שתף קטע נבחר

רכישות האונליין בחו"ל משגשגות. גם אתם יכולים

Black Friday ,Mega Monday ו-Cyber Monday: תקופת סוף השנה מאופיינת בחגיגות ממוסדות של ימי קניות, בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה. עכשיו יותר מתמיד, הזירה עברה לחנויות המקוונות. אילו מגמות השפיעו השנה על התחום, ואיפה אתם תוכלו לקנות בהנחות משמעותיות?

נובמבר-דצמבר הם חודשים עמוסי קניות ברחבי העולם, בייחוד בצפון אמריקה ואירופה, ורשתות גדולות כקטנות פועלות בכל אמצעי וערוץ בכדי למשוך ולהשאיר את הקונים אצלן.

 

 

אך לצד החנויות הפיזיות, תחום רכישות האונליין תפס תאוצה לא מעטה בשנים האחרונות, אם בשל התחזקות הפלטפורמות ואם בשל השכיחות של הטלפונים הסלולריים החכמים והחדירה של  הטאבלטים.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הרשתות והחנויות אשר השכילו במהלך השנתיים האחרונות להתכונן לאופי העכשווי של תחום הקניות, נהנות במהלך שיא המכירות בכלל ומכירות האונליין בפרט מפלטפורמת מכירות אחת המכילה בתוכה מענה לכלל ערוצי השיווק הקיימים כיום - מחנות המכירות המסורתית דרך אתרי מכירות ועד אפליקציות ייעודיות ומקומיות שמאפשרות לקנות לעתים במחיר זול יותר מאשר בחנויות הפיזיות.

 

במדינות רבות, בהן יום השבתון הוא יום ראשון (והחגים נפרסים לעתים על פני סוף השבוע כולו) - ימי שני הפכו למעין דגל למכירות נוספות של "דקה אחרי".  כך למשל, מיד אחרי חג ההודיה חוגגים את הקניות ברשת ב-Cyber Monday, המסמן גם את תחילת המכירות המוקדמות לקראת חג המולד.

 

Cyber Monday הוא מושג שנולד בכדי להדגיש את עולם רכישות האונליין ויצר סוג חדש של קונים, אלו שמוכנים לחכות ל"שאריות" של המכירות הגדולות של ה-Black Friday ועדיין ליהנות ממבצעים חסרי תקדים ומהנוחות של לקנות מהבית מהספה החמימה.

 

המוצר הכי נרכש: מידע דיגיטלי 

לפי ניתוח שביצעו אתרי השיווק ComScore ו-IBM Benchmark, מכירות האונליין נהנו מעלייה של כ-28% במהלך Black Friday האחרון בהשוואה לשנה קודמת, ובחנויות עצמן 58% מהצרכנים השתמשו בטלפונים חכמים וטאבלטים (כ-41%) בכדי להשוות מבצעים באופן מיידי. מכירות Cyber Monday עלו בכ-17% (או 30.3% אם אתה שואלים את IBM) בהשוואה לשנה קודמת והגיעו, רק בארה"ב, לכ-1.5 מיליארד דולר ביום אחד.

  

מרבית הצמיחה ברכישות התמקדה בעיקר ברכישת מנויים למידע דיגיטלי אשר צמחו בכ-28%, אלקטרוניקה צמחה בכ-24%, מחשוב-חומרה ב-22%, משחקי מחשב, קונסולות ונלווים בכ-18% ותכשיטים ושעונים 17%.

  

הבשורות שהרעישו את הרשת השנה לא היו נפח המכירות או הקפיצה האדירה באחוזים, אלא הירידה בהשפעת או מעורבות הרשתות החברתיות במכירות האונליין. פייסבוק ירדה בהשפעתה מ-0.53% לכ-0.34% בלבד וטוויטר נחלה מפלה מוחלטת כשהגיע מ-0.02% לאפס מוחלט בהשפעתן על בחירת הלקוחות. לכאורה, מפלה מוחצת לרשתות החברתיות ולמודל העסקי.

 

נכון, עדיין מדובר בכ-0.34% מ-1.5 מיליארד דולר קניות ביום אחד, אך בהתחשב בעובדה שהחברות בארצות הברית השקיעו כמיליארד דולר בפרסום ה-Black Friday ועוד מאות מיליונים בפיתוח פלטפורמות תומכות רשתות חברתיות ופרסום שנתי במיליוני דולרים ברשתות החברתיות עצמן, ספק אם נתון של 0.34% מרגש אותן.

 

במהלך ה-Cyber Monday התוצאות אומנם היו מעט יותר טובות אך עדיין נמוכות משנה שעברה ועלו בכ-20% מתוצאות ה-Black Friday מה שהביא את האחוז לכ-0.41% ביום שכל כולו אינטרנט.

 

האירופאים קידמו יום קניות משלהם 

אירופה לא נותרה חייבת והתחילה אף היא במסורת של Cyber Monday, רק בשם אחר - Mega Monday. בכל יום שני הראשון בחודש דצמבר, היום הכי קרוב ליום המשכורת (השנה חל ב- 3.12) חוגגים באנגליה את ה-Mega Monday. שבוע לאחר מכאן שאר היבשת עושה בדיוק את אותו הדבר.

 

ויזה אירופה דיווחה על עלייה של כ-21% בכמות עסקאות האונליין של יום שני הגדול באנגליה, מה שיגלם כ-6.8 מיליון עסקאות והוצאה של כ-320 מיליון פאונד בכרטיסי אשראי בלבד, כלומר כ-4,722 עסקאות (או 222,222 פאונדס בממוצע לדקה).

 

גם באירופה, באמצעות IBM קיבלנו מספר נתונים ראשוניים ביניהם כי המכירות אכן עלו אך "רק" בכ-15.8% לעומת שנה שעברה, אך ממוצע ההוצאה לקונה ירד מ-105 פאונד לכ-100 השנה וממוצע כמות המוצרים אף הוא ירד מ-3.96 לכ-3.52 פריטים לרוכש.

 

היום, כאמור, החל ה-Mega Monday האירופאי. גם כאן צפויות שבירות שיאים ובדומה לשאר השווקים הרכישות כנראה יתרכזו באותם חמישה סוגי מוצרים כפי שקרה בארה"ב ובאנגליה - מנויים למידע דיגיטלי, אלקטרוניקה, מחשוב-חומרה, משחקי מחשב, קונסולות ונלווים ותכשיטים ושעונים.

 

ויזה אירופה הודיעה כי היא צופה שבירת שיאים אירופאית של כ-7,000 עסקאות לדקה והוצאה כוללת של כ-565 מיליוני אירו (באנגליה היה "קצת" פחות) שזה כ-400 אלף אירו לדקה (נתונים באדיבות triwaks).

 

האתרים העיקריים מציעים לא מעט הנחות. כך לדוגמא תוכלו למצוא הנחות אדירות של עד כ-80% באתרים כמו Amazon  Zavvi ו- Argos: החל מתכשיטים, בשמים בהנחה של עד כ-70%, 50% על מחשבים ניידים ושמלות נשים וכ-40% על צעצועים ואביזרי רכב. בנוסף, אמזון משיקה היום את "חנות היוקרה" שלה עם מותגים כמו 7 For All Mankind, Pringle, Hudson ו-Black Orchid.

 

Argos הורידה מחיריהם של כ-1,500 צעצועים בכ-50% ו-Zavvi חתכה מחירים לכ-1,200 מוצרי בידור, בגדים ומתנות בהנחות שהגיעו לעד כ-80%. 

 

אתר נוסף מעניין הוא http://direct.asda.com/ אשר צפוי לחתוך מחירים ולהעניק הנחות משמעותיות וגם את האתר של מרקס אנד ספנסר כדאי לבדוק.

 

אתרי הקופונים

בשנה שעברה נחסכו יותר מ-60 מיליון אירו בשימוש בקופונים ברכישות ימי השני הגדולים. יש חנויות המעניקות הנחות משמעותיות (ולעתים גם כפל הנחה) ולכן ההמלצה היא לא להתבייש ולהשתמש באתרי הקופונים. הנה אלה שהומלצו לנו על ידי happyhomemakercindy

 

cellfire, upromise, shortcuts, softcoin, VoucherComparison.  

 

לפני הקנייה, לא לשכוח לבדוק שיש ברשותכם כרטיס אשראי בינלאומי, או חשבון פיי פאל (כאן תוכלו לפתוח אחד כזה).

  

המלצות ה"טייק אוויי" שלנו אליכם אחרי שהרצתם במנועי החיפוש Mega Monday sales ומצאתם חנויות לקנות בהן, הן פשוטות:

 

1. תמיד לקנות באתרים מוכרים ובעמוד רכישה מאובטח (שימו לב שיש למעלה מנעול או https).

2. השוו את המחירים של אותו המוצר בכמה אתרים.

3. כנסו לאתרי הקופונים (לא גרופונים) המאגדים בתוכם את כל הקופונים.

4. אל תשכחו לקרוא את תנאי ההחזרה והשילוח - מילה קטנה יכולה להסתירה מאחוריה הבדל משמעותי.

5. לאחר הרכישה שמרו לכם העתק מהקבלה הדיגיטלית של העיסקה. 

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים גדולים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים