעשים לא מרשים: רעש המנוע בולט, וכך גם היבבה מתיבת ההילוכים בתחילת נסיעה. במהירויות גבוהות מתווסף רעש צמיגים גבוה. כושר התמרון מצוין כמובן, אך ההיגוי מעט איטי וכבד בתמרוני חנייה ומהירות איטית.

    נוחות הנסיעה טובה בעיר, לא כל-כך בדרך מהירה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה טובה בעיר, לא כל-כך בדרך מהירה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-תיבת הילוכים

    גם האייגו משווקת עם מנוע 1.0 ליטר (שלושה צילינדרים), ולא במקרה. שכן טויוטה מייצרת אותו גם עבור סיטרואן. הוא רועש בהאצה, וחובה לדחוק בו כמעט בכל מצב, אם כי הביצועים בהחלט מספקים. בורר ההילוכים מרגיש גם באייגו קל ומעורפל מהרצוי, ולבטח אינו הטובים בקטגוריה. למזלו של מתפעל(ת) הבורר, המצמד נוח לתפעול. תחנת הדלק העניקה ל-C1 סיבה לגאווה, והאייגו אינה שונה: התצרוכת שרשמנו בתנאים מאומצים ופחות מייצגים לתנאי אמת בהשוואה למבחן הקודם (18.5 קמ"ל), עמדה הפעם על קרוב ל-17 קמ"ל.

    המנוע רועש, אבל מתגמל בתצרוכת דלק מצוינת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    המנוע רועש, אבל מתגמל בתצרוכת דלק מצוינת(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    ושוב, אין שינוי מול ה-C1. כיול המתלים הנוקשה מעניק יכולת דינמית טובה. נטיית המרכב בפניות מינימלית ("זווית גלגול"), האחיזה גבוהה וההיגוי מדויק ומעורר בטחון - יחסית לקטגוריה כמובן. האייגו לא סובלת מרגישות גבוהה לשינויי כיוון בזמן בלימה, מאפיין של חלק מהמכוניות בקטגוריה ה"סובלות" מבסיס גלגלים קצר וממפסק צר. גם כושר הבלימה טוב, אך דורש לחיצה יותר חזקה מהרצוי. לאייגו שש כריות אוויר ובקרת יציבות, אבזור טוב יותר מזה שאיתו נבחנה על-ידי ה-Euro NCAP (כ-C1, אך התוצאות תקפות לאייגו ולפיז'ו 107). במבחן האירופי זכתה לארבעה כוכבי בטיחות מכובדים.

    כמו ה-C1 (שנבחרה למבחן בפועל), לאייגו ארבעה כוכבי בטיחות ()
    כמו ה-C1 (שנבחרה למבחן בפועל), לאייגו ארבעה כוכבי בטיחות

     

    5. אבזור ומחיר

    כאן מפסיקה הזהות עם ה-C1. שכן תמורת 67 אלף שקל שעולה הטויוטה, תקבלו סיטרואן C1 זהה, ותשארו עם עודף של 5,000 שקלים. האבזור זהה, ואף חסר מד סל"ד שיש בסיטרואן. אז יש מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX (ללא תאימות ל-MP3). שני חלונות חשמל בלי שליטה לנהג על חלון הנוסע, ומראות צד מתכווננות ידנית. מנגד, שש כריות אוויר מהוות אבזור בטיחות גבוה לקטגוריה. כך שבעוד שה-C1 מכפרת על האבזור הדליל במחיר משכנע, האייגו היא מהיקרות בקטגוריה ומהווה תמורה טובה פחות.

    התמורה למחיר פחותה בהשוואה לתאומותיה מסיטרואן ופיז'ו (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    התמורה למחיר פחותה בהשוואה לתאומותיה מסיטרואן ופיז'ו(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + חסכונית בדלק, יכולת דינמית

    - מחיר, איכות, נוחות, אבזור

     

    ולבסוף: טויוטה אייגו מגיעה לישראל באיחור, כאשר מאחוריה קרוב לשמונה שנים של שיווק באירופה. ואם להוסיף חטא על פשע, היא מתומחרת כאן גבוה משמעותית מהתאומות הצרפתיות שלה. כן, נושאי תדמית יפנית מול צרפתית לא זרים לנו (ולא לכם), אך חשוב להזכיר כי טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיז'ו 107 מיוצרות באותו המפעל, על-ידי אותם רובוטים ואותם פועלים, תוך שימוש ברכיבים זהים לחלוטין. העיצוב החיצוני שונה, וכך גם הסמל. האם אלה שווים 5,000 שקל, קרוב ל-8% ממחיר הרכב? בפירוש לא.

    טויוטה אייגו
    טויוטה אייגו
    מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.0 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 9.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / ארבעה
    אורך 343 ס"מ
    רוחב 161.5 ס"מ
    גובה 146.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 234 ס"מ
    משקל 830 ק"ג
    נפח תא מטען 139 ליטר
    100-0 קמ"ש 14.2 שניות
    מהירות מרבית 157 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 17 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 102 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 2
    מחיר לגרסה שנבחנה 67,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טויוטה אייגו
    צילום: רועי צוקרמן
    היקרה מבין תאומות טויוטה-פיז'ו-סיטרואן
    צילום: רועי צוקרמן
    אותו תא מטען זערורי
    צילום: רועי צוקרמן
    אותם מושבים ואותה איכות
    צילום: רועי צוקרמן
    ידית בורר ההילוכים - עם אותו מהלך מעורפל
    צילום: רועי צוקרמן
    אז כמה תהיו מוכנים לשלם...
    צילום: רועי צוקרמן
    ...עבור סמל טויוטה?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים