שתף קטע נבחר

סופרמרקט סלולרי יתחרה בשופרסל ומגה

מהיום ברטה תקנה לך: אפליקציה סלולרית חדשה בשם ברטה מאפשרת סריקת ברקודים של מוצרים וקנייתם מכל מקום. "נוזיל את הסל לעומת החנויות ב-7% ונגיע ל-20% נתח שוק תוך 4 שנים"

שחקן חדש בשוק קמעונאות המזון הצפוף ממילא: לראשונה בישראל הושק היום (ד') סופרמרקט סלולרי - ברטה - אפליקציה ואתר אינטרנט שמאפשרים לסרוק ברקודים של מוצרים ואפילו פוסטרים עם תמונות המוצרים וברקודיהם, וכך להרכיב סל קניות בסופר, שיגיע הביתה במשלוח.

 

 

"יש לנו פוטנציאל ל-3.6 מיליון סניפים, כי ל-50% מהישראלים יש סמארטפונים וכל סמארטפון הוא סניף", אמר היום תומר אבנון, מבעלי חברת הביטחון תאר אידיאל, שיזם את ברטה יחד עם מור לביא וברק מנבר. "נמכור מגוון של 6,500 מוצרים. השקענו בברטה 1 מיליון שקל ונגיע ל-20% מהשוק תוך 4 שנים. אפילו לפני כן, עם רווח של 200 מיליון שקל בשנה".

 

סורקים - וקונים ()
סורקים - וקונים

 

אפליקציות דומות, שמותאמות כמו ברטה לאתרי אינטרנט, מכשירי סלולר וטאבלטים, הושקו כבר בעולם, בין היתר על-ידי טסקו בקוריאה. בארץ היא תתאים למכשירים מסוימים שעובדים על אנדרואיד בגרסאות 2 ו-4: גלקסי 2 ו-3, מוטורולה ריזה בין היתר, ותעבוד גם על IOS של אייפון, לטענת החברה, תוך כמה ימים, כשיתקבל אישור מאפל. במקביל, הושק אתר אינטרנט מותאם סלולר, ואתר אינטרנט רגיל.

 

האפליקציה עובדת באמצעות סריקת ברקוד המוצר, מהקטלוג או בחנות, או בכל מקום אחר: סורקים ברקוד של מוצר רנדומלי ומזמינים אותו מהסופר הווירטואלי. "בלי קופאיות, בלי תור, סורקים, מזמינים ומחכים".

 

לא הכי זולה

החברה מבטיחה "את המחיר הטוב ביותר מבין שתי הרשתות שמפעילות אתרי סחר אינטרנטיים: מגה ושופרסל, "נוזיל את סל הקנייה לעומת סופר רגיל ב-5%-7%", טוענים היזמים.

 

שימו לב שברטה לא מציעה את המחיר הכי נמוך במשלוח דרך האינטרנט: רשת יינות ביתן החלה להפעיל אתר סחר דומה היום, ובינתיים ברטה לא מתחייבת למחירי יינות ביתן. בנוסף, היא לא מחויבת לתת את מחירי רמי לוי, משום שלטענתה מדובר בפיילוט מצומצם שלוי מפעיל.

 

לפי היזמים, האפליקציה תעבוד כך שתבחר את המחיר הטוב ביותר מבין שתי הרשתות, אך לא תציע את מחירי המבצעים של הרשתות. בברטה יציעו מבצעים משלהם ומבצעים שעורכות חברות המזון.

 

עלות משלוח 35-25 שקל

"ל-50% מהישראלים יש סמארטפונים אך שוק המכירות באינטרנט לא התפתח כי כל מי שמשחק בשוק הזה, מפעיל סניפים. הממוצע לקנייה באינטרנט עומד על 650 שקל ובסופר על 1,200 שקל. אז ברור למה הם לא מפתחים את השוק", טוען אבנון. "השערה נוספת היא שהשחקנים בשוק הזה מבינים בסופרים, אבל לא בעולם הדיגיטלי".

   

עלות המשלוח: 35-25 שקל (תלוי בגודל הקנייה), סכום דומה לזה שגובות הרשתות. "אנחנו לא מוגבלים בהיקף ההזמנות ויכולים להוציא 500 הזמנות במכה", אמר אבנון. "מעל סכום מסוים – המשלוח יהיה חינם, כמו ברמי לוי, מגה ושופרסל, אולם הסכום עדיין לא נקבע. המשלוח מגיע תוך מספר פרקי זמן, לפי בחירת הלקוח: למשל, תוך 4 שעות, או תוך יום. מוצר שיוזמן בלילה יגיע בבוקר בין 8:00 ל-10:00. נציע רשימת קניות מתגלגלת: ניתן להרכיב סל במועדים שונים וניתן לאחד רשימות קניות תחת אותו שם משתמש וסיסמא. כלומר, כל בן משפחה יכול להוסיף מוצרים לסל ממקום שהייתו הנוכחי והתשלום יהיה אחד".

  

המוצרים יגיעו ממחסנים של סיטונאים גדולים, עמם התקשרה החברה. "יש לנו כרגע מחסן אחד באזור סגולה ויהיו לנו 5-3 נקודות נוספות באזור המרכז. ניתן שירות מגדרה בדרום, חדרה בצפון וירושלים במזרח. בהמשך, נפתח נקודה נוספת באילת ובראש הנקרה", כך לפי אבנון. 

 

מי שייכנס היום לאתר יוכל כבר להירשם לאפליקציה במסגרת בטא. אפשר להוריד את האפליקציה מהגוגל פליי או להירשם באתר האינטרנט.

 

מהחברה נמסר כי בשלב הבטא אזורי החלוקה יהיו בארות יצחק, בני ברק, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גני יהודה, גני תקווה, גת רימון, יהוד, כפר אז"ר, מגשימים, מזור, נופך, נחלים, סביון, פתח תקווה, קרית אונו, רמת גן, תל אביב-יפו.

 

בשלב שני החלוקה תעבור לכל האזור שבין גדרה בדרום עד חדרה בצפון, ירושלים במזרח עד תל-אביב יפו במערב. בשלב האחרון תהיה חלוקה כלל ארצית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים