שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock

רוצים את הכסף שחסכתם? שלמו ביוקר

כמה עולה לפדות את פוליסת ביטוח החיים שלנו? מתברר שכדי לקבל את הכסף שחסכנו בעמל רב, נידרש לשלם סכום גדול במיוחד. ומה ענו בסוכנות הביטוח ללקוחה שטענה כי מדובר בסכום שערורייתי? "גברת, אין שום דבר חינם במדינה הזאת"

כספי פוליסות הביטוח שלנו שוכבים לעתים שנים רבות בקופות חברות הביטוח, ומניבים להם ולסוכנים דמי ניהול נאים. מה קורה כאשר מבוטח מבקש לממש את זכותו ולמשוך את הכספים שחסך? ובכן מסתבר שזה יכול להיות עסק יקר, אפילו יקר מאוד.

 

 

מ', אם ל -7 ילדים מצפון הארץ, ביקשה למשוך את כספי פוליסת ביטוח החיים שפתחה לפני 15 שנה בחברת הביטוח "אליהו" באמצעות סוכנות הביטוח "ישר-אובוז".

 

כשפנתה לסוכנות הביטוח השיבו לה כי "אין שום בעיה, אך משיכת הכספים כרוכה בדמי טיפול בסך 720 שקל".

 

מלבד העובדה שמדובר בסכום גבוה, סך החיסכון שצברה מ' בפוליסה עמד על קצת יותר מ-10,000 שקל. כלומר, כדי למשוך את הכסף היא נדרשת לשלם סכום חסר פרופורציות של לא פחות מ-7% "דמי טיפול".

 

מ' פנתה לסוכנות הביטוח ואמרה כי הסכום יקר מדי ותהתה מדוע עליה לשלם כל כך ביוקר עבור משיכת הכסף שלה, אותו חסכה בעמל במשך שנים. מה השיבו לה בסוכנות הביטוח? "גברת, אין פה שום דבר חינם במדינה הזאת. מה לעשות - זה עולה כסף".

 

האמנם? סוכן הביטוח מקבל תגמול מחברת הביטוח בעת פתיחת הפוליסה. בנוסף הוא מתוגמל מהפרמיות (ההפקדות) שמבצע הלקוח לחיסכון בכל חודש. גם אם מדובר בפוליסה מסולקת (פוליסת ביטוח שהלקוח הפסיק לבצע הפקדות עבורה), עדיין סוכן הביטוח הרוויח בין 30-50 אחוז מסך דמי הניהול שנגבו בכל חיי הפוליסה.

 

לעקוף את "דמי הטיפול" - פנו ישירות לחב' הביטוח

האמת, יש לא מעט סוכני ביטוח שאינם גובים דמי טיפול מסוג זה, וגם אם כן, הסכומים נמוכים ועומדים על כמה עשרות שקלים עבור הניירת והטיפול הכרוכים במשיכת הכסף. אז איך סוכנות הביטוח מרשה לעצמה לדרוש כל כך הרבה כסף?

 

התשובה כמובן - כי היא יכולה. "התחום הזה לא מוגדר כל כך, גם מבחינת הפיקוח", אומר סוכן ביטוח ותיק שביקש להישאר בעילום שם, "אני בכלל לא גובה על בקשות של לקוחות לפדות פוליסה, ויש כאלו שגובים סכומים קטנים, כי בכל זאת זה כרוך בניירת, פקסים אישורים וכו', האמת אף פעם לא שמעתי על סכום כל כך גדול כדמי טיפול, זה באמת מוגזם".

 

סוכנות הביטוח הגדילה לעשות, כאשר רשמה בטופס עליו התבקשה הלקוחה לחתום, שדמי הטיפול והייעוץ בשחרור הכספים לא יוחזרו גם אם בסופו של דבר תבחר שלא למשוך את הכסף.

 

אז מה עושים? ובכן, למרות שנכון לרגע זה אין שום הגבלה מבחינת הפיקוח, המגנה על החוסך ומגבילה את דמי הטיפול בפדיון, אין שום סיבה לשלם כסף עבור "הזכות הגדולה" לקבל את הכסף שלנו חזרה.

 

גם אם נאמר לכם על ידי סוכן הביטוח שתצטרכו לשלם סכום כסף גדול עבור השחרור, אל תקבלו זאת כמובן מאליו. מסתבר שניתן לעקוף את דמי הטיפול השערורייתיים. אם תפנו ישירות לחברת הביטוח או אפילו תיעזרו בסוכן ידיד, קרוב משפחה וכדו', תוכלו לפדות את הפוליסה ללא תשלום. גם איום בתלונה לפיקוח או איום בהעברת או משיכת חסכונות אחרים מהסוכן (אם אלו קיימים) יכולים לעזור.

 

תגובת אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר: "סוכן ביטוח נדרש לתת ללקוח שירות מקיף וכולל בכל ענין הקשור למוצר שרכש הלקוח באמצעותו, החל ממועד ההתקשרות ועד לסיומה. בימים אלו פרסם האגף טיוטת חוזר שירות ללקוח שנועדה להבטיח מתן שירות נאות על ידי סוכן ביטוח לאורך כל תקופת הקשר עם לקוח. כך לדוגמא בעת פדיון פוליסה נדרש בעל רישיון לתת ללקוח מידע מלא אודות זכויותיו לפדות את הפוליסה, וזאת ללא תמורה נוספת מהלקוח".


פורסם לראשונה 29/10/2012 08:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים