שתף קטע נבחר

ההרוגים בתאונת האופנוע: בני זוג מהוד השרון

אביקם וליאת גור, בני 43 ו-41 מהוד השרון הם ההרוגים בתאונה הקטלנית הבוקר בכביש 70. הם הותירו אחריהם שני ילדים, בני 3 ו-13. חברם של שני קורבנות תאונת האופנועים בצפון סיפר על "אדם שלא לקח סיכונים מיותרים", והאשים את המדינה שמתעלמת מהביקוש למתקני ספורט מוטורי

לא פחות מ-150 אופנוענים יצאו הבוקר (שבת) לטיול בצפון עם "מועדון האופנוענים", אך השיירה הארוכה נאלצה לעצור באמצע הדרך והרוכבים הפכו עדים לתאונה קטלנית שגבתה חיים משותפיהם לרכיבה - אביקם וליאת גור, בני 43 ו-41 מהוד השרון. "הם היו זוג שאהב את הספורט המוטורי", אמרו ל-ynet חבריהם של ההרוגים, "הם בטח לא נסעו להתאבד".

 

בחירות בארה"ב 2012 - לכל הכתבות של CNN ו-ynet

 

"הוא היה רוכב מאוד ותיק ומנוסה", סיפר גידי פרדר, מדריך רכיבה בכיר ומכר של בני הזוג, שהותירו אחריהם שני ילדים בני 13 ו-3. לדבריו, ההרוג עבד בענף המוטורי ונחשב לבעל גישה מאוד מקצועית. "הוא תמיד הקפיד על קוצו של יוד באופנועים שהוא רכש, תמיד היה לבוש וממוגן מכף רגל ועד ראש", אמר.

 

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בני הזוג גור, רכובים על אופנוע אחד, החליקו מסיבה שאינה ברורה, ייתכן משום שנסעו במהירות מופרזת, והתנגשו במעקה בטיחות. הם נפגעו באורח אנוש ומותם נקבע בזירת האירוע. רוכב אופנוע נוסף שנסע אחריהם וניסה להתחמק מפגיעה, החליק אף הוא ונפגע באורח קשה. לאחר טיפול, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה. 

 

"אביקם לא היה חוליגן שוויצר שלוקח סיכונים מיותרים, בטח לא כשהיא איתו על האופנוע", הדגישו בסביבתו של הרוכב. פרדר אמר כי השניים "לא נסעו להתאבד", וסיפר כי למרות שהם לא נוהגים לרכוב יחדיו, אין זה יוצא דופן שבטיולים מסוג זה רוכבים שניים על אותו אופנוע.

 

חיים שנגדעו על הכביש. אביקם וליאת גור  (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
חיים שנגדעו על הכביש. אביקם וליאת גור (צילום: עופר עמרם)

 

גור בטיול (צילום: פיני קרספי) (צילום: פיני קרספי)
גור בטיול(צילום: פיני קרספי)

 

פרדר, מנהל מרכז ההדרכה "אופנוען מאומן", הדריך את גור לפני שנים. לצד הבעת התנחומים, הוא ביקש להדגיש כי אינו מכיר את פרטי התאונה. "באופן כללי, כשאתה מחוץ לתחום שלנו, קל לך לראות בכל קילומטר אחד מעל המהירות המותרת סיכון לא הגיוני של אדם. אך למעשה זה לא מדויק משום שככל שאתה מתמקצע בתחום מסוים ושולט בו יותר, אז המושגים שתקפים בנוגע לאחד האדם אינם תקפים לגביך".

 

דקות ספורות לאחר ההתנגשות. האופנוע עולה באש (צילום: אלון גרגו) (צילום: אלון גרגו)
דקות ספורות לאחר ההתנגשות. האופנוע עולה באש(צילום: אלון גרגו)


זירת התאונה. החברים המומים, אך לא ינטשו את הספורט (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
זירת התאונה. החברים המומים, אך לא ינטשו את הספורט(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

חברים אחרים של גור סיפרו אף הם על נהג אחראי בעל שליטה עצמית יוצאת דופן, שתמיד היה נכון לתרום חזרה בכל אירוע של עולם רכיבת האופנועים הישראלי. "מדובר בחבר טוב, שהיה אחד מטובי הרוכבים בישראל", אמר נוח אבנר הלוי, עורך אתר "מוטובייק" וחבר אישי של ההרוג. "אחד מאלו שמדברים בשקט, ברוגע, סוג של אדם מלא בביטחון עצמי אבל שלו".

 

לדברי הלוי, גור "תמיד היה עם חיוך על הפנים, טוב לב, מסוג בני האדם שהיית רוצה לחתן איתו את הבת שלך".

 

באשר לאופי נהיגתו, הוסיף, "הוא היה אדם שיודע איך לרכב רכיבה ספורטיבית במסלולים גם בארץ וגם בחו"ל ואיך להפריד בין רכיבת מסלול לנהיגה בכביש. כאשר הוא על הכביש, הוא היה ידוע כנהג זהיר והתפרסם גם כתוצאה מהשליטה שהפגין וברוגע שלו. זה שאשתו הייתה מאחוריו עוד בטוח הוסיף לו לזהירות בנהיגה ככה שלדעתי הייתה חייבת להיות תקלה או מכשול בכביש כדי שהוא יאבד שליטה ויחליק, מה גם שכשנוסעים רוכבים רבים כולם נוסעים לאט".

 

זירת התאונה, הבוקר בצפון (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
זירת התאונה, הבוקר בצפון(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

כפיר לוין, הבעלים והמנהל המקצועי של בית הספר לנהיגה מתקדמת "פרו ריידינג", היה אף הוא חבר אישי של ההרוג. "הכרנו כשהוא החל ללמוד רכיבה מקצועית בשנות התשעים. מדובר באדם מאוד טוטאלי שעושה כל דבר בצורה הכי נכונה ועמוקה. הוא מעולם לא הפסיק להתעדכן ולנסות להשתפר ולהביא את רמת הרכיבה שלו לרמה הגבוהה ביותר".

 

לדבריו, "הוא לא היה מנותק מהמציאות ועבר תאונות לא קלות בעבר. הוא ידע את המחיר שתשלם על כל טעות קטנה על הכביש. אני לא מכיר רוכבים רבים ברמות רכיבה גבוהות כמו שלו, שיודעים כמו שהוא ידע לא לאבד את השליטה העצמית ולהפריד בין רכיבה על הכביש לבין רכיבה במסלולי מרוצים". לוין הוסיף כי "באופן אישי, הוא היה בן אדם עם אמות אמת ומוסר גבוהות שהלך על מה שהוא מאמין בו מבלי להסתכל לאחור. הוא היה דמות מאוד מרכזית בעולם הרכיבה בישראל, תמיד היה שם לתרום את חלקו בכל אירוע שעולם הרכיבה הישראלי היה קשור בו".

 

"חי כאילו לא הייתה לו ברירה"

בסביבת בני הזוג הפנו אצבע מאשימה נגד המדינה, שמתעלמת, לטענתם, מהביקוש למתקני ספורט מוטורי.

"אם היה מסלול מירוצים מסודר וחוקי - הוא היה נוסע על כביש ציבורי בקטנוע. אני יכול להגיד לך בביטחון מלא - הוא חי את חייו בידיעה שלא הייתה לו ברירה אחרת. כי המדינה הזאת לא נקפה אצבע באמת כדי לעזור לנו לקבל כאן מקום שבו אפשר לקבל סיכון בטוח יותר".

 

בעוד המוות הכפול העלה שוב לכותרות את הסכנות הטמונות בספורט המוטורי, אוהבי הענף, "רוכבים שחיים את האספלט", אינם מתכוונים להשאיר את המפתחות בבית. "זה גורם לי לחשוב, תבדוק את עצמך שוב טיפ טיפה, אבל אני לא אשנה את אורח חיי", הודה פרדר.

 

בהכנת הידיעה השתתפו הלל פוסק ואחיה ראב"ד
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
אביקם גור
צילום: עופר עמרם
צילום: עופר עמרם
ליאת גור
צילום: עופר עמרם
זירת התאונה הבוקר
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים