שתף קטע נבחר

מבחן ריסוק למסחריות: ציון נמוך ליונדאי ורנו

מבחן מקיף ראשון שביצע ה-Euro NCAP למסחריות, כאלה המשמשות גם להסעת נוסעים, הביא עמו ממצאים מדאיגים: מרבית המכוניות המסחריות פשוט אינן בטוחות מספיק

שוקלים לחסוך בכסף ולרכוש מסחרית נוסעים במקום מיניוואן? תחשבו שוב. מבחן ראשון שביצע ארגון ה-Euro NCAP לקטגוריה החשובה, מגלה ממצאים מדאיגים: כל הנבחנות - למעט פורד - כשלו במבחן. יש לציין כי מבחני הריסוק העדכנים של הארגון האירופי, נחשבים למתקדמים והמחמירים מסוגם. השפעתם על תעשיית הרכב, ובעיקר על שיווקם של דגמים חדשים, הופכת גדולה משנה לשנה.

 

נגד יצרניות הרכב נטען כי הן מתכננות כיום מכוניות, בעיקר המשפחתיות שבהן, באופן כזה שיזכו בציון הגבוה ביותר האפשרי - חמישה כוכבי בטיחות. למעשה, כיום זוכות רק בודדות מהמכוניות החשובות בציון נמוך יותר. כאלה שאינן משיגות את היעד נבחנות שוב לאחר שהוכנסו בהן שינויים הכרחיים.

 

יונדאי i800. הציון הנמוך ביותר בהגנה על מבוגרים וילדים ()
יונדאי i800. הציון הנמוך ביותר בהגנה על מבוגרים וילדים

 

כדי להבהיר יש לציין כי מסחריות-נוסעים הן גרסאות מרובות מושבים (שמונה או תשעה מקומות) מהודרות יחסית של מסחריות-בינוניות. בהתאם, לא מעט משפחות רוכשות אותן כתחליף זול יחסית למיניוואן טהור. עם זאת, ספק אם רוכשי המסחריות מודעים לצניחה הקיצונית ברמת הבטיחות אותה הן מעניקות, בעיקר מול מובילי נוסעים.

 

תוצאות המבחן הראשון מסוגו של ה-Euro NCAP גרמו לבכירי הארגון לדחוק ביצרניות רכב לדאוג לשיפור הבטיחות. יש להזכיר כי התקינה האירופית מקילה על מסחריות בהשוואה על מכונית פרטית, וגם בישראל התקינה חמורה פחות.

 

רנו טראפיק. רק שני כוכבים ()
רנו טראפיק. רק שני כוכבים

 

את הכשלון הברור ביותר במבחן רשמו רנו ויונדאי. רנו טראפיק, המשווקת גם כאופל ויוארו, זכתה לציון נמוך במיוחד של שני כוכבים - כמוהו נדיר מאד למצוא במבחני ריסוק כיום - עם ניקוד נמוך מאוד בהגנה על מבוגרים - 58%. יונדאי i800 (שנמכרת בעולם כ-H-1) התחמקה בקושי מציון דומה, אך רשמה את הניקוד הנמוך ביותר בהגנה על מבוגרים - 55% בלבד. גם ציון ההגנה על ילדים היה הנמוך ביותר (75%). עם זאת היא מציעה אבזור בטיחות עשיר יחסית, אשר העלה את הציון שקיבלה לשלושה כוכבים. ציונים נמוכים - שלושה כוכבים - נרשמו גם לשלוש התאומות של פיז'ו (אקספרט) סיטרואן (ג'אמפי) ופיאט (סקודו).

 

את כבודן של מסחריות הנוסעים הצילה פורד טרנזיט קאסטום החדשה, שעדיין אינה משווקת בישראל. המסחרית שהושקה לפני חודשים ספורים רושמת ציונים מרשימים אפילו בהשוואה לרכב פרטי: 84% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים ו-48% בהגנה על הולכי רגל - מספיק בשביל ציון חמישה כוכבים מרבי.
תוצאות מבחני בטיחות, מסחריות נוסעים

תוצאות מבחני בטיחות, מסחריות נוסעים
המסחרית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים הגנה על הולכי רגל מערכות בטיחות
יונדאי i800 3 כוכבים 55% 75% 34% 43%
סיטרואן ג'אמפי 3 כוכבים 59% 86% 26% 26%
פורד טרנזיט קאסטום 5 כוכבים 84% 90% 48% 71%
פיאט סקודו 3 כוכבים 59% 86% 26% 26%
פיז'ו אקספרט 3 כוכבים 59% 86% 26% 26%
רנו טראפיק 2 כוכבים 58% 79% 28% 14%

רנו טראפיק נמכרת גם תחת השם אופל ויוארו. סיטרואן ג'אמפי, פיז'ו אקספרט ופיאט סקודו הן מסחריות זהות שמיוצרות יחד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד טרנזיט. מצילה את הכבוד המסחרי
פיאט סקודו. ציוניה זהים לפיז'ו אקספרט וסיטרואן ג'אמפי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים