שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    8 פעולות פשוטות שיגנו עליכם מפני התקף לב

    פעילות גופנית, לחץ דם תקין, רוגע נפשי וגם נטילה קבועה של ויטמיני B יסייעו לכם לשמור על בריאות הלב ולהימנע מתמותה מוקדמת. מה עוד אתם יכולים לעשות?

    מחלות לב וכלי דם הן גורם התמותה העיקרי בעולם המודרני. קיים קשר ישיר בין מחלות לב ואורח חיים לקוי, כך ששינוי הרגלי החיים עשוי לסייע במידה רבה למניעת המחלות ולשמירה על תפקודו התקין של הלב.

     

    קראו עוד על מחלות לב:

     

    הנה הדרכים העיקריות לשמירה על אורח חיים בריא - ומכאן גם על לב בריא:

     

    1. הקפידו על תזונה בריאה

    הקפידו לשמור על תפריט יומי בריא הכולל מגוון פירות וירקות העשירים בנוגדי חמצון ובסיבים תזונתיים, דגי ים צפוניים המכילים אומגה 3, דגנים מלאים ושמן זית. תזונה זו עשויה לתמוך בבריאות הלב ולמנוע מחלות שונות.

     

    כמו כן, רצוי מאוד שהתזונה תכיל כמה שפחות שומן רווי ופחמימות פשוטות, המחלישים את המערכת החיסונית שלנו.

     

    2. טלו ויטמיני B וחומצה פולית

    נטילת תוספי תזונה כדוגמת ויטמיני B, ובעיקר B6 ,B12 וחומצה פולית, מסייעת בהקטנת רמות ההומוציסטאין (חומצת אמינו אשר רמות גבוהות שלה מהוות גורם סיכון בפני עצמו) ובכך להפחתת הסיכון למחלות לב.

     

    3. טלו קו אנזים Q10

    מחקרים עדכניים מראים כי נטילת קו אנזים Q10 במינון יומי של 30 מ"ג, במשולב עם תמצית שום, מסייעת באופן מובהק לשיפור פרמטרים בריאותיים שונים הקשורים במערכת הקרדיו-ווסקולרית, כגון גמישות כלי הדם ותפקוד תאי האנדותל.

     

    ממצאים אלו הביאו את החוקרים למסקנה כי לשילוב זה עשויה להיות השפעה חיובית חשובה בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, כדוגמת טרשת העורקים.

     

    4. בצעו פעילות גופנית

    פעילות גופנית הוכחה כמונעת מחלות לב וכלי דם. פעילות גופנית קבועה שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה בכל פעם, עשויה לסייע רבות בהפחתת רמות הכולסטרול ואחוזי השומן בגופנו, כמו גם בשמירה על גמישות העורקים והפחתת הסתיידותם.

     

    5. שמרו על מערכת עיכול תקינה

    שמירה על מערכת עיכול בריאה מהווה בסיס לבריאות כללית. בין השאר, עיכול תקין מסייע לאיזון רמות הכולסטרול - ומכאן להפחתת הסיכון למחלות לב.

     

    בין האמצעים היעילים לשמירה על תפקוד מערכת העיכול נוכל למנות תוספת של פרוביוטיקה וסיבים תזונתיים.

     

    6. שמרו על רוגע נפשי

    ניהול נכון של מתח ועומס נפשי בחיים, כמו גם הקפדה על פעילות מרגיעה, ייטיבו עם לבכם. הסתייעו בנשימות עמוקות לעתים קרובות, בתרגילי הרפיה, במדיטציה וביוגה שיסייעו לכם להגיע לאיזון נפשי ולרוגע ביתר קלות.

     

    7. שמרו על לחץ דם תקין

    שמירה על לחץ דם תקין קשורה בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב ולתמותה בטרם עת. היו ערניים למדדי לחץ הדם שלכם והקפידו שיהיו תקינים.

     

    8. צרכו במתינות יין אדום

    מחקרים מראים כי שתייה מתונה של יין אדום עשויה לסייע בהפחתת קרישיות דם, כמו גם הסיכון לפתח טרשת עורקים, ובכך היא מסייעת לשמירה על לב בריא.

     
    הכותבת היא נטורופתית של מכבי care



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    איך להגן על עצמכם מפני התקף לב
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים