שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תזונת מלחמה: מזונות מועילים להפחתת חרדה
    יותר ירקות ירוקים, פחות חלבון מהחי והרבה שיבולת שועל - שינויים קטנים בתזונה יפרישו את ההורמונים הנכונים שישרו רגיעה על הגוף. מה לאכול כדי להתמודד עם החרדה?

    מה הקשר בין האזעקות בדרום ובין בלוטת יותרת הכליה? הבלוטה, שהיא בכלל זוג בלוטות, נמצאת בחלק העליון של כל כליה מתחת לסרעפת, והיא האחראית על מצבי הדחק (סטרס) והאיזון בגוף. שמענו אזעקה? הבלוטה נכנסת לפעולה!

     

    איך להרגיע את הגוף?

      

    הבלוטה מקבלת הוראה מהמוח להפריש הורמוני סטרס, קורטיזול ואדרנלין, שמכינים את גופנו במהירות למצב החירום החדש. תהליך זה של היערכות אנרגטית מחייב שרשרת תגובות, מפירוק שומנים וחלבונים וגיוס סוכר לדם, דרך האצת הדופק, עלייה בלחץ הדם, הפרשת מינרלים מהעצמות ועוד.

     

    כתוצאה מכך גופנו הופך ערני יותר, כושר החשיבה משתפר, הריאות מקבלות יותר חמצן, התיאבון יורד ומערכת העיכול מורידה פעילות.

     

    גם ההתאוששות מהסטרס והחזרה לאיזון מחייבת רמות קורטיזול גבוהות בגוף.

     

    מנקודת מבטה של הרפואה הסינית האנרגטית, בעתות של מתח נפשי וסטרס גם הכבד נמצא בעומס רב בשל אנרגיה שהצטברה ואינה זורמת באופן תקין בגוף.

    חסימת אנרגיה זו מאפשרת את הופעתם של סימפטומים כמו מתח שרירי באזור הצוואר, הכתפיים והגב העליון, עצבנות ותנודות במצב הרוח, בעיות עיכול, כאבי ראש ועוד.

     

    כשהמתח מתמשך, אנו נכנסים לשלב שבו הגוף מנסה בעצמו לתקן את הנזק שנגרם באמצעות חומרים המגיעים מהתזונה. כאן חשובה מאוד התייחסותנו הרצינית לעניין, כיוון שכושר העמידות של הגוף תלוי הרבה ביכולתן של בלוטות האדרנל להפריש הורמוני סטרס, וביכולתו של הגוף להזרים את אנרגיית הכבד. לשם כך דרושה לגוף תזונה עשירה בחלבונים, בחומצה פנטוטנית ובוויטמינים E,B ו-C.

     

    מזונות מומלצים להפחתת החרדה

    ירקות ירוקים: הוסיפו לתפריט חסה, עלי בייבי, עלי צנון, רוקט, ארוגולה, ברוקולי, תרד, כרוב, נבטים, בזיליקום ונבט חיטה טרי או מיובש.

     

    אצות כגון כלורלה וספירולינה: אלה מכילות חלבון, חומצות אמינו חיוניות, מינרלים, ויטמיני B, אומגה 3, כלורופיל ועוד. הן מזינות מאוד, מחזקות ומחדשות את המערכת ההורמונלית, העצבית והחיסונית, מחזקות את הדם ומווסתות את חילוף החומרים.

     

    חליטות צמחי מרפא: צרכו חליטות קמומיל ומליסה המזינות את מערכת העצבים המרכזית ואת הבלוטות.

     

    תה ירוק: הוא אמנם מכיל קפאין (לכן עדיף לא לשתות אותו בשעות הערב), אך מסייע בטיפול בכאבי ראש ובדיכאון, בהמרצת מערכת החיסון, בסיוע למערכת העיכול ובהרחקת רעלים מהגוף.

     

    חלבונים: כדאי להמעיט בחלבון מן החי, במיוחד בשר אדום ומוצרי חלב. מומלץ לאכול ביצה אחת ליום, קטניות (עדשים, שעועית, חומוס) ודגים.

     

    דגנים מלאים: כדאי לאכול מנות מתונות של דגנים מלאים (אורז, קינואה), ולהרבות באכילת שיבולת שועל (קוואקר) שמרגיעה את הנפש. פחמימות מורכבות ומלאות העשירות בסיבים תזונתיים תורמות לתזונה בזכות כמות גבוהה של ויטמיני B המשרים תחושת רגיעה.

     

    המלצות נוספות

    • השתדלו לבצע פעילות גופנית לשחרור המתח המצטבר ושחרור אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח.


     

    • טיפול בדיקור ובשיאצו יעיל מאוד לשחרור מתח ולוויסות האנרגיה בגוף, דבר התורם לשיפור פעילות הבלוטות.

     

    • ניתן להשתמש בשמנים ארומטיים בעיסוי, באמבט או בתערובת למריחה על הגוף, כמו גרניום, לוונדר, מליסה, ג'וניפר ועוד.

     

    תזונה מתאימה תתמוך בגוף ותסייע לו להתגבר ולהמשיך בתיקון הנזקים שנגרמו בשל המתח, ובעיקר תחזק אותו כל עוד מדובר במצב מתמשך שכזה.

     

    הכותבת היא מומחית לרפואה סינית ויפנית, מתמחה באונקולוגיה סינית ביחידה האינטגרטיבית, מרכז דוידוף, בי"ח בלינסון



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ירקות ירוקים, חליטות ודגנים מלאים ירגיעו את הגוף
    צילום: shutterstock
    מומלצים