שתף קטע נבחר

שופרסל: נעלה מחירי אלפי מוצרים החודש

הרשת הודיעה שנענתה לדרישות ספקי המזון ומוצרי הצריכה ותייקר במהלך נובמבר אלפי מוצרים בשיעור ממוצע של 4%. בעקבות שופרסל - כל שאר רשתות השיווק יעלו מחירים

עכשיו זה סופי: בנובמבר רוב מוצרי המזון והצריכה בסופר יתייקרו. שופרסל הודיעה הערב (ד') כי לא תמנע את עליית המחירים בסופר ותייקר אלפי מוצרים בנובמבר. בכך נענתה לדרישות ספקי המזון ומוצרי הצריכה, כיוניליוור, אסם, קוקה קולה, תנובה, שטראוס, טרה ופרי גליל. בשופרסל לא פירטו אם אישרו עליית מחירים בכל המוצרים שהספקים ביקשו לייקר או דחו את חלקן. בשופרסל מסרו כי "חלק ניכר" ממוצרי המותג הפרטי של הרשת לא יתייקרו וכי מיתנו חלק מעליות המחירים, שכן היו ספקים שדרשו עליות מחירים של 6%, 10% ואף 15%.

 

 

הבוקר אמרו רשתות מזון קטנות ל-ynet, כי הן מחכות להחלטת שופרסל בעניין ובעקבות העלאת המחירים בשופרסל - המחירים יעלו גם ברשתות המזון האחרות. ראשית יתייקרו מוצרי החלב בגלל התוקף הקצר שלהם, החל מיום ראשון הקרוב 4 בנובמבר. אחרי כן, במהלך החודש והחודשיים הקרובים יתייקרו גם מוצרי המזון היבשים, הכל בהתאם למלאים שרכשו הרשתות. במינימרקטים, ההתייקרות תחל מוקדם יותר, שכן הספקים יכולים לכפות עליהם את עליית המחירים.

 

בין המוצרים שיתייקרו: קוטג' טרה, במבה אסם, דגני בוקר של תלמה, מוצרי מאמא עוף, סלטי צבר, תפוזינה, גולדסטאר, מוצרי זוגלובק, גבינות לבנות של שלוש המחלבות, גבינות צהובות, מוצרי סנפרוסט, חיתולי האגיס, ספרייט, שמפו פינוק, קטשופ היינץ, טייסטרס צ'ויס, טבעול, נייר טואלט לילי וטמפונים של קוטקס, וזו רק תחילת הרשימה. מה לא יתייקר? מוצרי חלב בפיקוח, בינתיים, אך הם צפויים להתייקר החודש בעקבות הודעת משרד החקלאות. עוד לא יתייקרו, בין היתר: מילקי של שטראוס, קוטג' תנובה, מוצרי עלית, מוצרי יד מרדכי וסלטי אחלה - כחלק מאסטרטגיה שנקטו שטראוס ותנובה כדי לשפר את תדימתן בעיני הצרכנים, שזעמו עליהן בימי מחאת הקוטג'.


החברות שמעלות מחירים

החברות שמעלות מחירים
חברה המוצרים שיתייקרו בכמה? מתי?
פרוקטר אנד גמבל חיתולי פמפרס, סכיני גילוח וקצף גילוח ג'ילט, מברשות שיניים אורל בי, מוצרי ההיגיינה הנשית טמפקס, אולווייז ואולדייז 6%-4.2% דצמבר
נטו המאפים הקפואים של שלושת האופים, קצפת, עוגות ושמנת צמחית של ריץ', גבינת מון בלאן ומוצרי העגבניות המשומרים של פריניר   דצמבר
סנו בין מוצרי החברה: מוצרי הכביסה סנו מקסימה ופסגה, חיתולי ליטופים, אקונומיקה סנו ז'אוול, קוטל החרקים K-300, מוצרי ניקוי, מוצרים חד פעמיים ושקיות אשפה סנו סושי, נייר טואלט סופט ואורן, תכשיר נגד יתושים סנו די, סנו אנטי קאלק, מטליות ומטהרי אוויר וכן את מוצרי קרמה, נטורל פורמולה, קרליין, כיף ואורביטול 6% דצמבר
טרה כל מוצרי החלב, למעט מוצרים בפיקוח שיתייקרו מאוחר יותר, כולל קוטג' טרה, גבינות לבנות וצהובות, יוגורט מולר ומעדני חלב כמו מו. 4% בממוצע במהלך נובמבר. מוצרים בפיקוח: כנראה אחרי הבחירות
תנובה כל מוצרי החלב של החברה (חלב מועשר, יופלה, גבינה לבנה, גבינות עמק וגלבוע ארוזות ועוד) למעט מוצרים בפיקוח שיתייקרו מאוחר יותר ולא כולל גבינת קוטג'. יתייקרו גם מוצרי החברות הבנות: מאמא עוף, אוליביה, סנפרוסט. 2.5%-4.8% בשבוע-שבועיים הראשונים של נובמבר. מוצרים בפיקוח: כנראה אחרי הבחירות
שטראוס גבינות סקי, קוטג' שטראוס, סימפוניה, משקאות חלב של יטבתה, דני, גמדים וחלב מועשר. לא יתייקרו: מוצרי עלית, סלטי אחלה, מוצרי יד מרדכי ומילקי. עד 5% בשבוע-שבועיים הראשונים של נובמבר
יפאורה תבורי תפוזינה, רוב סוגי ספרינג, RC קולה, RC קולה דיאט, מיץ פז, משקאות קריסטל ושוופס 5% בממוצע במהלך נובמבר או לכל היותר עד סוף דצמבר
החברה המרכזית למשקאות קוקה קולה, ספרייט, פריגת ונביעות

 

עד 5.7% "
טמפו בירות גולדסטאר, מכבי והייניקן. ג'אמפ, פפסי, פפסי מקס, ו-7UP 4%-6% "
יוניליוור בין היתר: מרקי תלמה, קנור, מיונז, דגני בוקר, תה ליפטון, פתית, סירופ מייפל, תמצית רום אפיכל, מזולה, מחמאה, כפלי, קונפיטורות, בייגל בייגל, מרכך הכביסה בדין, סיף, אקס, דאב ומוצרי דאב ופינוק. עוד יתייקרו קרמבו, מגנום, קרמיסימו ושאר מותגי גלידת שטראוס 5% בממוצע במהלך נובמבר
אסם דגני בוקר, סלטי צבר, במבה, ביסלי, טייסטרס צ'ויס, טבעול 2.3%-6.1% "
ריגלי אורביט, מסטיק FIVE ו-AIRWAYS

 

3%-5% "
סידס שוקולד סניקרס, M&M, מארס, באונטי וטים טאם כ-5% "
זוגלובק נקניקיות, המבורגרים, פסטרמות, נקניקים ותחליפי בשר 4% בממוצע "
מעדני הטלה בשר, עוף ודגים 10% "
מנעמים ופלים וגביעי גלידה, כולל למותג הפרטי 7% "
אחווה חלבה, טחינה ומוצרי מאפה, כולל למותג הפרטי כ-7% "
ויטה פרי הגליל שימורים וירקות קפואים, כולל למותג הפרטי 3%-6% "
דיפלומט סוללות דורסל, קטשופ חרדל ומיונז היינץ, טחינה הנסיך, בונזו, מאיר בייגל, שיבולת שועל קוואקר 5%-10% "
חוגלה קימברלי חיתולי האגיס, נייר טואלט מולט ולילי, קלינקס, מטליות ניקול, תחבושות היגייניות לילי וטמפוני קוטקס 3%-6% "

 

"העלאות מחירים אלו באות לאחר חודשים רבים בהם לא התבצעו העלאות מחירים וזאת חרף עליית מחירי התשומות (שכר עבודה, חשמל, דלק, ארנונה) ועליית חלק ממחירי חומרי הגלם", מסרו בשופרסל. "משהתקבלו דרישות להעלאות מחירים ממגוון ספקים רחב – אנו כרשת שיווק לא יכולים למנוע יותר את עליות המחירים ועל כן אלו יתבצעו במהלך החודש הקרוב. מערב ראש השנה ועד כה התקבלו בשופרסל הודעות מעשרות ספקי הרשת על העלאת מחירי הקנייה של מוצריהם בשיעור ממוצע של קרוב ל- 4%. כל זמן שדרישות הספקים במהלך השנה האחרונה היו ספורדיות ונקודתיות, פעלנו בנחישות למניעת העלאות מחיר אלו, תוך תשלום מחיר של העדר אספקת מוצרים של אותם ספקים לרשת.

 

"יודגש כי למרות גידול משמעותי במחירי התשומות בשנה האחרונה, שופרסל תספוג את מרבית הגידול במחירי התשומות וזאת על מנת לצמצם את שיעור ההתייקרות לצרכן. בנוסף, החברה מותירה חלק ניכר ממחירי מוצרי המותג הפרטי של הרשת על כנם ולא תעלה את מחיריהם בזמן הקרוב. אנו קוראים לספקים להימנע מהעלאות מחירים נוספות של מוצרים אלו בחודשים הקרובים".

  

שופרסל מכתיבה את המחירונים

קמעונאי גדול אמר הבוקר ל-ynet: "אני מניח שנעלה מחירים תוך שבוע-שבועיים - כשמדובר במוצרי חלב ועד לחודשיים, כשמדובר במוצרים יבשים. אין ספק ששופרסל היא זו שמכתיבה מחירונים לכולם ואם היא מאשרת – כולם יאשרו אחריה".

  

ספק בינוני אמר ל-ynet: "למעט הסכמה בע"פ, אף רשת עדיין לא אישרה לנו עליית מחירים למרות שדובר על 4 בנובמבר. אנחנו נאלצים לחכות שעליות המחירים יאושרו קודם לספקים הגדולים, ברשת הכי גדולה".

 

באחת הרשתות הקטנות אמרו ל-ynet: "לא אעלה את המחירים ב-1 בנובמבר כי אני לא מוביל את השוק. מי שמוביל את השוק צריך לקבל את ההחלטה והוא יבצע את השינוי. אמרנו לספקים שטנטטיבית ההעלאות מאושרות בגדול, אבל לא אהיה לבד בעניין הזה. הקמעונאי הכי גדול בישראל יהיה ראשון.

 

"מה שבטוח, מוצרי החלב יתייקרו ראשונים. זה יקרה החל מיום ראשון הקרוב: בסוף השבוע אנשים מגלחים את המדפים, מה שעוזר לנו מבחינת ברקודים. כשהסחורה החדשה תגיע בתחילת השבוע נוכל לקודד אותה מאפס.

 

"לרשתות זה טוב, נרוויח יותר, ככל שנעלה מחירים מוקדם יותר נשפר את הרבעון, עדיף שלא לדחות את זה. לצרכנים זה רע, אבל עם הצרכנים אין בעיה, כי החברות הגדולות זרקו פצצה והצרכנים כבר בלעו את עליות המחירים. אף אחד לא יודע מה עולה וכמה עולה, אף אחד לא באמת יודע כמה הוא משלם על מוצרים בסופר. מבחינתם המחירים כבר עלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים