שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    בשביל 'תחרותיות': X מסומן על טנק שהרג מחבל

    בחטיבה 401 אימצו את הנוהל של חיל האוויר וכל חיסול של מחבל מסומן על קנה הטנק. עוד בצה"ל: מערכת הגנה אקטיבית דוגמת "מעיל רוח" מפותחת גם עבור רכבי סיור

    נוהל חדש וחריג של סימון פגיעות בחטיבת 401 של חיל השריון : בחודשים האחרונים מתאפשר לחיילים לחרוט "איקס" על קנה טנק שחיסל מחבל. הנוהל קיים זה שנים בחיל האוויר כדי לסמל הפלות בקרבות אוויר, וכן ביחידות חי"ר מסוימות שבהן חורטים לוחמים פגיעות מדויקות על הנשק האישי. לאחרונה אושר הנוהל על ידי המח"ט היוצא של ידי חטיבה 401, אלוף משנה עינב שלו.

     

    כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

     

    "חשבנו שזה ייצור תחרותיות, כפי שזה קיים בחיל האוויר, והתחלנו בזה כבר בחודשים האחרונים", אמר לאחרונה שלו ל-ynet. "זה יוצר גאוות צוותים. הנוהל מתאפשר רק היכן שטנק הוריד חוליית מחבלים באופן ודאי".

     

    במקביל, אחרי טנקי מרכבה סימן 4, צה"ל מפתח מערכת הגנה אקטיבית גם לרכבי סיור. בימים אלה מפתחות מחלקת אמצעי הלחימה בזרוע היבשה והתעשיות הביטחוניות את הטכנולוגיה גם עבור רכבי סיור קטנים ומשוריינים כגון נמ"ר, נגמ"שים וג'יפי סיור. הטכנולוגיה מבוססת על המערכת הישראלית "מעיל רוח", שרשמה לפני כשנתיים מהפכה עולמית באמצעי ההגנה לטנקים מפני האיום המרכזי עליהם, ביירוט מבצעי ראשון של טיל נ"ט ברצועת עזה.

     

    עוד בטרם ההצלחה שרשמה המערכת אתמול (יום ד') סמוך לכיסופים, כשסיכלה ירי נ"ט לעבר טנק מרכבה סימן 4 של גדוד הבוקעים מחטיבה 401, החליטו בצבא לא להסתפק במערכת רק עבור טנקים. הפיתוח נמצא כעת בשלבי ניסוי ובדיקות מתקדמות, והשאיפה היא לא לפתח מוצר חדש ויקר, אלא להשתמש ב"מעיל רוח" באופן מוקטן ומותאם לנגמ"שים ולרכבי סיור ממוגנים כגון ג'יפ דיפנדר, האמר וסופה.

     

    בשנים האחרונות הפך ירי הנ"ט לאחד מאמצעי הלחימה המרכזיים של חמאס בעזה ושל חיזבאללה בדרום לבנון, וגרם לאבדות רבות בקרב חיילי צה"ל. התחמשות חמאס במאות טילי נ"ט מתקדמים מסוג קורנט החריף את האיום והגביל את תנועות כוחות הביטחון השוטף בעוטף עזה. כיום כמעט שלא מתבצעת תנועה של רכבי סיור על הגדר באזורים חשופים לירי הנ"ט, שטווחי הפגיעה שלו מגיעים למספר קילומטרים.

     

    לחלק מהרכבים בצה"ל שפועלים בעמדות קדמיות, כגון דחפורי D9, כבר יש מערכות התראה מנ"ט שמאפשרות מענה חלקי וזמן תגובה של מספר שניות להתגונן. "כיום אין מערכת הגנה כזו בעולם,

    ולכן בחרנו להתבסס על 'מעיל רוח', שהיא בעצמה הפכה לחסרת תקדים בעולם", הסביר ל-ynet גורם צבאי בכיר. "להערכתי, תוך כשנה או שנה וחצי נוכל להגיע לרמה מבצעית. המערכת הזו תהיה זולה יותר מ'מעיל רוח' של הטנקים, מאחר שהיא קטנה יותר. כשהם ירו ופגעו באוטובוס, הבנו שהם יכולים לפגוע גם בג'יפים".

     

    ארגוני הטרור לא משתמשים בנ"ט רק לייעודו המקורי והמרכזי. כך השתמשו בו בפיגוע בכביש 12 לפני כשנה, בירי לעבר אוטובוס הילדים סמוך לנחל עוז שגבה את חייו של הנער דניאל ויפליך, והפיגוע סמוך לקדש ברנע לפני כחודשיים, שבמהלכו שוגר טיל נ"ט לעבר כלי הרכב של קבלן עבודות הגדר בגבול ישראל-מצרים.

     

    במינהלת תוכנית הטנק במשרד הביטחון, שמובילה את פיתוח המערכת המתקדמת, שאבו עידוד מהצלחתה אתמול - השנייה בהיסטוריה הקצרה של הטכנולוגיה. "כיום כל טנק שיוצא מפס הייצור ומונפק לצה"ל, מגיע עם מערכת מעיל רוח", סיפר גורם במערכת הביטחון. "במשך 15 שנה הושקעו בפיתוח מעיל רוח מאות מיליונים, ובשנה האחרונה נרשמה התעניינות עצומה מקרב מדינות בעולם שיתכן שירכשו המערכת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טנק מרכבה. "סימון פגיעות יוצר גאוות צוותים"
    צילום: שלום בר טל
    חטיבה 401. כמו בחיל האוויר
    צילום: מתוך אתר "יד לשריון"
    מומלצים