שתף קטע נבחר

אושר: אגרת הרדיו ברכב תעלה ב-9 שקלים

מליאת הכנסת קיבלה בקריאה שנייה ושלישית את הצעתה של הממשלה להעלות את אגרת הרדיו בכלי הרכב, שעומדת כיום על כ-114 שקל. ההצעה להעלות את האגרה הגיעה בעקבות הפחתת אגרת הטלוויזיה, במסגרת הרפורמה ברשות השידור

מליאת הכנסת קיבלה היום (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת הממשלה להעלות את אגרת הרדיו ברכב. האגרה עומדת היום על 114 שקל, והממשלה מציעה להעלות אותה ב-9 שקלים לשנה למשך 6 שנים, החל מה-1 באפריל כל שנה.

 

 

השינוי מעוגן בתיקון בפקודת התעבורה. יצוין כי משרד התחבורה גובה את האגרה מהנהגים יחד עם דמי רישיון הרכב השנתי, ומעביר אותה לקופת רשות השידור.

 

הגדלת האגרה לרכב באה במקביל ובתמורה למתווה ההפחתה של אגרת הטלוויזיה, עליה הוחלט במסגרת חוק הרפורמה ברשות השידור. החוק קבע שהפחתת אגרת הטלוויזיה תיכנס לתוקף מיד לאחר שייחתם הסכם הרפורמה בין הממשלה לרשות השידור. ההסכם נחתם אתמול, והממשלה ביקשה לקדם בדחיפות את הגדלת האגרה לרכב כדי לאפשר את ביצוע הרפורמה.

 

עד חתימת ההסכם הוקפא מתווה ההפחתה של אגרת הטלוויזיה, ובמקביל הוקפאה גם אגרת הרדיו ברכב. שיעורי ההפחתה וההגדלה נקבעו על סמך המלצות ועדה שהוקמה לבדיקת חלופות לאגרת רשות השידור (טלוויזיה), שהוגשו לראש הממשלה לפני כחודש וחצי.

 

בדיון שערכה הם ועדת הכלכלה נקבע כי הפחתת אגרת הטלוויזיה (היום 369 שקל), תהיה בשיעור 5% בשנה למשך 6 שנים, אף היא החל מ-1 באפריל 2013, והיא תוזיל את האגרה בכ-19 שקל בשנה.

 

"הציבור אמור לשלם פחות"

הכוונה המוצהרת של הגידול המתואם של אגרת הרדיו לרכב נועד לשמור על איזון תקציבי ברשות השידור, לאחר ההפחתה באגרת הטלוויזיה. ראש הממשלה אימץ את המלצות הוועדה שהוגשו לכנסת ונדונו בוועדה משותפת של ועדות הכלכלה והחינוך.

 

סכומי ההפחה וההגדלה השנתיים של האגרות צמודים למדד המחירים לצרכן, כך שהם צפויים לעלות אם יימשכו ההתייקרויות במשק והמדד יעלה.

 

סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור, אבי כץ, ציין כי את אגרת הרדיו משלמים כ-2.2 מיליון בעלי רכב, לעומת כ-1.5 מיליון בתי-אב המשלמים את אגרת הטלוויזיה (כ-700 אלף משתמטים מהתשלום). ח"כ ישראל חסון (קדימה) חשש כי "בעוד 5 שנים סכום ההעלאה יהיה גדול יותר מסכום ההפחתה, ובגלל שקל יותר לגבות את אגרת הרדיו תוספת הגבייה תמיד תהיה יותר גדולה".

 

יו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), סיכם כי "הציבור אמור לשלם פחות", ולכן לא יהיה זה נכון להתנגד לחוק. הוא אושר ברוב של 6:3. חסון ביקש דיון נוסף כדי לעכב את אישורו הסופי במליאה, אבל כעבור זמן קצר ביטל את בקשתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים