שתף קטע נבחר

מסטרקארד ודואר ישראל: כרטיס אשראי חדש לעסקים

חברת דואר ישראל בשיתוף עם מאסטרקארד משיקים כרטיס PREPAID שינהל את הוצאות עובדי החברה בשהותם בחו"ל. הכרטיס יאפשר עד 5,000 דולר טעינה בכל רגע נתון

חברת דואר ישראל ומסטרקארד השיקו הבוקר (ד') כרטיס אשראי חוץ בנקאי עסקי לחברות, מסוג PREPAID (משולם מראש) המונפק לעובדי החברה ומאפשר להם לחייב את חשבון החברה בעבור הוצאות בחו"ל או בעבור רכישות ארגוניות באינטרנט, בסכום הנקבע על ידי הנהלת החברה.

 

 

בדואר ישראל טוענים כי מדובר בכרטיס נוח ובטוח יותר לחברות ולעובדים, שיאפשר הפרדה בין הוצאותיו האישיות של העובד להוצאות הארגוניות. הכרטיס ניתן לשימוש במיליוני בתי עסק ומכשירים למשיכת מזומנים ברחבי העולם המכבדים כרטיסי מסטרקארד.

 

כמו כן הכרטיס ניתן לטעינה חוזרת באופן מיידי על ידי הגורמים המוסמכים לכך בהנהלת החברה. העודף שהוטען ובו לא השתמש העובד המסור, יוחזר לחשבון החברה בבנק הדואר שנפתח לצורך זה.

 

"להביא להנפקה בורסאית"

חברת דואר ישראל אינה נחשבת לתאגיד בנקאי וזאת מכיוון שעל פי חוק היא אינה מורשית לתת אשראי לגופים או לפרטיים, וכן להעניק ריבית על פיקדונות. למרות זאת, בשנים האחרונות נראה שהחברה, שהינה חברה ממשלתית, מרחיבה את מתן השירותים הבנקאים אותם היא מעניקה.

 

"הכוונה היא להביא להנפקה בורסאית של כ- 30%-35% מהחברה ולהרחיב את השירותים הבנקאיים אותה היא מעניקה. יש הסכמות מצד הממשלה לדברים", אמר ששי שילה, יו"ר דירקטוריון חברת הדואר.

 

לדואר 700 נקודות שירות המבצעות סליקה בשווי של 200 מיליארד שקל בשנה. דריסת הרגל לשירותי הבנקאות היא חלק מהתאמתו למציאות החדשה. "מאז יולי 2011 הנפיק בנק הדואר עשרות אלפי כרטיסי מט"ח נטענים אשר משתמשים בהם בכל העולם", אמר חיים אלמוזנינו, מנכ"ל חברת דואר ישראל.

 

דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל, ציין כי למעלה מ-33 מיליון בתי עסק ב-210 מדינות בעולם משתמשים בכרטיסי חברת האשראי. "השבוע ניכנס לבורמה ונהיה ב- 211 מדינות. שוק כרטיסי ה PREPAID לשימוש חופשי (כרטיסים שאינם מוגבלים לבתי עסק מסוימים) הסתכם בשנת 2010 ב-210 מיליארד דולר, ובשנת 2017 יגלגל כ-822 מיליארד דולר – גידול שנתי ממוצע של 22%".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניתן למלא מחדש
צילום: index open
מומלצים