שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock

הנקודות נמחקות, אבל הציבור אדיש

חצי שנה אחרי שהסתיימה האפשרות לממש את הכוכבים בישראכרט, גם לאומי קארד תמחק בסוף החודש את הנקודות שצברו לקוחותיה. 786 מיליון כוכבים שלא נוצלו בישראכרט, עברו מהלקוחות לבעלות החברה ובלאומי קארד מחזיקים עדיין בנקודות בשווי 40 מיליון שקל. לא חבל?

בעוד פחות משבועיים תסתיים תוכנית הנקודות של חברת לאומי קארד. קצת יותר משנה אחרי שחשפנו כאן ב-ynet את השערוריה שבמחיקת מאות מיליוני הנקודות והכוכבים שצברו לקוחות חברות כרטיסי האשראי, חשיפה שהובילה לדיון בכנסת, הצעת חוק ובסופו של דבר ריככה את תוכניותיהן של חברות האשראי, נראה שהציבור נשאר אדיש ולא מיהר לממש את זכותו.

 

 

בדיקה מעמיקה בדוחות הכספיים של שלוש חברות כרטיסי האשראי בישראל מגלה, הציבור עדיין מחזיק בנקודות וכוכבים בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

 

786 מיליון כוכבים עברו מהלקוחות לחברה

בחודש יוני האחרון הסתיימה האפשרות לממש כוכבים בישראכרט. סיום המימוש שתוכנן לסוף 2011, נדחה, כאמור, בעקבות הלחץ הציבורי, למשך חצי שנה.

 

עיון בדוחות הכספיים של ישראכרט מראה כי בעוד בסוף דצמבר 2011 עמדה כמות הכוכבים שלא מומשו על 929 מיליון, ב-31 ביוני השנה, כשלא ניתן כבר לממש את הכוכבים, עדיין החזיקה החברה בלא פחות מ-786 מיליון כוכבים שצברו לקוחות.

 

השווי הכספי של הכוכבים הללו, לפי הדו"ח, עומד על 74 מיליון שקל. כך שלשלה החברה לכיסה את שווי הזכויות שפג תוקפן.

 

ומה המצב בשתי חברות האשראי האחרות? לאומי קארד שכאמור, בסוף 2012 לא ניתן יהיה לממש יותר את הנקודות שצברו לקוחותיה, רשמה בסוף ספטמבר האחרון הפרשה כספית בסך 41 מיליון שקל - שווי הנקודות. לשם השוואה - בסוף דצמבר 2011 עמד שווי הנקודות על 43 מיליון שקל, כלומר הציבור לא ממש טרח לנצל את הנקודות במשך שנה שלמה.

 

בחברת כרטיסי האשראי כאל המצב לא יותר טוב, והוא דומה פחות או יותר לערכים הכספיים שבחברת לאומי קארד - שווי הנקודות נע סביב 40 מיליון שקל. ואולם, בניגוד לחברות האחרות, בכאל לא יפוג תוקפם של הנקודות בסוף השנה, זאת למרות שהחברה כבר הפסיקה אפשרות לצבור נקודות עוד ב-2007, הרבה לפני החברות המתחרות.

 

הרבה לקוחות מחזיקים מעט נקודות

חברות האשראי הבינו כבר מזמן כי מודל הכוכבים והנקודות אינו יעיל מבחינה שיווקית-צרכנית. כך לדוגמה, כדי לקבל נקודה אחת בישראכרט ששוויה כ-8 אגורות, נדרש הלקוח לבזבז 250 שקל - ערך נקודה הוא פחות משליש פרומיל מערך הרכישה. החברות עברו למודל הטבות שונה.

 

למרות שנראה כי הציבור אינו ממהר לממש את זכותו, רגע לפני שתיעלם, צריך לומר כי בלא מעט מקרים, בהם צברו לקוחות נקודות, קיימת בעיה מובנית בכך שכדי לממש אותן יש צורך בכמות מינימלית.

 

כך נוצר מצב שאלפים רבים של לקוחות מחזיקים כל אחד בכמות קטנה יחסית של נקודות, אותן הם אינם יכולים לממש, לשמחתן של חברות האשראי. הן כמובן, לא טרחו לייצר מודל בו יוחזר השווי הכספי ללקוחות, גם אם הסכום הוא נמוך.

 

אז מה בכל זאת ניתן לעשות עם הנקודות שנצברו?

1. באתר לאומי קארד ובאתר כאל יש מספר אפשרויות למימוש הכוכבים. מומלץ להיכנס לאתר, למהר ולממש את ההטבות, בהנחה שברשותכם כמות נקודות מספקת.

 

2. ניתן ומומלץ לתרום את הנקודות לעמותות חסד. מחזיקי כרטיס לאומי קארד יכולים לתרום ל"צעירים בונים עתיד", "העמותה לילדים בסיכון", "אגודת יד ביד", "עמותת עלה", "יד שרה" ועיגול לטובה.

 

מחזיקי כרטיס כאל, יכולים לתרום ל"עמותה לילדים בסיכון".

 

3. אם אתם חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ויש לכם סיכוי להגיע לכרטיס בונוס כלשהוא, בהנחה שכבר צבורים לזכותכם נקודות מועדון מטיסות או מהמרות קודמות, מומלץ להמיר את הנקודות של חברת האשראי לנקודות בונוס לטיסה.

 

במסגרת מבצע של אל על, עד סוף החודש, החברה גם תעניק 20% תוספת לכמות נקודות הבונוס.

 

יש לציין כי המרה מכרטיסי כאל אפשרית בתנאי שבזמן צבירת הנקודות הלקוח היה משוייך כבר למועדון הנוסע המתמיד.

פורסם לראשונה 20/12/2012 23:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים