שתף קטע נבחר

צפו: הרכבת המהירה הארוכה בעולם נחנכה בסין

אורכה של מסילת הברזל שמחברת בין בייג'ינג לגואנגג'ואו 2,298 קילומטרים והרכבת שטסה עליה מקצרת את זמן הנסיעה ב-12 שעות. כמה עולה כרטיס?

הנה באה הרכבת. סין השיקה היום (יום ד') את קו הרכבת המהירה הארוך בעולם. הקו מחבר בין הבירה בייג'ינג בצפון והעיר גואנגג'ואו בדרום, בירת מחוז גואנגדונג, ומשתרע לאורך 2,298 קילומטרים. הקו, שחלקים ממנו כבר פעלו, מפחית את זמן הנסיעה בין שתי הערים מ-20 שעות לשמונה שעות בלבד. הרכבת נוסעת במהירות 300 קמ"ש.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

הרכבת עוברת ב-28 ערים בשישה מחוזות ומסוגלת לשנע 200 אלף נוסעים ביום. התקשורת הממלכתית במדינה דיווחה כי היא צפויה להקל רבות על הצפיפות הגוברת בשעות השיא.

 

חניכת השירות החדש גם תאפשר למשרד הרכבות הסיני למוד השערוריות והמחדלים להתאושש.

 

ביולי 2011 אירעה תאונת רכבת קטלנית שבה נהרגו 40 נוסעים ועוררה דאגה לגבי הבטיחות של רשת הרכבות המהירות ואיימה להביא לביטול התוכניות לייצא את הטכנולוגיה של הרכבות המהירות. בעקבות התאונה חלה האטה בהשקעות ברכבות. כלי תקשורת במדינה דיווחו השנה שהממשלה קיצצה 80.27 מיליארד דולרים מההשקעה ברכבות. היא תשקיע רק 370 מיליארד דולרים בתוכנית החומש שלה בנושא, שתסתיים ב-2015. אך ייתכן שהדבר משקף קיצוצים שכבר יושמו מוקדם יותר.

 

עיתונאים מצלמים את הרכבת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עיתונאים מצלמים את הרכבת(צילום: EPA)

כולם לעלות! (צילום: EPA) (צילום: EPA)
כולם לעלות!(צילום: EPA)

 

חרף התרחבות רשת מסילות הברזל, משרד הרכבות נאבק להכניס כסף לקופתו, בשל עלייה במחירי התפעול וחובות גואים. אך הממשלה אומרת כי היא מחויבת להמשיך לחבר את הערים המרכזיות ברכבות מהירות. בסופו של דבר היא מתכוונת להתחבר כך לרוסיה ולדרום-מזרח אסיה.

 

בייג'ינג הודיעה כי תפתח את תעשיית מסילות הברזל להשקעה פרטית במאי, אך המשקיעים מסופקים.

 

ולנוסעים המעוניינים: מחיר הנסיעה נע בין 865 ין למחלקה שנייה (137.3 דולרים) ל-2,727 ין למחלקה ראשונה (437 דולרים).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים