שתף קטע נבחר

וידאו ארט: עין לציון צופיה, וגם לקריה בתל אביב

בעבודת הווידאו ארט שלו "מרגנית", סובב ציון אברהם חזן מסביב למגדל הצה"לי שבמרכז תל אביב. צפו ביצירתו של הסטודנט שזכה בפרס מטעם המדרשה לאמנות, וגם בעבודות של חבריו המציגים בתערוכת הבוגרים בבית ברל

ציון אברהם חזן  

מערכת של כ-40 סימנים מייצרת תוואי עגול בתוך העיר. הסימנים מוטבעים ברדיוס קבוע ממגדל מרגנית שבבסיס הצבאי הקריה, והם מציינים את המקומות מהם מגדל זה נראה היטב. הקו הלבן והסמל המלבני בעל שני העיגולים בקצה מכוונים את המבט בדיוק רב אל המגדל. הסימנים מציינים גם הנקודות מהן צולמו עשרות הפיירמים המרכיבים את קטע הוידיאו בו נראה המגדל חג על צירו והעיר אחריו, חולפת על פני המצלמה במהירות.

 

בניית מערכת הסימנים נעשתה באמצעות שירותים חינמיים של תמונות לווין בגוגל, ועל ידי סינכרון מקומות הסימון לכתובות המופיעות על טוואי העיגול. סימון הרחובות ברדיוס קבוע סביב מרגנית היא לא פעולה חד פעמית ואני חוזר עליה מעת לעת בווריאציות. הציר העגול שימש בסיס מחשבתי למספר עבודות שלי. העשייה שלי לא נשארת במדיום של הווידאו, והיא מותירה גם שרידים פיזיים במרחב העירוני.

(ציון אברהם חזן)

 

אמנדה מל

עבודות של אמנדה מל ()
עבודות של אמנדה מל

 

המיצב מכונה "Chamber of the Lepers" המתייחס מהאיזור בבית המקדש שהוקצה למנודים הטמאים. אסופת הפסלים במיצב זה מייצגת את חוסר ההתאמה ואת ההכפשה ככל שהמיצב גדל, מתפשט, מזהם ומטמא את קדושת חלל התצוגה.

היצירות עוסקות בפיזיות של פסלים, אובייקטים, ואלילים. הפסלים במיצב הזה הם בגדר חפצי נוי דקדנטים, יהירים, סוטים וחסרי בושה.

 

בעבודתי אני משלבת פרגמנטים של ציטוטים מן המקרא וחפצים מן המזרח הקרוב הקדום עם תרבות זולה, צעצועים סינים מיובאים, וכלי נשק חסרי תכלית עם חושניות גברית. חלל התצוגה משמש כשריד של מקדש. חלק מהעבודות מתפקדות כקמעות מקודשים ואובייקטים פטישיסטים יקרי ערך, בעוד שיצירות אחרות מוצגות כזבח - הטקס של הקרבת בעלי חיים במטרה לטהר את הטמא. התוצאה היא עולם של דמיון גרפי אך מפתה של בשר, דם, ניחוח וניצוץ שפולש לחלל.

(אמנדה מל)

 

לין גפן

"אריה" - צילום של לין גפן ()
"אריה" - צילום של לין גפן

 

אני מצלמת אטרקציות, אירועים שכולם לוקחים בהם חלק - משפחות, בתי-ספר, זקנים - ובעצם מחפשת את המקום בתוך כל האירוע, את הרגע. כשאני מפעילה עליו את המבט שלי ומבודדת אותו מתוך כל העולם השלם והמוכר שהוא נמצא בתוכו, יוצאת תוצאה של ניתוק, בידוד, התאהבות רגעית והרגשת מוזרות מול הצילום.

 

אני מנסה לייצר אצל הצופה הפרדה - הבנה כללית של הסיטואציה, של המקום המצולם, קריאה שמגיעה מתוכו כי הוא מכיר את זה. הוא היה שם או יהיה שם, אך משהו בצילום לא ברור לו. השאלות מתחילות לצוף. מה זה? איפה זה? זה אמיתי? שאלות שאת התשובה אליהם הוא יודע, אך לרגע אחד, הפקפוק תופס מקום מאוד חשוב.

(לין גפן) 

 

עופרה אוחנה

ציור של עופרה אוחנה ()
ציור של עופרה אוחנה

 

הציור נתפס אצלי כפעולה וחשוב לי היחס של פעולה זו לדימוי, גם דימויים שהם טעונים מבחינה חברתית ופוליטית, לצד דימויים סתמיים. אני בוחנת את האופן שבו הציור יכול לייצג משהו בעולםולהשאר משיכת מכחול, להשאר אדיש למטען שנושא הדימוי ולהצהיר על כך שהוא רק צבע על בד. הציור נשאר עקבה של פעולה שחושפת את תהליך הציור, את המניפולציה שלו.

(עופרה אוחנה)

 

המיצב "אולם אירועים" של רותי דה פריס ()
המיצב "אולם אירועים" של רותי דה פריס

 

החלל מובנה במטרה לאצור זיכרון של רגע - להעניק צורה לזיכרון של אירוע בלתי נשכח, ואפוף תהילה, כביכול. אולם האירועים הוא החלל הנועד להכיל את האירוע, הוא מכיל אינספור אותות גבורה עבור אירועים שהתרחשו, או שבאפשרותם להתרחש, המוצגים רק באמצעות השרידים שאלה מותירים אחריהם בחומר. העבודה מתעניינת במיוחד באירועים שהם חלק ממסורות של חגיגות חברתיות וקונבנציות של הישגים המובנים בחברה.

 

באמצעות התחקות אחר שיטות דקורטיביות ממגוון מסורות תרבותיות, העבודה מייצרת שפה של הישג, של תירבות. וזו, יכולה להיעשות מוכרת לאורחים הבאים לאולם האירועים, ולעיתים להופיע כמוזרה ונשגבת. כך, הופך אולם האירועים לחלל מוזיאלי המציג שפע עיטורים, ציונים לשבח, פסלי הוקרה או גביעים, אך כל אלה מופעים כשהם מנותקים מתוכן ההישג המקורי שבזכותו הוענקו, כך שאיש אינו יודע על שום מה התהילה שיש לאצור בזיכרון.

(רותי דה פריס)

 

"אייפוליס #6". צילום של חגי אולריך ()
"אייפוליס #6". צילום של חגי אולריך

 

" למה נגמר זמן הנסים במריה" - מתוך מיצג של אסיל תאיה ()
" למה נגמר זמן הנסים במריה" - מתוך מיצג של אסיל תאיה

 

לאה קולוטינסקי בקטע מתוך עבודת וידאו ()
לאה קולוטינסקי בקטע מתוך עבודת וידאו

 

ציור של הגר עמית ()
ציור של הגר עמית

 

תערוכת הבוגרים של המדרשה לאמנות, תיפתח ב-18 ביולי בקמפוס בבית ברל ותינעל ב-1 באוגוסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים