שתף קטע נבחר

אודי S6 בהשקה: מחלקה ראשונה במטוס קרב

הגרסה הספורטיבית של מכונית הסלון מבית אודי, מאפשרת שמירה על קצב בלתי נתפס, מבלי לוותר על נוחות, פאר והדר. שחר הזלקורן ניסה לנער אותה בגרמניה, וזכה לתגובה מזלזלת

 

מי - אודי S6, דור רביעי

מחליפה את - הדור השלישי

מתחרות - ב.מ.וו M550

מתי - אוקטובר-נובמבר

כמה - כ-700,000 שקל

איפה נהגנו - מינכן, גרמניה

 

תכירו, זה האוטו

שלוש דרגות של חום יש במטבח של אודי. מכוניות "רגילות" יישאו תמיד את האות "A", ואילו גרסאות סופר-ספורטיביות יסומנו ב-"RS" לוהט. בין ה-A וה-RS נמצאת מידת ביניים שנקראת "S" - מכונית שמציעה מעט מהנורמליות של האחיות הרגילות, ומעט מהטירוף של הגרסאות הלוהטות.

 

וזה בדיוק סיפורה של ה-S6, שנכון להיום ניצבת בקצה העליון של היצע ה-A6 (עד שתוצג, אם תוצג, גרסת RS). באודי אמנם מגדירים אותה כ"מכונית ספורט לחיי היום-יום", אך בכל הנוגע להופעה היא בעיקר "יום-יום". למעט צמד מפלטים כפולים מאחור וכמה עזרים אווירודינמיים (וגם מראות עם כיסוי אלומיניום), אין הבדל של ממש בין S6 ו-A6. "איפוק אלגנטי" קוראים לזה באודי, וזו דרך אלגנטית לסכם את הופעתה.

 

 

תא הנוסעים

קשה למצוא בעשור האחרון פגמים של ממש בתאי נוסעים של אודי. האיכות של כל כפתור, מתג ויריעת עור, תשומת הלב הקפדנית-עד-אובססיבית לטיב הייצור, ועיצוב מהוגן שאינו מקריב שימושיות על מזבח אופנה חולפת - כל אלה הופכים את אודי לטוענת ראויה לתואר "אלופת העולם בתאי נוסעים".

 

ה-S6 אינה חורגת מהאובססיה המשפחתית הזו. תמצאו בה את כל העור והעץ והאלומיניום המוברש שאפשר לרצות, וכמובן שלא נפקד מקומם של גאדג'טים ומכשירי חשמל לרוב. לאזכור מיוחד ראויה מערכת שזוכה לשם "בקרת רעש אקטיבית", שקולטת רעשים חריגים (וגם סתם רעשים שאינם ראויים במכונית יוקרה) ו"מבטלת" אותם באמצעות שידור תדר הפוך. השקט שהיא מצליחה ליצור בתא הנוסעים מסוכן, שכן הנהג עלול לשכוח שמתחת לרגלו הימנית יש המון כוח, שרק מחכה לסבך אותו עם החוק.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

בואו נתחיל עם מספרים: V8 בנפח 4.0 ליטר, עם שני מגדשי טורבו, 420 כ"ס ו-56 קג"מ. עוד מספר אחד וחשוב הוא 1,400 - זה הסל"ד הנדרש למנוע של ה-S6 כדי לספק את שיא המומנט שלו. עכשיו קחו את כל המספרים האלה, ערבבו אותם היטב עם תיבה כפולת-מצמדים בעלת שבעה הילוכים, והרי לכם מתכון לשלילת רישיון כבר ביציאה מהחנייה.

 

אם תצליחו להימנע ממפגש עם אחת מעשרות מצלמות המהירות שהתקינה המשטרה, תגלו שה-S6 מדלגת בין מהירויות בקלילות שלא הייתה מביישת את ספינת החלל אנטרפרייז. 4.6 שניות בלבד נדרשות לה כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, ומרשימה עוד יותר היא יכולתה להמשיך ל-150, 200 ו-250. זמינות הכוח של המנוע, בכל סל"ד, היא שהופכת את ה-S6 לאחת ממכוניות הסאלון המהירות בעולם - ואחת שעושה את זה בנינוחות וחוסר מאמץ כמעט מרגיזים.

 

והנה עוד משהו שהמנוע המרשים הזה יודע לעשות: בסל"ד נמוך, וכאשר הנהג משייט להנאתו במהירות קבועה, ארבע משמונה הבוכנות מנוטרלות, באמצעות הפסקת פעולת מזרקי הדלק, מצתים ושסתומים. המטרה היא חסכון בדלק, אבל מה שחשוב יותר הוא שהפעלת המערכת וניתוקה אינם מורגשים - ולכן גם אינם מפריעים לנהיגה או מעכבים את ההתקדמות.

 

 

נוחות נסיעה

ל-S6 מערכת מתלי-אוויר, שיודעת לשנות את כיול הבולמים אוטומטית - או בהתאם לדרישת הנהג. התוצאה (הצפויה) היא מכונית שיודעת להתגלגל בנינוחות ונוחות, וסופגת היטב מהמורות מזדמנות. אלא שראוי לציין כי הכבישים בסביבת מינכן רחוקים מלספק מבחן אמיתי לנוחותה של ה-S6. בורות מגורשים מיד למדינות שכנות, ובאופן כללי אפשר לקבוע כי כל דמיון בין האספלט הבווארי וזה הישראלי, מקרי בלבד.

 

יכולת דינמית

ליכולת צבירת המהירות המרשימה של ה-S6 תורמת מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת של אודי, "קוואטרו", שמעבירה בתנאי נהיגה רגילים 60% מהכוח לגלגלים האחוריים. תרומתה העיקרית היא בהעברה יעילה להפליא של הכוח לאספלט, שהופכת את ה-S6 למכונית שתדע להיות מהירה בכל תנאי כביש ומזג אוויר.

 

בנוסף, מכוניות המבחן צוידו בדיפרנציאל אחורי "ספורטיבי", שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים, ומשפר בין השאר את תגובת המכונית להפניית ההגה. ביחד עם אותה מערכת מתלי אוויר מתוחכמת ויעילה, נראה שיש מעט מאוד מכוניות (ונהגים) שיוכלו להבין לאן נעלמה ה-S6.

 

אבל לכל היעילות והתחכום הטכנולוגי הזה, יש מחיר - ה-S6 היא לא מכונית מרגשת. לנהג יש תפקיד מוגבל למדי בכל ההתרחשות. הוא זה שמכוון את ההגה ולוחץ על דוושת המצערת. את כל השאר עושה המכונית. זה אולי תורם לצבירת מהירות בלתי נפסקת, אך לא מפתיע לגלות שהנהג נשאר (רוב הזמן) אדיש למדי.

 

 

לסיכום

למרות שהיא אינה מכונית שמסעירה את הנהג, ה-S6 היא מכונית מרשימה מאוד. וזה לא רק בגלל המנוע והביצועים המרהיבים. מה שמרשים יותר מכל ב-S6 הוא יכולתה לשלב בין עולמות מנוגדים - היא מפוארת ונוחה במרבית הזמן, אבל בכל רגע נתון היא יכולה לפתוח במרדף אחר מכוניות ספורט טהורות-גזע (מישהו אמר פורשה 911?). אז נכון, היא יקרה מאוד - מחירה מתחיל בכ-700 אלף שקל. אבל בכך היא אינה שונה ממרבית הדברים הטובים (והמהירים) בחיים האלה.

 

נ.ב: גנטיקה על קצה הבוכנה

את מנוע ה-V8 של ה-S6 החדשה אפשר למצוא היום בלא מעט קרובות משפחה בקונצרן פולקסווגן. למשל בבנטלי קונטיננטל המחודשת. וזה נשמע מאוד מרשים, עד שנזכרים שה-S6 הקודמת צוידה במנוע V10 בנפח 5.2 ליטר, שהגיע ממותג אחר של פולקסווגן. מותג שמקום מושבו בסנט'אגתה-בולונז שבאיטליה - ושמו למבורגיני.
אודי S6

אודי S6
מנוע שמונה צילינדרים, 32 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 3,993 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 420 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 56 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 493 ס"מ
רוחב 187 ס"מ
גובה 144 ס"מ
בסיס גלגלים 292 ס"מ
משקל

1,895 ק"ג

נפח תא מטען 530 ליטר
100-0 קמ"ש 4.6 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.4 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 225 גרם
קבוצת מיסוי ירוק אין נתון
מחיר לגרסה שנבחנה לא ידוע
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 9 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג, אחוריות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

הכתב היה אורח חברת אודי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיבת הילוכים כפולת מצמדים
מנוע V8 כפול מגדשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים